Kirjoittaja Aihe: 308 - Vikakoodit P1435 ja P1434 (HDi) (hiukkassuodattimen lisäainesäiliö)  (Luettu 3162 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hoblaa

  • Vieras
Auto: 2012 308 1,6 HDi.

Auto varoittaa, että DPF menossa tukkoon.

DiagBox antaa lisäainesäiliölle kaksi eri vikaa: P1435 ja P1434. Säiliössä kyllä nestettä on ja pumppukin tuntuu toimivan kun ohjelmalla toimintatestin tekee.

Onko muilla ollut vastaavia vikoja? Säiliön vaihto? DPF suodattimen vaihto?

TEMP_ARKISTOON

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Foorumilta löytyy vikakoodilla P1435 vaikkapa tämä

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=83871.0

Hoblaa

  • Vieras
Joo on noita tullut selailtua, ei vain ihan tarkkaan ole selvinnyt mikä vian aiheuttaa. Tuntuu olevan tuolle P1435 koodille useampikin vika mahdollisuus, jopa jollain olisi samat vikakoodit ollut, niin helpottaisi selvittelyä.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Onnistuuko pakotettu poltto?

Hoblaa

  • Vieras
Ei ole tullut vielä kokeiltua pakko polttoa, täytyykin huomenissa kokeilla. Pitääkö muilla minkälaista ääntä lisäainesäiliön pumppu, kun DiagBoxilla tekee toimintatestiä? Itsellä pitää semmoista nakuttavaa ääntä.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Auto: 2009 308 1,6 HDi (330 000 km).

Sama vika löytyy naapurin 2009 308 1.6hdistä. Ei yhteyttä boxiin eli ei saatu nollattua pussukkaa (lisättiin ainetta). Toimintotesti toimii eli tuollainen selkeä nakutustahan se pitää.

Missäs tämä lisäaineen boxi fyysisesti sijaitsee, vai onko itse pussukassa?

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Lisäaineen säiliö sijaitsee auton alla vasemman takarenkaan etupuolella.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Jep, se täytettiin. Mutta itse ohjausboxi?? Jos se sijaitsee säiliön/pussin yhteydessä, niin toisellahan sen voisi testata.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Voisiko tuo lisäainejärjestelmän ohjaus ja testaus löytyä esim. moottorinohjaimen alta? Muistaakseni ainakin omassa 508:ssa on noin.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Sieltä se muistaakseni löytyi, itse toimintotesti lisäainepumpulle toimi ja naksutus kuului eli ok. Pakkopolttoa ei kokeiltu, se on melko "miesten touhua", yhtä 4072.0hdin vehettä pöllyyttänyt :)

Mut kun pitäisi nollata tai edes tarkistaa lisäainemäärä , niin ilmoittaa "ei yhteyttä ohjaimeen". Jos ohjain on pussukassa/säiliössä, niin voihan piuhoissa/liittimessä olla vikaa. No 308 kulkee mainiosti, vain se "Particle filter additive level too low" loistaa käynnistäessä. Pösöllä ajettu jo 330tkm.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Jep, se täytettiin. Mutta itse ohjausboxi??
Jos se sijaitsee säiliön/pussin yhteydessä, niin toisellahan sen voisi testata.
Joo, vastaus näköjään lähti vaikka näytti siltä ettei lähtenyt. Tajusin liian myöhään mitä tarkoitit. Ohjain ei ainakaan vm 2008 308ssa sijaitse säiliön yhteydessä.

Hoblaa

  • Vieras
2012 mallissa sähkö ja lisäaine liittymien yhteydessä on mikropiirilevy, en tiedä onko se itse ohjain?

Onko kukaan koskaan mitannut lisäaineen syötettävää määrää? Itsellä jäi jokin toiminto päälle kun kikkailin tuon DB:in kanssa, lisäainepumppu naputtaa nyt kokoajan tai sitten jokin toiminto ei tule valmiiksi. Kokeilin samalla kirkkaalla letkulla minkälaisia määriä pumppu työntää. Aika hengettömästi ainetta tulee, 5 min aikana ehkä noin teelusikan verran.

Jarmo

  • Vieras
Minulla vikana että ei saa enää edes yhteyttä koko lisäaine järjestelmään :(

Hoblaa

  • Vieras
Nyt sain vikakoodit kuitattua pois, eikä auto enää anna herjaa. Mutta lisäainepumppu nakuttaa nyt koko ajan, oli virrat päällä tai auto käynnissä ::)

DB:illa en pääse käsiksi niihin säiliön vaihto kohtiin? Olisi voinut sitä vielä kokeilla, jos saisi pumpun koko ajan pyörimästä.

Hoblaa

  • Vieras
Tämä vika korjaantui uudella lisäainesäiliöllä.

Vanha lisäainesäiliöin kyllä toimi auton ja DaigBoxin mukaan oikein, mutta siinä oli kuitenkin jokin vika mikä piti pumpun kokoajan päällä?