Kirjoittaja Aihe: 3008 - HDi Particle filter additive level too low, paljonko uskaltaa vielä ajaa  (Luettu 3027 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jounij

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Auto: 3008 1.6 HDi

Moi

Pökötti pamautti otsikon mukaisen (Particle filter additive level too low) ilmoituksen juuri ennen Kuusamon reissua.
Mitenkäköhän on..uskaltaisiko tuolla lähteä vielä 1200 km reissulle vai pitäisikö vain suosiolla lähteä liruttelemaan kauppakassilla?

Ilmeisesti kulku loppuu jos nesteet loppuu täysin ja leipoo hiukkasuodattimen tukkoon?

Hienosti se Pösö aina osaa yllätättää...ei ollut montakaan päivää kun mietin että hyvinhän nuo litkut ovat riittäneet :D

Kannattaisikohan pesetyttää hiukkasloukku nesteen lisäyksen yhteydessä vai vaan lisätä nestettä ja odottaa seuraavaa vikailmoitusta?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Paljonko autolla on ajettu ja millä moottorilla?
Peugeot 3008 hybrid

jounij

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Pösö on siis mallia 3008 1.6 HDI

Kilometrejä alla 179448 km

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
110 hv fap?  Hiukkasloukun vaihtoväli on 180tkm. Toki sen voi pestä ja täyttää lisäainesäiliö ym.
Peugeot 3008 hybrid

jounij

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Oolspraittista ja kiitoksia vastauksista. Sellaset 552 km jäljellä. Pakataan siis kamat Kiaan ja lähdetään liruttelemaan :D

Nokiloukun puhdistusta ja pussukan täyttöä ajattelin kysellä. Täältä Joensuunkin suunnasta tuntuu löytyvän moista palvelua useammastakin paikasta. Kyllähän siinä taas varmaan sataset pyörii silmissä. Voisihan tuota kysellä piruuttaan uuden loukunkin hintaa....joskun olivat kyllä hinnoisssan.

Ihmeelllistä on muuten se että tuo ilmoitus on tuntunut tulevan yhdellä sun toisella heti polttoaineen tankkauksen jälkeen...niin minullakin. Ihan kuin laskettaisiin täyttökertoja.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Laskurin mukaan se taitaa tulla. Minä ajaisin, ei se mitään riko
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

jounij

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Mjooh..ei kai siinä muuta riskiä ole kuin että vetää tehokkaammin suodatinta tukkoon?
Pitänee vielä soitella aamulla merkkihuoltoon ja kysäistä mitä siellä ovat mieltä asiasta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Tuohan ruuttaa vain tankkauksen jälkeen lisäainetta polttoaineen sekaan. 1200 km reissulla ei tarvi varmaan tankata kuin kerran?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Naapurilla samalla koneella oleva 308, ilmoitellu tuosta laskennallisesta tiedosta jo 210tkm alkaen, ajelee edelleen, mittarissa nyt luokkaa 240tkm.

Rouvalla on vastaavalla koneella oleva C4 tuossa pihassa, ei edes ilmoittele, mittarissa nyt 220tkm.

Kumpaankaan ei ole lisätty ainetta eikä laskuria nollattu. Fyysisesti tarkistettu molemmat attä on pussissa vielä kamaa.

Eli en huolehtis tuosta yhtään, jos mieltä painaa, niin reissun jälkeen huoltoon.

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 632
Riippuu paljolti ajomatkoista. Paljon pitkiä matkoja, niin ei paljoa nestettä kuluta.
Vastaavalla C4 1,6 Hdi moottorilla ajoin reilu 300 tuhatta ilman nesteen lisäystä. Se tuli sitten kolhun takia tiensä päähän.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Riippuu paljolti ajomatkoista. Paljon pitkiä matkoja, niin ei paljoa nestettä kuluta.
Vastaavalla C4 1,6 Hdi moottorilla ajoin reilu 300 tuhatta ilman nesteen lisäystä. Se tuli sitten kolhun takia tiensä päähän.

Ei riipu ajomatkasta, vaan siitä kuinka usein tankkaa, koska Eolys-nestettä ruiskutetaan polttoaineen joukkoon joka tankkauksen jälkeen.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 772
110 hv fap?  Hiukkasloukun vaihtoväli on 180tkm. Toki sen voi pestä ja täyttää lisäainesäiliö ym.
Aika tiheä vaihtoväli hiukkasloukulle. Lienee jokin arvio?
Vai meneekö se noin nopeasti tukkoon näissä pikkudieseleissä?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Alkupään 607ssa oli 80tkm. Sitten 407 hdi oli 120tkm. Tais noissa 308, 3008 olla 180tkm. Mutta kestäähän nuo pitempäänkin
 
Peugeot 3008 hybrid

jounij

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Onhan se taas ihanan kallista...
Tähän vuosimalliin saa eolys aineen vain 3L pussina ja pussia saa kuulemma vain marmoritiskiltä. Pussin hinta vajaa 400€..on siinä litralla hintaa.
Suodattimen puhdistuksen ja uuden suodattimen välille jää hinta eroa vain vajaa 100€ jotan taidan laitattaa uuden suodattimen.

Ja seuraavaksi säästämään isoon huoltoon ....

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Onhan se taas ihanan kallista...
Tähän vuosimalliin saa eolys aineen vain 3L pussina ja pussia saa kuulemma vain marmoritiskiltä. Pussin hinta vajaa 400€..on siinä litralla hintaa.
...

Eikös tuossa ole sama pussi kuin 308 1.6hdissä?
Naapuri haki vasta tuon pussin, niin maksoi n.180€. Tuo hinta ilmeisesti vaihtoineen?