Kirjoittaja Aihe: 3008 - Moottorin vikavalo, vikakoodit katalysaattori ja happianturi.  (Luettu 4913 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 200
Hyvinkö oot saanu aikas kulumaan?  ???

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 040
Edelleen olen korjaamolla odottelemassa ja just sain kuulla että nokka-akselin tiivisteet olikin ehjät 😅
Magneettiventtiileissä oli jotain roskaa ja nekin kuulemma ehjät 😅
Vikaa siis edelleen etsitään ja sitä siis on jatkunut jo aamu 8 asti 😅
En jotenkin uskonut noihin tiivisteisiin missään vaiheessa.
No ammattilaiset putsasivat magneettiventtiilit ja homma kunnossa...?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 127
Hyvinkö oot saanu aikas kulumaan?  ???

Kyllä tiukkaa teki ton ajan kulumisen kanssa 😅🙈
Lopulta pääsin kotiin 😅

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 241
Magneettiventtilien puhdistuksen jälkeen vikaa edelleen etsittiin. Löytyikö vika ja jos niin tuliko kuntoon myös?
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010, vaimolla Peugeot 206 SW X LINE 1,4 vm.2003

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 127
En jotenkin uskonut noihin tiivisteisiin missään vaiheessa.
No ammattilaiset putsasivat magneettiventtiilit ja homma kunnossa...?

Joo ammattilaiset hoiti homman ja auto pitäs olla nyt kunnossa 👌😊

Ne tarkisti:

-nokka-akselien (imu-ja pako, tiivistys nokka-akselien laakerointeihin tarkastettu->tiivistys kunnossa.

-imu-ja pakonokka-akselien asennonsäödön, magneettiventtiilit irroitettu->venttiileissä runsaasti epäpuhtautta->pakopuolen venttiili puhdistettu, imu puolelle vaihdettu uusi suodattimilla varustettu venttiili->sopeutukset suoritettu

-toiminta tällä hetkellä ok->mikäli vika uusii mahdollisesti likaa on päässyt öljykierrosta magneettiventtiilien kautta nokka-akselien säätimiin.

-uusittu myös solenoidiventtiili

Siinä koko tarina 😅 aamulla eilen perjantaina klo8 alkoi vian etsintä ja päättyi vähän ennen klo 16😅

Hintaa kokonaisuudessaan eiliselle tuli 436€
Tuon lisäksi kävin heti alussa motomaatilla joka maksoi 19€
Ja n.viikko sen jälkeen merkkikorjaamolla vianluvussa joka maksoi 44€
Joten koko potti noin 499€

Kiitos kaikille vastauksia antaneille 👌😊

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 040
Oli mukava kuulla että Pösö tuli kuntoon.
Nyt vaan hanaa, kuten jäsen JPL sanoisi.  :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 200
Joo kovaa ajoa vaan. Kauhulla odotin, millainen loppusumma päivän odottelusta muodostuu mutta jäi se puoleen siitä, mitä ajattelin. Minkälainen öljynvaihtohistoria  kyseisessä kulkineessa on ja mitä laatua? Meillä kyllä melkeinpä vaihtuu vti-koneeseen lisäämällä...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 784
  • 407 3.0 V6 Sport
Oli mukava kuulla että Pösö tuli kuntoon.
Nyt vaan hanaa, kuten jäsen JPL sanoisi.  :)

Joo. Urkua myös putkeen 😁
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 7 373
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Magneettiventtiilit ovat herkkiä lialle. Magneettiventtiilejä kannattaa aina epäillä oli oireet mitä tahansa.
Peugeot RCZ HDI FAP

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 127
Oli mukava kuulla että Pösö tuli kuntoon.
Nyt vaan hanaa, kuten jäsen JPL sanoisi.  :)

Kyllä juuri näin 😅

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 127
Joo kovaa ajoa vaan. Kauhulla odotin, millainen loppusumma päivän odottelusta muodostuu mutta jäi se puoleen siitä, mitä ajattelin. Minkälainen öljynvaihtohistoria  kyseisessä kulkineessa on ja mitä laatua? Meillä kyllä melkeinpä vaihtuu vti-koneeseen lisäämällä...

Joo samaa pelkäsin itsekin mutta onneksi mulla tuttu siellä töissä niin sain vähän ehkä alennusta 😜
No öljyt vaihdatan kerran vuodessa mutta tää auto tuntuu öljyä syövän kyllä ihan kiitettävästi 😅
Käytän total 5w-30 öljyä, jota kuulemma auton valmistajakin suosittelee

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 127
Magneettiventtiilit ovat herkkiä lialle. Magneettiventtiilejä kannattaa aina epäillä oli oireet mitä tahansa.

Hyvä tietää, tiedän jatkossa 😅😝