Kirjoittaja Aihe: 3008 - Sammuilu ja virheilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)  (Luettu 7392 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Margus Heli

  • Vieras
Auto: xxxx 3008 1,6 HDi FAP (automaatti, 191 000 km).

Ilmoittaa "anti-pollution faulty" ja sitten kohta saatta moottori sammua. Käynnistyksen jälkeen toistuu sama välillä 5km ajon jälkeen. Joskus antaa ajaa 50km. Hälytys häviää aina välillä, mutta toistuu parin päivän päästä. Olisko kellään kokemuksia samasta asiasta?

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 425
Googlettamalla löytyy kohtalotovereita. Syy voi olla moninainen, voi olla partikkelisuodatin jos on ajettu vain lyhyttä ajoa, jollain on akun vaihto hävittänyt ongelman ja olipa jopa turbon hukkaporttiki tai EGR venttiili auttanut asiaan. Jos on ollut vain pätkäajoa, kokeileppa reilua reipaasta maantiajoa, ensin normaalisti parikymmentä kilometria ja sitten reipas matka pienemmällä vaihteella jotta moottorissa on kierroksia yli 3 tuhatta. Jos ei vaikutusta vikaan, vie merkkikorjaamolle. Pidäthän meidät ajantasalla asiassa!
Peugeot driver since 1995,
Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.
Uusin hankinta Fiat Ducato Matkaaja

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 983
Tuo on tosiaan niin geneerinen vikailmoitus, että ilman vikakoodien lukemista vian hakeminen on aika tuurikauppaa. Itselläni oireili kerran vähän tuohon tyyliin huollon jälkeen, kun polttoainesuodattimen letkut oli huonosti kiinni ja polttoaineen sekaan pääsi falskaamaan ilmaa. Vika voi siis olla melkein mitä vaan polttoaineensyötön ja pakokaasujen poiston välimaastosta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

rippeli

  • Vieras
Auto: 2009 3008 1,6 HDi.

Onko joku törmänny samanlaiseen onkelmaan.?? Sammuilee välillä kesken ajon ja tulee esp ja muita juttuja näyttöön. Toinen on se antipollotion faulty jotakin textiä.. Olen vaihtanu polttoainmesuodattimen ja uusini akun mutta edelleen toimii tällä tavalla ja vika ei tule joka päivä kuitenkaan.. Korjaamo ei osannu kuin arvuutella mahollisia vikoja enkä halua rueta satasia laittamaan jos ei olekaan siinä se vika..

Olisin tosi kiitollinen jos joku osaisi neuvoa mikä osa vaihtaa tai mistä ehtiä vikaa.??

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
Edeltääkö sammumista enemmän tehoa vaativaa ajosuoritusta (kovempi kiihdytys, ohitus tai jyrkkä mäki)? Vaikka suodatin uutena läpäisisikin riittävästi, saattaa pienikin vuoto/tuke jossain aiheuttaa sammumisen, kun polttoaineen tarve on suurimmillaan.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15.

rippeli

  • Vieras
Auto sammunut ihan tavallisessa matka-ajossa noin 85km/h vauhdissa suoralla tasasella ihan yhtäkkiä ei edeltäny kiihytystä tai muuta sellasia jutskia.. Nyt aamulla kun käynistin kokeena niin tuli heti ilmotus se antipollotion faulty kun hetken oli käynissä pihalla hieman nykäisi mutta ei sammunut eikä muita ilmotuksia tullut tämän lisäksi

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 983
Kehottaisin lukemaan vikakoodit, niin ei tarvitse ehkä ihan niin paljon arpoa vian aiheuttajaa. Vai mahtoiko mainittu korjaamo ne jo lukea?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 040
Niin ja millainen korjaamo. On paljon hyvää tarkoittavia korjaamoja joiden laitteilla ei kuitenkaan saa niin yksilöityä vikakoodia ulos kuin merkkikorjaamolla.
Mutta ei nekään tietysti aina onnistu.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 784
  • 407 3.0 V6 Sport
Kehottaisin lukemaan vikakoodit, niin ei tarvitse ehkä ihan niin paljon arpoa vian aiheuttajaa. Vai mahtoiko mainittu korjaamo ne jo lukea?

Komppaan Aksua ja PGPeteä. Vikakoodit lukuun asiantuntevan kanssa, niin ei tarvitse arpoa  ;). Toki hyvä tietää, missä vika luuraa. Tässä veikkaan nyt jotain relettä. Auton kilometrit olisi hyvä olla lähtötiedoissa, päällä oloaika kuluttaa elektronikkaa...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

rippeli

  • Vieras
Vikakoodit luettu ja viittaa polttoaine järjestelmään, ,myöskin akun päällä olevaan juttuun mikä lie on nimeltäänsä se sähkö systeemi.?? Autolla ajettuna noin 154tuhatta km.. Tänään lähin töistä ajamaan noin 230km matkan kotija niin auto toimi moitteettomasti ei mittään onkelmaa ollut.. Korjaamo sanoi että pittää rueta antura kerrallaan vaihtaa ja 1 kappale maksaa noin 100e siihen työt vielä mukaan...

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 543
Vs: 3008 - Sammuilu ja virheilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #10 : 27.09.2019, 16:59:41 »
Ehkä nyt voisi kertoa ne tarkat vikakoodit ja mikähän on akun päällä oleva juttu. Noilla antamillasi tiedoilla ei paljon vika-analyysiä tehdä, mutta voihan sitä tietysti vaihdella kaikki anturit satanen kerrallaan. Ensimmäisenä vaihtaisin tuota korjaamoa. Ettei olisi vaan akunkenkä löysällä...

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 231
Vs: 3008 - Sammuilu ja virheilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #11 : 28.09.2019, 08:06:11 »
Commonrail painetunnistin varmaan viallinen.
Peugeot 3008 hybrid

rippeli

  • Vieras
Vs: 3008 - Sammuilu ja virheilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #12 : 05.10.2019, 08:33:36 »
Noniin... Käytin autoa asiantuntijalla joka 3 eri testerillä tutki ja selvitti syytä miksi käyttäyty näin hassusti.. Kovan työn päälle syyksi ja viaksi löytyi akunpäällä oleva suojaus ja hallintoyksikkö niminen sähkö juttu.. Uusi osa tilattiin merkkilikkeeseen kun ei tarvikkeena löytyny hinta oli alle 500e osan vaihtoin ite räntäsateessa taivasalla paikolleen ja nyt auto toimii kuten pitääkin.. Ei ole sammunut kesken ajon tai tullu muita merkkivaloja tai häiriötä. ajettuna noin 300km osan vaihdon jäläkeen..

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 425
Vs: 3008 - Sammuilu ja virheilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #13 : 05.10.2019, 09:50:14 »
Voisitko laittaa kuvan kyseisestä osasta ja tietenkin varaosanumero olisi myös hyvä.
Peugeot driver since 1995,
Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.
Uusin hankinta Fiat Ducato Matkaaja

rippeli

  • Vieras
Vs: 3008 - Sammuilu ja virheilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #14 : 06.10.2019, 07:02:05 »
Hetki mennee että löytää tämän oman kirjotuksen kun ei ossaa käyttää eikä etusivulta ossaa löytää miten tähän tilaan pääsis suoraan..

Osan nummero on 6500GQ Kuvaa en osaa laittaa tietokoneelle kun en omista älypuhelinta enkä semmosia välineitä..