Kirjoittaja Aihe: 306 - Nopeusmittarin anturin vaihtaminen.  (Luettu 867 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ykskasi306

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
306 - Nopeusmittarin anturin vaihtaminen.
« : 02.10.2021, 17:29:19 »
Auto: 306 1.8 16v vm.2000

Lueskelin täältä foorumilta, että yksi iso mahdollisuus tämmöisen Peugeotin nopeusmittarin lopettaessa kokonaan toimintansa, on anturivika. Jossain viestiketjussa oli myös maininta, että 10:n minuutin homma! No, ei muuta, kun Motonettiin hakemaan uutta anturia, tiskillä poika väitti kovasti auton rekkarinkin saatuaan, että sulla on vaijeritoiminen mittari. Pyysin kuitenkin, että voitkos silti myydä teijän koodilla 24-3803 olevan ja 15,9€ maksavan sähköisen anturin! Kotona sitten pihavaraston perältä pienet autopukit talliin ja Peugeotin nokka rampeille. Alakautta näkyi hiukan anturia ja purkamalla lohkolämmittimen sähköjohdot pois etupalkin edestä sai jo toisen käden sormet ylettymään anturiin. Anturin kiinnityspultin kanta (malli ja koko) selvisi, kun sai moskat pois pultin päästä. Kuusiokoloruuvi pois ja vanhaa anturia nostamaan pois, oli pikkuisen jumittunut ja käyttöakseli rattaansa kanssa nousi samalla ja lähti pois paikoiltaan! Auton nokka oli aika pystyssä ja Totalin öljyä tuli ulos anturin reiästä ja äijän kättä pitkin alas kohti kyynärpäätä jne. Kun käyttöakseli taas löytyi ja sai sen ensin takaisin sormenpäillä paikoilleen, meni uusi anturikin paikoilleen. Kuusiokoloruuvi kiinni ja kaikki anturi ja lohko-/sisätilanlämmittimen johdot taas uudestaan paikoilleen ja Peugeot pihalle vaihteistoöljyn tason tarkastukseen. Tasamaalla autosta vas. etupyörä pois ja vaihteistoöljyn määrän tarkastus. Koeajolle ei ekakertaa tämmöistä anturia kotitallissa vaihtanut päässyt ihan 10min sisään homman aloittamisesta!  ;D Mutta nopeusmittari on toiminut jo pari päivää täysin moitteetta ja sehän tässä tärkeintä kuitenkin!