Kirjoittaja Aihe: 407 - Nykivä ja tärisevä moottori, vikakoodit P0356 ja P1342 (V6)  (Luettu 2632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bobotus

  • Vieras
Auto: 2006 407 Coupe 3,0 V6 (automaatti).

Tänään tuntui tyhjäkäynnillä ratti tärisevän ja ajossa havaitsi selkeää nykimistä ja auton "tärinää". Myös moottorivalo oli syttynyt ja ajotietokone höpisi pakokaasusysteemin viasta.

Ei muuta kuin huollon pihaan ja vikakoodit esiin:
DTC code P0356, "Ignition Coil "F" Primary/Secondary Circuit"
P1342 Peugeot Fault Code Definition: Misfire During Start Cylinder 1

Ongelma lienee systyspuolassa tms.? Onko jollain ollut vastaavaa?

No, pian selvinnee huollosta lisää. Aloitin jo valmiiksi threadin niin ei jää sitten tekemättä.


bobotus

  • Vieras
Kiitos näistä! Vinkkaanpa huollolle kun soittelevat jos eivät ole itse hoksanneet.

PL

  • Vieras
Ihan normijuttu näissä V6-moottoreissa, puolat on kulutustavaraa. Etummaiseen lohkoon voi vaihdella yksitellen (sylinterit 1.-3.), mutta takalohkoon voi olla järkevää vaihtaa kaikki kolme kerralla koska imusarjan purkamiselle tulee jonkin verran työhintaa.

bobotus

  • Vieras
Kiitos tiedosta.

Pitää tyhmänä kysyä: Voiko puola toimia "osittain", vai toimiiko puola oikein kunnes hajoaa? Vaimoke nimittäin valitteli joskus 4kk sitten "nykimistä", mutta omalla ajotyylillä silloin en mitään huomannut.

Puolat eivät taida kovin kalliita olla, että kannattaisiko vaihdattaa kaikki kolme (tai kuusi) kerralla?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Kaikki puolat kerralla vaihtoon. Motonetissa oli ihan samoja puolia mitä marmoritiskillä.
Peugeot 3008 hybrid

PL

  • Vieras
Maksavat motonetissä 40e/kappale, merkkiliikkeessä 50e.

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Merkkipajalla 2 vuoden varaosatakuu.

ikiteekkari75

  • Vieras
Itsellä hajosi juuri viime viikolla samanlaisesta kulkineesta puola. Olin ihmetellyt julmettua bensankulutusta jo pidemmän aikaa. Ja nyt täytyy todeta, että välttämättä ei mene kerralla niin rikki, että vikavalo syttyisi saati tyhjäkäynti muuttuisi.
Kulutus putosi ainakin litran aiemmasta. Onneksi oli varapuola hyllyssä. Ja alkaa oppimaan imusarjankin irroituksen. Ei tartte enää turhia ressailla ;)

-Jarno

PL

  • Vieras
Imusarjan irrotus oli tosiaan yllättävän simppeli ja nopea homma, vaikka itsekin kuvittelin sen olevan iso työ. Kaikki letkujen ja johtojen liittimet kun ovat fiksuja ja helposti irrotettavia.

bobotus

  • Vieras
Vika korjaantui sitten 6-puolan vaihdolla. Hintaa tuli korjaamolla n. 150€, sisältäen osan 66€, vikakoodinluvut ja puolen tunnin työn. En lähtenyt tuolla osahinnalla vaihdattamaan kaikkia. Ehkä sitten itse kesällä mökillä ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi :)

ps. Muutkin vikakoodit nollattiin, eivätkä ole (ainakaan vielä) tulleet takaisin.

TEMP_ARKISTOON

pienisopoapina

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Kiitos vinkeistä.
Itsellä tuli p1341. Päättelin jotta naapurinumero -> naapuripuola. Vaihoin vitosen, mutta kun ykkösen puola näytti silmään huonommalta, laitoin vitosen puolan ykköseen. Virheeksi muuttui p1347. Ykköseen takaisin ykkösen puola ja nyt leijona karjuu ilman virheitä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Hyvä juttu ja hoitui ilman imusarjan irroitusta (valkopäiset Valeot kestävimpiä)...nyt eikun hanaa!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Derby77

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Itsellä on 407 V6 ja nämä puola jutut ihan tuttuja. Juuri äsken tilasin uuden puolan. Hinta haarukka 39-59e. Ei ole niin hektinen vika voi kyllä ajaa mut tietty kannattaa korjata mahd pian