Kirjoittaja Aihe: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)  (Luettu 4518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pugman

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #30 : 06.12.2020, 18:37:36 »
Tsekkailin Fapin logeja perjantain reissulta niin kyllä sieltä löytyi yllättäen ahtopaineen max arvo 1940mbar eli painetta melkein 1bar. Pyynti oli 1810mbar. Oletan että nämä on tallentunu samaan aikaan vaikka näin ei välttämättä ole. Hukkaportti oli vähän tiukemmalla tuolloin, eli kyllä turbo jotenki toimii.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #31 : 06.12.2020, 21:57:24 »
Hyvää dataa, mutta läpimurto on vielä tekemättä vian löytymiseen. Moottorin pitää käydä ollessaan kunnossa, kuin kello. Rös moottorissa sekä Liqui Molyn ihmeaine. Ihme, unohtanut kko ralahtamisen kyllmästartissa, uusilla öljyillä oli aiemminkin vaimeampaa. Ei mikään öljyn vaihtolotraus moottoria korjaa, jos on kulunut, öljyn pitääkin mustua niin kerää liat moottorista.
Kyllä ajaisin ehjällä autolla saman testilenkin testeri kiinni ja vertailisin arvot, jokin simppeli vika tuossa on. Paljonko olikaan ajettu?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pugman

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #32 : 08.12.2020, 18:40:52 »
Tosi hyvin nyt toimii kun vvt solenoidi on irti. Jos en ois paremmin perehtyny ja vikavalo ei palais niin voisin luulla tuon olevan kunnossa. Pyörii ja vetää tosi tasasesti. Testasin huvikseen vvt toiminnassa niin ero kiihtyvyydessä oli melko pieni 4000rpm korkeemmalla. Tämä kelpaa mulle kunhan vääntöö riittää normiajossa.

Paluulinja(olettaen) vvt-rattaan pultin välistä menee nokka-akselin viimeseen laakeripukkiin. Oisko mahdollista että siinä ois jotain tai sitten muualta on öljykanava tukossa, että Vvt-ratas menee aina toiseen äärilaitaan pienestäki vvt-solenoidin avautumasta. Tai sitten öljynpaine on liian korkea kokoajan.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2020, 18:45:02 kirjoittanut Pugman »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #33 : 08.12.2020, 22:27:28 »
Mistä tiedät että se menee oikeasti äärilaitaan? Mitään asentotunnistinta siellä ei ole. Todennäköisesti siellä ei vaan tapahdu mitään joten ecu ohjaa sen näennäisesti tappiin.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pugman

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #34 : 09.12.2020, 09:43:56 »
Onhan siellä imunokalla asentotunnistin venttiilikopassa. Fapilla ja Diagboxilla näkee imunokan asennon.

Pugman

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #35 : 18.12.2020, 20:10:02 »
Siinä näkyy kyseinen lukema 35 astetta tyhjäkäynnillä ja moottori seis lukitussa tilassa. Tippuu siis suoraan nollaan kun kaasua hipaisee. Dephaser position

Mietinki tuossa että kun vikakoodiakaan tuosta ei tule ja ihan selviä käyntihäiriöitä aiheuttaa niin oisko se jollain tavalla tarkoituksellista valmistajan puolelta? Testailen solenoidia ja yritän saada  sen toimimaan niinku haluan modaamalla. Poiskytkettynä auto toimii hyvin mutta vikavalo palaa ja vikakoodi irtonaisesta töpselistä.

Mittaan öljynpaineet kun saan hankittua palikat ja mittarin, mutta eipä siitä tiedosta hyötyä oo koska en rupee purkaa konetta atomeiks. Jos öljykanava on tukossa niin pikkuhiljaa se saattaa aueta. Öljypumppu on aika kallis vaihettava.

Pugman

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #36 : 18.12.2020, 23:10:00 »
Edelleen se toimii kylmällä öljyllä vähän aikaa jotenki järkevästi, mutta hetken päästä lämmettyään tippuu hitaasti nollaan ja pysyy siellä. Nyt saatto olla jopa lähempänä oikeeta kun siellä on uusi vvt-ratas paikallaan jossa jäykempi palautusjousi. Tuommoista öljyn viskositeettieroa kylmä/kuuma ei öljyä vaihtamalla voi korjata, jos joku sitä miettii.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #37 : 19.12.2020, 06:58:41 »
Jos vikavalo vaivaa, niin mittaa solenoidin resistanssi. Sitten vaan elektroniikkakaupasta sopiva vastus johtojen väliin. Arviolta 30 ohminen toimisi. Taitaa tuo jäädä tuohon autoon ominaisuudeksi. Moottorin pesu Fortella, jos uskoo tuohon ihmelitkuun ja epäilee öljykanavia. Harvoin menee tukkoon, jos on huoltanut auton öljyt.
Saman tein vastushomma jousituksen kanssa, Amvarille, 16 ohmiset.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pugman

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus ja tyhjäkäyntiongelmat (THP)
« Vastaus #38 : 19.12.2020, 08:21:06 »
Mullahan on kaks solenoidia että voin vaikka laittaa toisen kiinni sinne roikkumaan. Epäilen kuitenki että semmonen huijaus ei saa vikavaloa pysymään pois kun ecu ihmettelee miks mitään ei tapahdu vaikka solenoidia komentaa.

Ei varmasti jää ominaisuudeks kun aikaa vaan kuluu ja saan jotain tehtyä  ;D On kuitenki mahdollista että ongelman aiheuttaja on pysyvä vaurio/kuluma, joka muuttaa öljynpainetta nokka-akselin öljykanavissa. Harvemmin tiivisteiden rikkoontuminen aiheuttaa korkeaan öljynpaineeseen viittaavia oireita, kuten vvt:n ylireagointi kuumalla öljyllä tässä tapauksessa. Mutta mä yritän säätää tuon toimimaan. Toivottavasti muutki ottas opiksi tästä, jos 1.6 thp nykii ja röpöttää tasakaasulla 1000-2000rpm