Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 118095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vankkuriveijo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Tuo on hyödyllistä informaatiota käytettyä harkitsevalle. Taisin iän ja mailit jossain aiemmin mainita, mutta tässä tapauksessa autolla ikää on jo rapiat 6v (mittarissa diagnosointihetkellä n. 115tkm), joten tuo korvausraja on ylitetty. Todella runsaan öljynkulutuksen takia kone vaihdettiin, huoltokirja on kunnossa. Sen tarkempaa diagnoosia ei ole.

Kirjoittamastasi heräsi kysymys, että voiko kuluttaja luottaa että merkkiliike noudattaa valmistajan ohjeita. Annoit kuitenkin ymmärtää että voisi olla tilanne, jossa valmistaja kuittaa kulut ja huolto kuittaa asiakkaan maksaman vielä bonuksena. Varsin ikävää jos tämmöiselle epäilykselle on jotain katetta. Jos alkaa mennä liikaa offtopicin puolelle, niin ehkä voi tästä siirtää keskustelunalun jonnekin paremmin sopivalle alueelle.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Tuo on hyödyllistä informaatiota käytettyä harkitsevalle. Taisin iän ja mailit jossain aiemmin mainita, mutta tässä tapauksessa autolla ikää on jo rapiat 6v (mittarissa diagnosointihetkellä n. 115tkm), joten tuo korvausraja on ylitetty. Todella runsaan öljynkulutuksen takia kone vaihdettiin, huoltokirja on kunnossa. Sen tarkempaa diagnoosia ei ole.

Kirjoittamastasi heräsi kysymys, että voiko kuluttaja luottaa että merkkiliike noudattaa valmistajan ohjeita. Annoit kuitenkin ymmärtää että voisi olla tilanne, jossa valmistaja kuittaa kulut ja huolto kuittaa asiakkaan maksaman vielä bonuksena. Varsin ikävää jos tämmöiselle epäilykselle on jotain katetta. Jos alkaa mennä liikaa offtopicin puolelle, niin ehkä voi tästä siirtää keskustelunalun jonnekin paremmin sopivalle alueelle.
Hyvä ajatus.  :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

jahveti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Do diin, nyt on päivitetty 308sw  , 308 Sw karvalakki HDi 92 / 2014 .

Autossa oli vaan tuo nulju kompura ja paika-aine( Senkin päiväys ummessa) , hommasin vararenkaan ja sinne keskelle sen styroksin jossa tunkki  jne( ja tunkinkin  kin...) tuli rrr.lt  lafkasta ihan nätisti.
Mutta nyt uupuu tukikappaleet , kun varapyörän laittaa tuonne  ( kapea malli)  niin tavaratilan pohja jää veteläksi . ne styroxin kappaleet jota tulevat silloin kun varapyörä on, ovat hakusessa.  Service boxista en löytänyt ( kun ei kuuluu tähän autoon).
Ja en oikein kunnon kuvaakaan ole löytänyt .  Googlaamalla löytyy jotain , mutta kun ei tiedä onko oikeita. Onko kenelläkään , jotta saisi osanumeroa Toki myös se keskujuttu jolla varapyörä kiinnitetään olisi kiva. pari kuvaa liitteenä serviceboxista. koko sarjalle on numero mutta ei atomeille puhumattakaan styroxista
No niin nyt on styroxia saatu. Bart ebben - varaosakauppa hollannista  toimitti käytetyn.
Sinnehän tuo istui.   
« Viimeksi muokattu: 23.08.2021, 20:31:16 kirjoittanut jahveti »
Peugeot 308 SW access  1.6 HDi 92  -2014
Peugeot 308 1.6 VTI  120 (EP6) , 2008.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Jostain syystä 308gti (270hv) on alkanut kiinnostamaan. Niitä näkee myytävänä vain harvoin. Onko uusia 308 gti autoja montaa edes myyty Suomessa. Yleensä kaikista 308 malleista puuttuu penkkien sähkösäädöt, mutta 308 gti kärsii myös automaattivaihteiston puutteesta. Koska en ole ko. mallia koskaan ajanut, on vaikea ymmärtää sen luonne. Ehkä siihen ei vain voi laittaa kuin manuaalivaihteiston.
Mites foorumilaisten kokemukset Peugeot 308 GTI mallista?
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Ulkomailta ku ostaa, niin saattaapi löytyä täysnahkapenkit ja sähkösäätö penkistä. Ainakin SW GT saa sähkösäätö penkeillä. Automaattia ei ole gti ollut saatavissa.
Peugeot 3008 hybrid

anj

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Jeesisittekö käytetyn 308:n hankinnassa? Pitäisi saada auto mahdollisimman pian alle, haussa farmari automaattilaatikolla hintaan 13-18k ja 308 herätti fiksaation. Luin foorumia minkä ehdin mutta ihan kaikkia ketjuja en ole kerennyt käymään läpi.

Yhteydenottopyyntöjen jäljiltä vaihtoehdot juuri nyt seuraavanlaisia Puretech 130 EAT6/8 SW:itä:

1. 55k ajettu. Merkkiliikkeessä huollettu ajallaan, mutta oli käynyt takaisinkutsuna jakohihnan vaihdossa, jonka jälkeen matkalla takaisin myyntiliikkeeseen syttynyt moottorin häiriövalo. Viety takaisin merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi, lupailtiin että hoidetaan kuntoon ennen myyntiä. Euro6.2-koneella.

- mitenhän hasardi/ei homma kyseessä? Lueskelin sen verran, että 6.2-koneissa pahimmat ongelmat pitäisi olla karsiutuneet, joten uskaltaisikohan tässä luottaa että kyse jostain pienemmästä, tai että tehty korjaus kestää jonkun verran kilometrejä?

2. 100k ajettu, huollot säännöllisesti mutta ei aivan täysin ajallaan tehtynä. Moottori juuri vaihdettu tehdaskunnostettuun. Vm. 2015, eli Euro6.1 oletettavasti.

- hinta olisi tässä edullinen ja auto muuten tarpeeksi siisti, mutta mitenhän todennäköisesti ongelma toistuu ja kone hajoaa uudestaan? Vaihdokkimoottori on oletettavasti samaa vanhempaa 6.1 -mallia? Onko näissä muita kipukohteita kuin moottori jotka hajoilisi säännöllisesti jo 100k paikkeilla?

3. Leasattu vm. 2019 308, ajettu n. 40k.

- tähän ei saa huoltosopimusta, joten mietityttää että jos kone posahtaa joutuuko maksumieheksi autosta jota ei sitten saa edes pitää. Peugeotin takuu on oletettavasti ollut 3v 2019, joten se oletettavasti voimassaollessaan kattaa moottorin, mutta onko sen jälkeen enää mitään suojaa virhevastuun tai muun kautta? Näin uudessa toki moottoriongelmat jo epätodennäköisempiä?

Jr-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Eikö diesel ole vaihtoehto?

Taloudessa ollut 20tkm ja 5kk 308SW Gt BlueHdi180, ajettu kilsat 140-160tkm ja yhtään murhetta ei ole ollut. Siitä syntyi kaupat tuossa mainitsemassasi budjetissa, jopa ihan sen alapäässä.

Etulokareiden nurkat kannattaa tarkistaa jokaisesta autosta ja asennuttaa roiskeläpät jos ei sellaisia ole. Tuo 180hv diesel kulkee kyllä reippaasti ja matka-ajossa menee hämmästyttävän pienellä. Verokaan on noin 550e/vuosi




PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Suosittelen myös sw gt dieseliä. Ei mitään vikaa ole ollut. Ajettu 105tkm.
Peugeot 3008 hybrid

forceman

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22

1. 55k ajettu. Merkkiliikkeessä huollettu ajallaan, mutta oli käynyt takaisinkutsuna jakohihnan vaihdossa, jonka jälkeen matkalla takaisin myyntiliikkeeseen syttynyt moottorin häiriövalo. Viety takaisin merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi, lupailtiin että hoidetaan kuntoon ennen myyntiä. Euro6.2-koneella.
Jos on jo ehtiny tulla häiriövalo, ni tod.näk jotain ikävää käyny moottorillekin, en ostais

2. 100k ajettu, huollot säännöllisesti mutta ei aivan täysin ajallaan tehtynä. Moottori juuri vaihdettu tehdaskunnostettuun. Vm. 2015, eli Euro6.1 oletettavasti.

uusi moottori kestää 100km, ni vaihtokone kestää tosta vähemmän, sen huomioit ni ihan ok.

Ota diesel, jos löydät, nyt erityisen halpoja vielä.

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Noniin tuli 407 laitettua vaihtoon ja 2015 308 SW allure alle. Erittäin mukavan tuntuinen mutta digitaalinen nopeusnäyttö hävisi vakkarin kautta. Miten ihmeessä sen saa takaisin? (Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä)
508 Allure '19, 308 SW Allure '15, 407 '08, Civic '95, Civic '89, Sunny '86

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Viiksen päässä olevasta napista?
Peugeot 3008 hybrid

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Viiksen päässä olevasta napista?
Thanks, eipä tullu sitä koitettua  ;D
508 Allure '19, 308 SW Allure '15, 407 '08, Civic '95, Civic '89, Sunny '86

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Ai että kyllä sitä ainakin vielä toistaiseksi hymyilyttää ainaku lähtee ajamaan. Toivottavasti ei tule em. THP-ongelmia. Täytyy ainakin öljyn suhteen olla tarkka. Kuulemma kosketusnäyttö on juuri vaihdettu, mikä on myös joku tyyppivika. PeugeotAppia en ole vielä saanut toimimaan.
508 Allure '19, 308 SW Allure '15, 407 '08, Civic '95, Civic '89, Sunny '86

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Eikö diesel ole vaihtoehto?

Taloudessa ollut 20tkm ja 5kk 308SW Gt BlueHdi180, ajettu kilsat 140-160tkm ja yhtään murhetta ei ole ollut. Siitä syntyi kaupat tuossa mainitsemassasi budjetissa, jopa ihan sen alapäässä.

Etulokareiden nurkat kannattaa tarkistaa jokaisesta autosta ja asennuttaa roiskeläpät jos ei sellaisia ole. Tuo 180hv diesel kulkee kyllä reippaasti ja matka-ajossa menee hämmästyttävän pienellä. Verokaan on noin 550e/vuosi

Minkälaisiin todellisiin kulutuksiin näillä HDi 180 koneellisilla pääsee? Tehdas taitaa luvata matka-ajolle melkolailla 4 litraa / 100km ja yhdistetty kulutuskin jossain alle seiskan lukemissa. Alkanut kiinnostamaan tuo 308 GT 180 HDi. Työmatka-ajoa päivässä 40 kilsaa, niin joku pieni kulutuksellinen diesel saattaisi olla hyvä vaihtoehto.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Omassa ajossani edellisen 40 tkm matkalla pienin laskettu kulutus on ollut 4,91 l / 100 km ja koko matkan keskiarvo 6,24 l / 100 km. Pääsääntöisesti taajamapainotteista suhausta, mutta kesällä useammin pitempiä siivuja.

Kesällä 225/40/18 välikelin renkaat ja talvella 225/45/17 kitkat. Kesällä lukemat alkaa pääsääntöisesti 5:lla ja talvella 6:lla. Webasto pöhisee tarvittaessa automaattisesti ajon aikana ja talvella usein vähintään 2x päivässä seisontalämmittimenä. Oikein jos pätkää ajelee ja Webasto laulaa usein, niin on talvella yli 8l lukemiakin näkynyt. Kovilla pakkasilla kestää myös aika tovin, että laatikko on lämmin ja lopettaa luistattamisen. En myöskään yritä ajella erityisen taloudellisesti.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89