Kirjoittaja Aihe: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)  (Luettu 27398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ilpo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Suzuki Intruder M1500
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #30 : 26.10.2010, 17:40:22 »
No nyt on testattu webaston toiminta aamulla. Kun olin laittanut lähtöajankohdaksi 6:25 oli auto lämmin (oli onneksi -0 keli). Lämpöasteet oli säätimissä hypänneet HI asennosta 21:een. Ei HI asennossa kuten 308:ssa. Ja sama asentaja asensi kuin 308:iin
eksät
3008 Sport 110 HDi FAP 2Tronic  20102010
+7 edellistä myös Peugeotteja
+9    muuta erimerkkistä Eka auto Fiat 600 vm. 1969

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #31 : 26.10.2010, 18:25:02 »
Niin 3008:ssa? Tuohon tyyliin toimii 407:ssakin, ainakin hdi:ssä jossa jo webasto tehtaalta mutta muutettu jälkikäteen esilämmittimeksi. Ei ole siis muistitoimintoa vaan nollaa muistin, uudelleen virtoja kytkiessä se näkyy juurikin niin että taulussa lukee 21 astetta. Muutaman käyttökerran jälkeen olen huomannut, että pidin enemmän tuosta tyylistä missä asetukset nollautuvat. Nyt joudun aina säätämään asetukset autoa sammuttaessa ja käynnistäessä. Käytännössä tuo 21 astetta kuitenkin toimi ihan ok. 407:ssa tosin samalla estetään lämmönsäätöläpän sulkeutuminen kiinni, en tiedä olisiko 3008:ssa sitten samanlainen systeemi. 407:ssa ärsyttävin asia oli mono -asetuksen nollautuminen, piti aina valikosta näpytellä takaisin päälle. Miten on 3008:n kanssa?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

ilpo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Suzuki Intruder M1500
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #32 : 27.10.2010, 12:07:25 »
Eilen illalla laitoin taas HI ja puhallus tuulilasille niin yllätys yllätys, aamulla puhalsi lasiin ja asetus oli HI mutta puhallinnopeus olisi saanut olla hieman suurempi. Täytyy jossain välissä kaydä Laakkosella ja asentajan kanssa hieman nostetaan puhallusta
eksät
3008 Sport 110 HDi FAP 2Tronic  20102010
+7 edellistä myös Peugeotteja
+9    muuta erimerkkistä Eka auto Fiat 600 vm. 1969

Totke

  • Vieras
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #33 : 28.10.2010, 20:29:18 »
Itse laitatin myös Webaston kaukosäädöllä uuteen 308 HDi 110:iin. Muuten ollut ihan mukava laite ainakin tässä nollakelien tuntumassa, mutta nyt kysyisin: onko normaalia että sisällä leijailee jossain määrin käryjä Webaston käytyä? Tuo hälvenee alta aikayksikön kun autolla lähtee liikkeelle, mutta hivenen häiritsevä ominaisuus on. Samassa kiinnostaisi millä asennolla pidätte manuaali-ilmastointia (ikkunalle, puhallusnopeus 2 ja lämmöt täysillä omina asetuksina)? Hitusen epäilyttää tuon tehokkuus kuitenkin mikäli pakkaslukemat äityvät kymmenen miinusasteen tasolle.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #34 : 28.10.2010, 22:00:07 »
Mulla ainakin oli semmonen palaneen käry muutamien ensimmäisten käyttökertojen aikana. Pakoputkea asentaessa se likaantui aika paljon joten oletin sen tulevan siitä. Pakoputki nimittäin käy erittäin kuumana käytön aikana.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 229
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #35 : 28.10.2010, 22:12:40 »
Olettehan muistaneet tehdä webastolle pakokaasutestin/säädön ? Muuten ei taida webaston takuu olla voimassa jos kyseistä säätöä ole tehty. Väärillä säädöillä saa webaston elinikää lyhennettyä. Tehtaalta tullut webasto on vain oletus säädöissä, joten niitä pitää webaston testerillä säätää oikeisiin arvoihin pakokaasumittauslaitteiston avulla.
Peugeot 3008 hybrid

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #36 : 28.10.2010, 22:24:59 »
Itse olen säätänyt lähipiiriin vehkeitä, 'normi' kapeakaista lambda-anturia ja hyvälaatuista digitaalista yleismittaria hyväksikäyttäen -> 450 mV (eli 0.45V) = stokiometrisesti oikea ilmasuhde.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stoichiometry

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #37 : 29.10.2010, 08:32:30 »
Itse en ole vielä käynyt säädättämässä. Pelkkää takuuta ei kyllä sillä säädöllä vielä tule kun sen itse tusasin paikalleen, jonkun pitäisi suostua se leimakin lätkäsemään paperiin. ;D Niille jotka asennuttivat laitteen, pitäisi tuon CO2 säädön tulokset olla merkittynä takuupapereihin. Laite kyllä toimii ilman säätöjäkin (mutta ei optimaalisesti), joten voipi olla jäänyt tekemättäkin. ::)
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

LuZiaN0

  • Vieras
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #38 : 25.11.2010, 08:12:22 »
Auto: 3008 1,6 Hdi 2010 2-Tronic

Perjantaina olisi Webaston asennus. Asentaja ehdottomasti sitä mieltä että uudesta Evo-mallista kannattaa laittaa tehookkaampi versio (olikohan reilu 5kw).

Hinta asennettuna 1650e nurkilla.

olisikos nyt vielä jotain "hyvä tietää" juttuja? Telestarttia en varmaan tähän lähtöön raaski ottaa...

ilpo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Suzuki Intruder M1500
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #39 : 25.11.2010, 09:09:14 »
Enpä allekirjoita tuota paremmuutta. Vesitila on kutakuinkin sama ja mulla ainakin riittää 4 kw. Kun on puoli tuntia päällä ei edes koko aikaa poltin ole päällä vaan kierrättää vaan. Minä taas en luopuisi enää telestartista.
eksät
3008 Sport 110 HDi FAP 2Tronic  20102010
+7 edellistä myös Peugeotteja
+9    muuta erimerkkistä Eka auto Fiat 600 vm. 1969

ilpo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Suzuki Intruder M1500
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #40 : 25.11.2010, 10:43:31 »
Jos auton sisätilat haluaa lämpimäksi, niin kyllä sitä tehokkaampaa suositellaan.

Jos tosiaan haluaa sisätilat tosi lämpimiksi loppuu akusta virta, ei webaston teho lopu 4 kw.
eksät
3008 Sport 110 HDi FAP 2Tronic  20102010
+7 edellistä myös Peugeotteja
+9    muuta erimerkkistä Eka auto Fiat 600 vm. 1969

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 898
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #41 : 25.11.2010, 12:59:41 »
Kyllä tässä päädyin tehokkaampaan.

Ymmärsinkö oikein että Telestart on helppo laittaa itsekkin jälkeenpäin?

Minulla meni HTM-mallin asentamiseen puolituntia, josta suurin osa ajasta meni Automaan asentajien jäljiltä johtosekamelskaa siistiessä kojelaudan alta. Itse laitteen asentamiseksi laitoin vain lämpötila-anturin ja telestartin radioantennin paikoilleen, vedin johdot piiloon ja kytkin laitteen ajastimen johtoon ajastimen ja webaston väliin. Lisäksi telestartin boxille pitää etsiä paikka johon sen saa kiinni. 308:n kojelaudan alla ei hirveästi ole ylimääräistä tilaa, mutta kyllä sille lootalle sieltä paikka löytyy.

Toisaalta kun laitat sen telestartin, niin et tarvitse kojelautaan asennettavaa ajastinta välttämättä mihinkään. Jos tuon laittaa jo heti uutena, niin tuon ajastimen voi jättää asentamatta kokonaan, eikä kojelautaa tarvitse reijittää.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #42 : 25.11.2010, 16:20:50 »
....

Lisäksi telestartin boxille pitää etsiä paikka johon sen saa kiinni. 308:n kojelaudan alla ei hirveästi ole ylimääräistä tilaa, mutta kyllä sille lootalle sieltä paikka löytyy.
.....

Yksi sopiva paikka on kojelaudan päässä, sinne myös webaston ohje sen suosittelee asentamaan. Itse laitoin gsm-ohjauksen tuonne koloon.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 783
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #43 : 25.11.2010, 20:00:39 »
407ssa on sama kolo, eli kojelaudan päästä luukku auki ja boxi sinne. Vaikka onkin kauko-ohjattu Webaston startti, niin ohjauskelloa ei kannata poistaa, jos kuuluu pakettiin. Kellon sijoitus vaikkapa hanskalokeroon ja kellon starttinapin rinnalle painonappi (1 painallus päälle, 2 painallusta pois, jos ohjattu päälle telestartilla), ja  ompa mahdollista laittaa rinnalle siihen gsm-ohjauskin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

LuZiaN0

  • Vieras
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #44 : 26.11.2010, 07:19:00 »
No niin, auto on pajalla. Täytyy telestart jättää myöhemmäksi, jos joskus lakkaa köyhtymästä. 500 euroa olisi maksanut se T100 jos kellon olisi jättänyt pois. T91 olisi ollut jonki verran halvempi, mutta siinä on T100 verrattuna isompi asennustyö, joten nettona hintaeroa T91 ja T100 välille olisi jäänyt vain 70 euroa.

Missä 3008 omistajilla on webaston kellolaite?