Ongelma:
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A).
Olisi tarvetta ehkä irrottaa imusarja EW7A-koneesta nakutusanturin vaihdon takia, koska anturi on imusarjan alla. Onko irrotuksessa ja uudelleen kiinnityksessä jotain huomioitavaa? Esim. täytyykö ruiskusuuttimet irrottaa samalla ja onko siellä tiivisteitä (esim. imusarjan ja kannen välissä), jotka pitäisi samalla uusia?
Ratkaisu:
Nakutusanturi on vaihdettu. Irrotin suosiolla imusarjan. Kun irrotti imusarjan alta muutaman liittimen, sai imusarjan ja kaasuläppäkotelon käännettyä moottorin päälle. Jotain muutakin irrotin kuten pari letkunkiinnitintä ja öljytikun putken kiinnittimen. Samalla vaihdoin imusarjan kumiset tiivisteet. Anturi noin 45 e ja imusarjan tiivisteet 4 x 9,20 e. Myivät vielä nakutunnistimen kiinnityspultin turhaan parilla eurolla. Imusarja ja venttiilien takapuolet näyttivät maallikon silmin ihan puhtailta.
Kaasupolkimeen vastaaminen on selkeästi aiempaa parempi, empiminen puuttuu. Saattaa olla, että kaasun viive tyhjäkäynnin tienoilla vähentyi selvästi, mutta pitää ajella enemmin ennen kuin uskaltaa varmasti sanoa.