Kirjoittaja Aihe: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen  (Luettu 74964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #60 : 04.03.2009, 20:28:30 »
Auto: 406 2.0hdi st -01

Tänään vaihdoin alkuperäisen soittimen tilalle JVC:n mp3 mankan. Mulla ei ole siinä virtaliittimessä kiinni kuin jatkuva virta ja maa johto. Ostin pösön liikkeestä sen välijohdon, mutta tais mennä rahat hukkaan kun entisessä autossa ollut liitin (itse väsätty) sopi paljon paremmin. Oli ostetussa liittimessä nimittäin jatkuva- ja virtalukon kautta tuleva virta väärin päin. Minun mielestä näissä liitoksissa riittää kun jättää ne muut piuhat irti. Eli kiinni vain korkeintaan jatkuva+, virtalukon kautta tuleva + ja maajohto niin pitäis pelittää.... Olenko aivan väärässä? Joku asiasta tietävämpi voisi varmaan vastata tähän.

MutsisOn

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #61 : 10.03.2009, 20:26:50 »
Juurikin männä viikolla tuli laatikollinen tavaraa Brittilästä asti tilattuna, mutta tais ihan hyvin kannattaa. Esim. kehys maksoi vain n. 11 eeroa, kun täällä halvin vastaantullut on ollut 27 eeroa. Pösön orkkisohjain-sauva kuitenkin tahtoo aiheuttaa harmaita hiuksia ja siitä jo kyselinkin tuossa 406 äänentoiston parantelua- säikeessä.

Hannu M

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #62 : 11.03.2009, 14:49:12 »
Ite oon aatellu tilata kans ulkomailta tavaraa. Viititkö pistää osoitetta ja vähä kokemuksia. Miten maksoit ja pelasko toimitus?

MutsisOn

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #63 : 12.03.2009, 16:18:12 »
Ite oon aatellu tilata kans ulkomailta tavaraa. Viititkö pistää osoitetta ja vähä kokemuksia. Miten maksoit ja pelasko toimitus?

Pulju oli tällainen kuin:
http://www.clarionworld.co.uk/

Ja ei ole heidän puolestaan muuta kuin hyvää sanottavaa. Sain kunnon laatusoittimen asennustarvikkeineen kohtuu huokeaan hintaan.
Oma kauppalista oli tällainen:
PC99-X24-CLA - Auton alkuperäisen ohjaimen muutosjohto Clarionin radiolle sopivaksi, hinta 33,95 £
DXZ588RUSB CD/MP3 - soitin                                                                                   129,99£
PC2-74-4 - johtosarja, jossa valmiina Pösön vaatima ristiinkytkentä                                   9,99 £
FP04-02 - peitelevy/asennuskehys kojelautaan                                                             12,99£
Hinta including VAT, eli sikäläinen alv.
Sillä hetkellä tuosta summa muuntui 209 euroksi. Lopulliset posti/toimituskulut selviävät visalaskun saapuessa, sitä ei ollut mainittu erikseen toimitusvahvistuksessa. Sitä kyllä etukäteen sähköpostitse utelin ja veikkasivat että se olisi n. 40 £.
 Toimitus tapahtui kotiin saakka alta viikossa, sähköpostiin tuli kyselyistä vastaus kai joka kerta alta vuorokauden. Eli ainakin minun mielestäni nopeaa ja laadukasta palvelua. Vaikkakin kyselin tyhmiä peruskoulun pölkkenglannilla.  :P

Pistänpä vielä linkin kätsään valuuttamuuntimeen, jossa päivittyy aina sen hetkinen nordean valuuttahinnasto:

http://muunnin.com/valuuttalaskuri/

Jos jotain en osannu mainita, tai muuten heräs jotain tarkempaa kysyttävää, ni pist vaikka yv. ni tulee sähköposti-ilmoitus kysymyksestä.

Miksa

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #64 : 23.03.2009, 15:35:53 »
Alpinen soitinta olen vaihtamassa alkuperäisin tilalle ja hankin siihen myös rattikaukosäädinadapterin. Tuossa incartechin rattikaukosäädinadapterissa on kaksi liitintä. Toinen tulee sen mustan liittimen väliin ja toinen on tuommoinen pienempi ruskea mollukka, johon menee kolme johtoa. Itse en sille paikkaa löytänyt, mutta tarviiko löytääkkään. Vai onko tuo kolmijohtoinen juuri se rattikaken ohjain?

http://img22.imageshack.us/img22/8203/rattikake.jpg

MutsisOn

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #65 : 24.03.2009, 12:04:50 »
Se on juuri rattikaukolle menevä liitin. Löytyy ratin alta. Tarkista tuosta johtosarjasta, että siinä on pösön vaatima ristiinkytkentä. Clarioniin tulleessa nipussa ristiinkytkentä oli valmiina.

Miksa

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #66 : 24.03.2009, 15:32:58 »
Se on juuri rattikaukolle menevä liitin. Löytyy ratin alta. Tarkista tuosta johtosarjasta, että siinä on pösön vaatima ristiinkytkentä. Clarioniin tulleessa nipussa ristiinkytkentä oli valmiina.
Meinaatko tuolla ristiinkytkennällä tuon punaisen johdon ja keltaisen paikkaa? (Akulta tuleva johto ja +) Koska ne näyttäisi olevan adapterissa ristissä verrattuna alpinen johtosarjaan. Eli ne pitäisi siis vaihtaa ristikkäin alpinen johtosarjaan? Ja koitin kyllä katsoa ratin alta johtoon sopivaa paikkaa, mutta ei löytynyt. Ja itsellä aika lyhyt tuo johto, joten epäilen, että riittääköö edes sinne asti.

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #67 : 24.03.2009, 20:29:13 »
Lainaus
Auto: 406 2.0hdi st -01

Tänään vaihdoin alkuperäisen soittimen tilalle JVC:n mp3 mankan. Mulla ei ole siinä virtaliittimessä kiinni kuin jatkuva virta ja maa johto. Ostin pösön liikkeestä sen välijohdon, mutta tais mennä rahat hukkaan kun entisessä autossa ollut liitin (itse väsätty) sopi paljon paremmin. Oli ostetussa liittimessä nimittäin jatkuva- ja virtalukon kautta tuleva virta väärin päin. Minun mielestä näissä liitoksissa riittää kun jättää ne muut piuhat irti. Eli kiinni vain korkeintaan jatkuva+, virtalukon kautta tuleva + ja maajohto niin pitäis pelittää.... Olenko aivan väärässä? Joku asiasta tietävämpi voisi varmaan vastata tähän.

En ole saanut keneltäkään tähän vastausta. Onko tuo asia noin kuten kirjoitin? Olis mkava tietää koska tälläkin hetkellä soitin on tuolla tavalla kytkettynä :)

Miksa

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #68 : 03.04.2009, 14:39:21 »
En ole saanut keneltäkään tähän vastausta. Onko tuo asia noin kuten kirjoitin? Olis mkava tietää koska tälläkin hetkellä soitin on tuolla tavalla kytkettynä :)
Itse kytkin noin ja hienosti pelittää. Asetukset pysyy muistissa ja sammuu kuten pitääkin.

Miksa

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #69 : 04.04.2009, 10:14:02 »
Elikkä tuommoinen on meikäläisellä kytkentä Alpinen soittimeen. Toimii kuten pitääkin. Asetuksen pysyy ja sammuu ja syttyy kuten kuuluukin.




MutsisOn

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #70 : 08.05.2009, 05:16:39 »
Meinaatko tuolla ristiinkytkennällä tuon punaisen johdon ja keltaisen paikkaa? (Akulta tuleva johto ja +) Koska ne näyttäisi olevan adapterissa ristissä verrattuna alpinen johtosarjaan. Eli ne pitäisi siis vaihtaa ristikkäin alpinen johtosarjaan? Ja koitin kyllä katsoa ratin alta johtoon sopivaa paikkaa, mutta ei löytynyt. Ja itsellä aika lyhyt tuo johto, joten epäilen, että riittääköö edes sinne asti.

Eli siis ratin alta muovi irti, vakkarin ja soittimen sauvat tulevat mukana. Sauvan liitin irti ratin alta ja tämän liität soittimen adapterin. Ainakin Clarionissa toimii kuin junan vessa.

Marmuli

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #71 : 01.07.2009, 19:42:15 »
Nyt tarvii varmistuksen. Auto -99 facelift. Pioneerin soitin laitettiin paikalleen ilman mitään ylimääräisiä johtopaketteja. Punainen ja keltainen piuha on ristiinkytketty. Mutta mikä mahtaa olla soittimesta lähtevä oranssivalkoinen piuha?

Ja onko tuo viritys nyt turvallinen? Ainakin asetukset pysyy nyt muistissa, mutta sammuttaminen pitää tehdä radion off-nappulasta.

Edit. Ei se taida toimia. Eli sit tarvii vissiin lähtee johtokauppaan. :-[

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #72 : 02.07.2009, 10:10:25 »
Auto: 406 2.0hdi st -01

Tänään vaihdoin alkuperäisen soittimen tilalle JVC:n mp3 mankan. Mulla ei ole siinä virtaliittimessä kiinni kuin jatkuva virta ja maa johto. Ostin pösön liikkeestä sen välijohdon, mutta tais mennä rahat hukkaan kun entisessä autossa ollut liitin (itse väsätty) sopi paljon paremmin. Oli ostetussa liittimessä nimittäin jatkuva- ja virtalukon kautta tuleva virta väärin päin. Minun mielestä näissä liitoksissa riittää kun jättää ne muut piuhat irti. Eli kiinni vain korkeintaan jatkuva+, virtalukon kautta tuleva + ja maajohto niin pitäis pelittää.... Olenko aivan väärässä? Joku asiasta tietävämpi voisi varmaan vastata tähän.

Vielä mulla on tämä viritys ainaki pelannu. Ei ole ollu mitään häiriöitä

Arska

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #73 : 03.07.2009, 14:46:07 »
Ainakin 2004-mallisessa oli käyttöohjekirjassa tuon ISO-iittimen kaavio. 2 piuhaa piti vaihtaa keskenään siinä liittimessä, muistaakseni jatkuva virta ja heräte, niin johan alkoi toimimaan.Tosin -00 mallissa voi olla eri kytkennät, mutta kannattaa katsoa se ohjekirja läpi jos löytyisi kuva.

Tämäkin viritys vuodelta 2004 toimii edelleen hyvin. Eli punainen ja keltainen ristiin, muut piuhat saivat jäädä paikalleen.

Ilkka

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #74 : 08.11.2009, 14:30:29 »
Sain soittimen sammumisen viiveen pois siirtämällä soittimen keltaisen johdon liittimen pykälän lähemmäs maata. Käänsin myös jatkuvan (keltaisen) ja virtalukon (punaisen) ristiin, nyt toimii kuten pitää ja pysyy kanavat muistissa.
Alunperinkään mitään johtoja ei ollut kiinni 900x-väyläliittimissä (2 kpl). Auton ohjekirjan kuva oli väärin, mutta täällä foorumilla nähty kuva, jossa väyläpinnit merkattu, oli oikein.

Jaksoin nyt viimein tutkia radion sähkönsyöttöä ja lukea piirikaaviota. Eli se viive johtuu siitä, kun sähkö tulee BSI-yksikön ilmeisesti jonkin herätetilareleen ohjaamana ISO-liittimen nastaan 4 (XE01C), josta ainakin Kenwoodin soitin otti herätesyöttönsä. Itse väyläjohdot tosiaan ovat nastoissa 2 (9004C) ja 3 (9005C).

Siirsin soittimen johtosarjassa keltaisen johdon nastasta 4 nastaan 6, jolloin radion heräte tulee suoraan virtalukon ohjaamana. Nasta 6:lle tuleva johto auton ISO-sarjassa on väriltään valkoinen. Nasta 4:lle BSI:n kautta tuleva kaapeli taas on punainen.

Nyt radio käynnistyy ja sammuu kuten pitääkin :)