Kirjoittaja Aihe: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)  (Luettu 19731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #45 : 01.01.2020, 11:13:58 »
Onkohan adblue-laitteilla jotain vastaavaa taipumusta. Aine kai on ainakin erilaista?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #46 : 01.01.2020, 12:28:16 »
Ok, selvisi että Pösön AdBlue-laitteet taitaa olla myös Eolys-laitteita... Ilmankos ne tuoksuu käydessään kukkasilta.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #47 : 02.01.2020, 10:27:04 »
Auto: 2013 508 2,0 HDi 163 RXH AWD HYbrid4.

Hybridissä tietokone ilmoittaa kesken ajon, että hybridijärjestelmä on hetkellisesti pois käytöstä ja auto ei mene ZEV tilaan (ajo pelkällä sähköllä). Tämä on merkki siitä, että hiukkaspoltto on käynnissä. Tällöin olen laittanut sportmoden päälle ja jatkanut ajoa kovemmalla nopeudella kunnes ZEV tila on tullut takaisin käyttöön. Tällöin noin 5min ajo on riittänyt hiukkaspolttojen loppuun suorittamiseksi. Aiemmassa Peugeotissa (508 2.0hdi) ei ollut mitään tietoa siitä, että milloin suoritti hiukkaspoltot.   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

WiSaFIN

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #48 : 02.01.2020, 15:00:44 »
kunnes ZEV tila on tullut takaisin käyttöön. Tällöin noin 5min ajo on riittänyt hiukkaspolttojen loppuun suorittamiseksi.

Vaihtaako auto itsenäisesti ZEV- tai Auto-moodiin? Mielestäni auto tekee samaa auto-moodissa ajaen, mutta loppumisen tietää siitä että auto alkaa taas tekemään "moottorijarrutuksia", eli ei risteyksissä liu-u liian lujaa, kuten silloin kun auto on poltto-moodissa.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #49 : 02.01.2020, 15:21:32 »
Vaihtaako auto itsenäisesti ZEV- tai Auto-moodiin?

Auto-modella ajaessa polttomoottori sammuu nopeuden pudotessa 60km/h tienoille paitsi silloin, kun hiukkaspoltto on käynnissä. Tällöin tulee ilmoitus siitä, että hybridijärjestelmä on hetkellisesti pois käytöstä. Polttomoottori jää päälle.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

vauhtiveikko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Motion & emotion
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #50 : 05.02.2020, 08:58:11 »
Ongelma ratkaistu vaihtamalla hiukkassuodatin ja täyttämällä eolys-neste säiliö. Osat virosta tilattuna 190€ hiukkasloukku ja eolys-neste 80€, vaihtotyö korjaamolla 160€.
Peugeot: 406 1.8 -00, 508 sw 1.6 hdi allure -12
Citroen c4 grand picasso 1.6hdi .08 , c5 2.0 -05

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #51 : 05.02.2020, 12:37:55 »
Aika halpa keissi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

508sw2012

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #52 : 07.09.2020, 21:35:17 »
Auto: 2012 508 2,0 HDi.

Varoittelee hiukkassuotimen tukkeutumisesta,vikakoodi P2084 ennen suodinta oleva lämpötila-anturi. Onko kukaan vaihtanut?Kuinka löytäisi liitimen,paljonko täytyy purkaa?

KS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #53 : 19.03.2022, 21:29:04 »
Terve risk of particle filter clogging ilmestyy tauluun kovemmassa kiihdytyksessä.2.2 GT -11 ruotsin tuonti.Mistä lähtis purkamaan.Pystyykö itse tutkimaan eolys nesteen määrän.

KS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #54 : 13.04.2022, 21:08:31 »
Auto tänään tutkimuksissa ja eolys nestettä on.Kaikki anturit ja änäkäiset näyttäisi pelaava.Paine-eroa näyttäis olevan joten onko kukaan pesettänyt hiukkassuodatinta.Mitenkäs mahdollisesti aukaista pönttö ja ottaa romut pihalle ja sitten ohjelmointi perään.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #55 : 13.04.2022, 21:21:32 »
Mitäs jos vaan pesis sen pöntön ja laittais takaisin kasaan.

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #56 : 14.04.2022, 08:18:08 »
Onko pätkäajossa vai pidempää matkaa, eli polttoprosessit mennyt varmasti läpi?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #57 : 14.04.2022, 13:07:52 »
Paljonko kilsoja?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

KS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #58 : 14.04.2022, 16:10:15 »
Pitkässä ajossa ja näytti että poltot onnistuneet.Ajettu 293 tkm.Tiedustelin pesuja niin Lappeenrannassa 394€ +86€/h purku ja kasaus jos ei itse irroita putkea.eolys aine kuulema palaa kiine mutta ei ongelma .Jos ei putsaannu pesussa niin 12 h 750 asteisessa uunissa rupeaa antautumaan.

Lagunaharraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #59 : 14.04.2022, 20:56:34 »
Mä laitoin omaan sitä kent merkkistä vaahtoaa sisälle ja kohta vuosi  menny herjaamatta.