Ostin keväällä 2016 Saksan maahantuojalta punaisen RCZ R:n uutena. Varusteina autossa oli kaikki mitä siihen on koskaan saanut. Tykkäsin ajella sillä Keski-Euroopan ja Iso-Britannian työreissuilani, vaikka ei siihen 9 kk aikana tullut kuin reilu 8000 tkm. Auto rekisteröitiin uutena Suomen vientikilpiin, joka oli hyvin mielenkiintoinen prosessi. Syksyllä 2016 auto kävi Ranskassa Peugeot Sportilla ja siihen asennettiin Bimota-paketti, turvakaaria lukuunottamatta ja dynotehot olivat 317 hv. Rajoitinta muutettiin samalla siten, että auton rajoitettu huippunopeus oli 269 km/h.
Ajoltaan tuo oli kyllä mahtava vehje. Ääni maailma tuossa hyvin avaraputkisessa autossa oli tosin aika rasittava, etenkin jos parikin tuntia putkee ajeli autobaanalla sen mitä autolla pääsi tai liikenne antoi myöten. Joku saattaisi myös tykätä kyttyrää tuon Bimotan huoltovälistä, joka oli 5 tkm ja se oli aina "isompi" huolto. Olikohan vakio R:ssä 10 tkm.
Reissuhommat sitten loppui siltä erää ja veron määrä olisi Suomessa ollut turhan kova. Kun autolle löytyi sattumalta ostaja Tallinnasta, niin auto kävi ensimmäisen, ainoan ja viimeisen kerran Suomessa matkan Vuosaaresta Länsiterminaaliin. On tuo muutaman kerran käynyt mielessä, että oliko se pakko myydä. Toisaalta sain autosta myydessä enemmän kuin mitä olin laittanut siihen rahaa ja pidempään pitämällä arvo olisi vaan laskenut ja ajaminen olisi kuitenkin jäänyt vähiin.