Se homma menee näin... Suuttimien tiivisteet alkavat vuotamaan. Se on tyyppivika 1,6 Hdi koneessa. Siitä seuraa, että öljy alkaa voimakkaasti karstoittua. Siitä taas seuraa, että turbon pieni öljyputken sihti menee tukkoon. Siitä seuraa voitelukatkos ja turbon laakeriin tulee välystä. Silloin siivet ottaa runkoon kiinni.
Korjaus. Ennen uuden turbon käyttöönottoa on suuttimien tiivisteet vaihdettava. Se on koko ongelman syy. Sitten turbon öljyputkesta sihti pois. Öljypohjan kun ottaa pois, niin sumppu tulee tarkistaa. Mulla oli niin tukossa, että se piti vaihtaa. Tämän jälkeen voi olettaa, että turbo kestää taas jonkin aikaa. Myöhemmin kannattaa seurata suuttimien tiivisteitä. Olen joskus kuullut, että niissä olisi noin 100 tuhannen vaihtoikä.