Kirjoittaja Aihe: 5008 - Liian korkea moottorin käyntilämpötila (HDi)  (Luettu 3548 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iroj1

  • Vieras
Auto: 2010 5008 1,6 HDi.

Eilen noin 20 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen moottorin lämpötilasta kertova varoitusmerkki ilmoitti liian korkeasta moottorin lämpötilasta. Sammutin auton, avasin konepellin ja ei siellä mitään savuavaa näkynyt. Mistähän tuollainen johtuu ja onko se yleistymässä? Vastauksista ikuisesti kiitollinen,

iroj1

martymcfly

  • Vieras
Vs: 5008 - Liian korkea moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #1 : 24.10.2013, 09:18:04 »
Simppeleitä lämpötila-anturivikoja on raportoitu tällä palstalla muutamia, oireina juurikin tuo korkean lämpötilan varoitus, mutta myös yleensä tuulettimen täysille meno ja jääminen pyörimään hetkeksi sammutuksen jälkeen.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 5008 - Liian korkea moottorin käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #2 : 21.01.2014, 10:08:08 »
Auto: 2010 5008 2,0 HDi 150 FAP Sport Business (käyttöönotto 09/2010, 76 000 km).

Eilen tunnin tolpassa olon jälkeisen kylmäkäynnistyksen jälkeen lämmöt pomppasivat käytännössä nollilta tappiin, moottorin vikavalo syttyi ja auto herjasi ylikuumenemista sekä "Engine Management System Failurea", ja puhallin huusi täysillä. Eipäs siinä kummempia, kerran jo tämän kokeneena ja palstalta opittujen neuvojen sanelemana asia ei aiheuttanut paniikkia, ja koska lääkäriin oli pakko mennä niin sitten mentiin vikavaloista huolimatta.

Poislähtiessä muutamaa tuntia myöhemmin vikakin oli "poissa", joten ajeltiin kotiin ja nyt pitäisi sitten varata aika huoltoon. Todennäköisesti kyseessä on monestakin yhteydestä tuttu lämpötila-anturivika, mikä sinänsä syö miestä koska sama vika korjattiin auton ollessa lähes uusi ja alle 10tlm ajettu tammikuussa 2011. Lujaa laatua nämä anturit. Toisekseen auton leasing sopimus umpeutuu ensi viikon perjantaina, joten rasittaa senkin takia viedä auto vielä kerran korjaamolle. Blääh.