Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi  (Luettu 4156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugeot04

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #15 : 04.06.2021, 08:07:34 »
Eilen tuli ajettua illemmasta n, 2+20 km ilman mitään oireita. Vartoilevalla linjalla tällä hetkellä, mutta jos ylitäyttö oli ratkasu niin vähällä pääsen. Ohjaustehostimen vaihto liikkeessa lienee jotakuinkin 800-1000€. Päälle tonnin on autoon 2kk sisään mennykki, ettei paljo kiinnostais tällä hetkellä. Taitaa muuten huoltokirjassakin lukea, että se määrä pitäisi olla minimin ja maximin välissä. Sallii näemmä kuitenkin ylitäytön. Kyllä sen öljynvaihdonkin tulen tekemään lähitulevaisuudessa jokatapauksessa.

Seurantalinjalla siis mennään tällä hetkellä.

Jossain topicis kehuttiin jotain Teboilin 32 hydrayliöljyä, mutta Megamanin linkkaama motonetin tuote lienee ainakin sopivaa ?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590119/TOTAL-Fluide-DA-ohjaustehostinoljy-1l-PSARenault?gclid=EAIaIQobChMIxfqzzob58AIVaxDmCh14AgSYEAQYBCABEgK7RfD_BwE
« Viimeksi muokattu: 04.06.2021, 08:46:28 kirjoittanut Peugeot04 »

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #16 : 04.06.2021, 09:03:17 »
Total on voidellut pösöjä jo vuodesta - 68. Eli oletuksena Totalia käytetään.  8)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #17 : 04.06.2021, 10:00:17 »
Kannattanee harkita muissa ketjuissa mainittua putkiremonttia tehostimeen/säiliöön?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Peugeot04

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #18 : 04.06.2021, 16:22:55 »
Ajelu kaupungille n, 12km parkkiin ajaessa jätin auton käymään ja n, 30s niin tuli ratin kuva ja STOP merkki ja ratti jäykkä. Noh sammutin auton ja 5 min päästä lähdin kotio, niin kertaakaan ei ollut mitään ongelmaa. Täytyy miettiä öljyjen vaihtoa tälle vkl, jos vaan kerkiän. Jotenki ei kuitenkaan vaikuttas tehostin vika olevan, ehkä.
Mistäs ne öljyt yleensä poistetaan ?
Meinaan jotku puhuu paisuntasäiliöstä enkä semmosta ole löytänyt. Onko Pohjapuolella jossain ?
En suoraan löytänyt täsmäävää ohjetta tähän pösö malliin.
Niin ja voiko autolla ajaa pitemmän päälle jossei tehostaja toimi ?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #19 : 04.06.2021, 16:57:24 »
Pumpun hiilet.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Peugeot04

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #20 : 04.06.2021, 18:11:48 »
Aika varmalta kuulostat hiilistä.
Onko ne helpolla tarkistettavissa, ja tai vaihdettavissa vai kannattaako uusia koko tehostaja samalla ?

jaffa552

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #21 : 04.06.2021, 18:31:28 »
Sähköinen tehostaja oli.

Mitenkä tehostajaan tuleva liitin? Jostain muistan lukeneeni, että hapettunut tms. liitin aiheuttaisi ongelmia tehostuksessa.

Tarkoitus oli omasta tarkastaa vastaava, kun diagbox herjaa jatkuvaa vikaa(tiedonsiirtohäiriö) tehostajasta. Välillä lämpimällä kelillä/autolla ohjaus tuntuu hieman raskaammalta. Eikö tuon liittimen kautta tulekin tehostajalle tietoa, kuinka paljon tehostusta tarvitaan?

Halpa tarkistaa, vaatii vaan hiukan purkutyötä, että pääsee käsiksi. Omasta meinasin tarkistaa moniurahihnan vaihdon yhteydessä, joutuu lisäksi ottamaan pois vain pissapojan säiliön.
Miten 407:ssa?
DS4 THP 200 Sport Chic-11, Suzuki GSF650S Bandit -06

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #22 : 04.06.2021, 18:41:13 »
Onko ne helpolla tarkistettavissa, ja tai vaihdettavissa ?

Minun autossani ei ainakaan ole helposti tarkistettavissa. Vaatisi jonkin verran purkamista ... Liittimiä on helppo tutkia, ne ovat hyvin saatavilla ainakin hdi:ssä.
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

Peugeot04

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #23 : 04.06.2021, 19:14:30 »
https://aijaa.com/m1UqMQ

https://aijaa.com/ye9Hcs

Laitoin hiukan kuvia josko olisi hyötyä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #24 : 04.06.2021, 20:11:29 »
Laitoin hiukan kuvia josko olisi hyötyä.

On. https://www.motonet.fi/fi/tuote/603512/Motox-Liuotinpesuaine--Moottorinpesuaine-1-l
Lisäksi letkusta kuumaa vettä ja harjausta, lopuksi vaahtopesuaineella viimeistely. Sitten paineilmalla puhallusta.

Jos on satunnainen tehostuksen häviäminen, niin pumpun paineen lasku sen aiheuttaa tai CAN-väylän nopeustieto, jonka mukaan tehostus toimii. Vikakoodi tai mittaristoon hälytys pitäisi tulla. Tuolla on jauhettu samaa asiaa https://www.peugeotforums.com/threads/power-steering-problems.20336/
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #25 : 04.06.2021, 20:20:20 »
^
Niin, siis konehuoneen pesu, vai mitä tarkoitat?
Nyt ei aukene... 🤔
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #26 : 04.06.2021, 22:06:08 »
Jep.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #27 : 05.06.2021, 02:11:52 »
Aika varmalta kuulostat hiilistä.
Onko ne helpolla tarkistettavissa, ja tai vaihdettavissa vai kannattaako uusia koko tehostaja samalla ?
Käy seuraavalla kerralla vian ilmetessä kopistelemassa pumppua sammuttamatta moottoria. Mikäli tuolla tokenee, niin vika saattaa olla hiilissä. Pumpun uusiminen on helpompi ja nopeampi mutta kalliimpi, kuin hiilten vaihto.

Peugeot04

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #28 : 05.06.2021, 07:18:31 »
Käy seuraavalla kerralla vian ilmetessä kopistelemassa pumppua sammuttamatta moottoria. Mikäli tuolla tokenee, niin vika saattaa olla hiilissä. Pumpun uusiminen on helpompi ja nopeampi mutta kalliimpi, kuin hiilten vaihto.
Kokeilen tota kopistelua todellakin.
Tömmöselle rivitaloasujalle on hvenen rajotettua noi autorempat, eikä osaaminenkaan mihinkään isompaan riitä. pääsen kaverille kyllä korjaileen autoa jossa on rasvamontut sun muuta ja saan ite tehtyä tyyliin takaiskari, flekti,laturi,jarruosien, nivelien vaihdot, eli kaukana ammattilaisista. Ens viikolla on työmatkat 25km siivu, ja tolla mun olis vaan päästävä.

Konehuoneen pesuun palaan 1-2 viikon päästä kun saan ebaysta uudet venttiilikopan muovisuojan kiinnitysruuvit. Ne on poikki, irti tai hajalla ainakin, mutta siis uusiks kumminki.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaus muuttui jäykäksi
« Vastaus #29 : 05.06.2021, 07:22:10 »
Käy seuraavalla kerralla vian ilmetessä kopistelemassa pumppua sammuttamatta moottoria. Mikäli tuolla tokenee, niin vika saattaa olla hiilissä.

Taitaa kuulua, kun käy tuo uliseva pumppu. Nerokas keksintö tehdä ohjaus jonka ajotuntumaa voi säätää pumpun avulla. V6 mallissa on ZF:n Servotronic, joka säätyy tehostimessa olevalla luistilla, jota AMVAR ohjaa. Sähköpumppu on edullisempi, ei vaadi hihnalla käytettävää pumppua, joten siirtohäviöitä ei ole ja säästää myös polttoainetta, kun pumpun voi jopa pysäyttää maantieajossa.

Konehuoneen pesuun palaan 1-2 viikon päästä kun saan ebaysta uudet venttiilikopan muovisuojan kiinnitysruuvit. Ne on poikki, irti tai hajalla ainakin, mutta siis uusiks kumminki.

Hyvä juttu, selviää tuo kiusallinen vikakin aikanaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -