Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 160115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eskok

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #60 : 22.03.2012, 15:48:18 »
Minulla 2,2 bensakone 2004 vm ja kulutus työmatka maantieajossa 7,9 - 8,5 ajotietokoneen mukaan. Kaupungissa jos tulee kurvailtua enempi niin kulutus 8,9 - 10,0 l ja jos pitempi maantiematka siis 100 - 500 km niin kulutus 7,4 - 7,9  nopeuksilla jota suomen teillä saapi kurvailla, minusta ihan kohtuullinen näin painavaksi ja herraskaiseksi ajopeliksi.

Mustanaamio

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #61 : 22.03.2012, 18:38:31 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport

Vilpitön ajatukseni oli viestittää 407 mahdollisesti ostavalle havaitsemiani kulutuslukemia. Tuloksia sittemmin hieman arvioitiin kriittisesti.  Ohessa tämän päiväiset tiedot ajotietokoneelta.

33km / 7,6l/100km / ka 98km/h
54km / 6,6l/100km / ka 77km/h
1567km / 7,5l/100km / ka 62km/h

Ei tämä varmaankaan muuksi muutu, ainakaan minun ajolla, ajotietokoneen näytössä.  Eskok ilmaisi asian: kohtuullinen. Itse olen samaa mieltä.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #62 : 23.03.2012, 17:24:38 »
Ok, mulla maantieajo on 95 - 100km/h ja kaupunki on Helsingin keskustassa pyörimistä ja muuajo noiden kahden yhdistelmä ja siitä aiemmin mainitsemani kulutukset.
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

EKA406

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #63 : 26.04.2012, 20:40:59 »
Nyt olisi kiikarissa 407 sw 2.2 dieselillä, vuosimallia 2007. Ajettu tuolla on 145tkm. Mitähän tuossa voisi vikoja olla? Onko tuo biturbo-tekniikka kuinka toimiva? Kiitollinen olisin vinkeistä!  :)

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #64 : 27.04.2012, 18:28:15 »
Nyt olisi kiikarissa 407 sw 2.2 dieselillä, vuosimallia 2007. Mitähän tuossa voisi vikoja olla? Onko tuo biturbo-tekniikka kuinka toimiva?

Auto: 2007 407 SW 2.2HDi 170

70tkm ja 2 vuoden kokemuksella samat alustan osat saa vaihdella kuin muihinkin malleihin. Kannattaa tämä ketju lueskella läpi.

Kaksi turboa nyt ei tuo yksiturboiseen nähden paljon lisää huolenaihetta, muuten kuin turbojen ohjaukseen käytettävien magneettiventtiilien osalta. Venttiileitä on systeemissä 4 kappaletta ja jos yksi bugittaa satunnaisesti niin merkkiliikkeelläkin tuntuu olevan hyvin vaikeaa diagnosoida vikaa tiettyyn venttiiliin. Vikaa kun ei löydy mittaamalla eikä vikakoodiakaan saa tietylle venalle. Venttiilit ohjaavat mm. hukkaporttia ja vaiheistusta, oireena venttiilin jumittamisessa on vikatila (nilkutus-moodi, auto tuntuu 50 heppaselta) ja kuljettajalle tulee ilmoitus vakionopeudensäätimen toiminnan virheestä. Tuo on kyllä ärsyttävä vika kun tulee päälle just ohittaessa ja kiihtyvyys lakkaa käytännössä siihen paikkaan. Olen vaihtanut 2 venttiiliä viime kesään mennessä (jolloin ajettu 100tkm), hinta yhdelle venttiilille alle 60 euroa. Ranskalaisilta Peugeot-foorumeilta löytyi hieman tietoa ja ServiceBoxista löytyy myös korjaustiedote asiasta. SB:stä löytyy myös kaavio ja selostus turbojen ohjaussysteemistä. Tunnin lukuaika maksulliseen aineistoon oli kyllä paras 5 euron sijoitus ikinä.

Muut kokemukset: Jousitus ehkä hieman nypyttävä ja minimirengaskoko 17" jarrujen takia, joten (hyvät) renkaat maksaa. Kyllä tuosta silti pienen premium-lisän 2-litraiseen verrattuna viitsii maksaa, varsinkin käytettynä. Puolinahkat on myös hyvät. Kulutus on mulla pyörinyt ajotieskan mukaan siinä 6,3-6,8/100km, alle 6l pääsee jos ajelee kiltisti 80km/h.


EKA406

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #65 : 28.04.2012, 18:53:22 »
Nyt on 407 koejaettu, mutta ei vielä olla välirahasta samaa mieltä.. ;) Hyvältähän tuo vaikutti, mukavan pirteä kulkemaan ja kaikki toimii sähköllä, joten arjen luksusta ei puuttuisi..Tosin meluisuus yllätti! Oma 406 on aika paljon hiljaisempi.. Tosin sedanin ja farkun eron huomaakin meluisuudessa. Myyjä vielä selvittää, voivatko maalauttaa takakontin luukun uudelleen, kun on aika monta ruostekohtaa maalin alla muhimassa. Noita on ilmeisesti takuuseen maalattu? Nyt vain odotan maanantaita ja jännitän nouseeko vaihdokin hinta!

407 2.2

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #66 : 25.05.2012, 11:57:44 »
Auto: Peugeot 407 sw 2.2 bensa manuaali -06

Terve! Eli omaa infoa 407 autoista kiinnostuneille. Ostin oman kyseisen auton 130tkm ajettuna ja omaa ajoa on tullut nyt 20tkm. Aikaisemmalla eli ensimmäisellä omistajalla autossa olleet remontit ajetuilta 130tkm ovat seuraavat:

- 71tkm Vesipumpun vaihto (jäähdytysnesteen katoaminen)
- 82tkm Etuoven lukon vaihto (ovea ei saanut avattua)
- 112tkm  Vas.etu pyöränlaakerin vaihto
- 120tkm  Vas.alapallo
- 130tkm Kytkimen korjaus (moottoritilasta kovaa ulinaa) ja oikean takalaakerin vaihto.

Eli tuollaiset olivat ensimmäisen omistajan remontit. Itselläni 20tkm aikana tulleet korjaukset ovat seuraavat:

- 133tkm P-tutkan anturi
- 135tkm Abs-tunnistin
- 147tkm Vas.takalaakerin vaihto

Tällä viikolla autossa rupesi ilmastointi sekoilemaan, eli äskeiseen voi vielä lisätä tulevan ilmastointi rempan. Vaihdettavaksi menee kaksi alue automaatti-ilmastoinnin säätöläpät.
 
Autosta muuten voi sanoa, että se on erinomainen ajettava pitkässäkin ajossa. Menee suorastaan kiskoilla! Autossa on myös ripaus premium tuntua. Lasikatto tekee sisätiloista avarat ja valoisan. 2.2-Litrainen (163hv) moottori liikuttaa autoa joutuisasti. 6-Lovinen manuaali vaihteisto pitää moottorin kierrokset matalana. Eli jos ei ole kiire, niin polttoaineen kulutus on melko maltillista. Positiivista sanottavaa siis löytyy, mutta toisaalta kilometrien kertyessä lasiin (150tkm) on tullut hieman varpaillaan oleva fiilis. Mikä menee seuraavaksi? Peugeutin laakerit tuntuvat ainakin olevan aika heppoista kulutustavaraa. Peugeot 407 arvon aleneminen on myös huomattavan nopeaa. Oman kyseisen yksilön päivän arvo on nopeasti www.nettiauto.com vilkaisulla noin 9500 euroa. Eli jatkuvat ja kalliit remontit murentavat äkkiä halua säilyttää autoa pitkään. Toisaalta käyttöarvo on paras arvo ja itse ainakin olen suunnitellut pitäväni autoa vielä 200tkm paremmalle puolelle!

Aurinkoista kesää kaikille pösöilijöille 8)


407 2.2

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #67 : 08.08.2012, 10:10:23 »
Remonteista vielä sen verran, että se ilmastoinnin säätöläppien akselin korjaus maksoi töineen ja osineen 600 euroa. Eikä siinä vielä kaikki, vaan nyt sitten vielä levisi ilmastoinnin kompura ja hintaa tälle lystille tuli 800 euroa. Nyt rupeaa usko pösöön pikku hiljaa hiipumaan...
Yksikin tällainen kallis vika vielä suhteellisen lyhyelle autoni omistamisen ajalle, ni kyllä vaihtuu auto ja merkki! Ei helvetti kokoajan viitsi olla lompakkoa avaamassa pelkän auton takia!

JeeRock

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #68 : 21.08.2012, 08:08:17 »
Mitäs mieltä olette, ostin 407 sw 2005 tuossa 1,5 kk sitten hesalaisesta autoliikkeestä ja nyt auto vilkuttaa vikavaloja kuin joulukuusi... depollution system faultyilmoitus tuli perjantaina ja abs/eps ilmoitus tuli eilen aamulla, kannattaako ottaa yhteyttä tuohon automyyjään ja vaatia osallistumaan korjauskustannuksiin vai onko myyjällä oikeus olla ottamatta osaa noihin kustannuksiin jos kerran viat ei ole ollut päällä ostohetkellä eikä myyjällä ole ollut tietoa noista vioista?

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #69 : 21.08.2012, 08:46:55 »
Kaksi turboa nyt ei tuo yksiturboiseen nähden paljon lisää huolenaihetta, muuten kuin turbojen ohjaukseen käytettävien magneettiventtiilien osalta. Venttiileitä on systeemissä 4 kappaletta ja jos yksi bugittaa satunnaisesti niin merkkiliikkeelläkin tuntuu olevan hyvin vaikeaa diagnosoida vikaa tiettyyn venttiiliin. Vikaa kun ei löydy mittaamalla eikä vikakoodiakaan saa tietylle venalle. Venttiilit ohjaavat mm. hukkaporttia ja vaiheistusta, oireena venttiilin jumittamisessa on vikatila (nilkutus-moodi, auto tuntuu 50 heppaselta) ja kuljettajalle tulee ilmoitus vakionopeudensäätimen toiminnan virheestä.

Tälläistä ongelmaa on havaittu myös täällä 2.2 HDi 170 koneessa. Yksi magneettiventtiili on vaihdettukin, mutta  vika ei ole täysin hävinnyt, vaan kummittelee silloin tällöin.
Ko. venttiileihin liittyviä ohjausletkuja ja liitoksia on runsaasti, joten saattaahan siellä olla vuotoakin jossain.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #70 : 21.08.2012, 11:13:15 »
Mitäs mieltä olette, ostin 407 sw 2005 tuossa 1,5 kk sitten hesalaisesta autoliikkeestä ja nyt auto vilkuttaa vikavaloja kuin joulukuusi... depollution system faultyilmoitus tuli perjantaina ja abs/eps ilmoitus tuli eilen aamulla, kannattaako ottaa yhteyttä tuohon automyyjään ja vaatia osallistumaan korjauskustannuksiin vai onko myyjällä oikeus olla ottamatta osaa noihin kustannuksiin jos kerran viat ei ole ollut päällä ostohetkellä eikä myyjällä ole ollut tietoa noista vioista?

Yleensä vaihtoautoille on n. 6kk vaihtoautotakuu joka ei koske kuluvia osia. Itse ottaisin yhteyttä tuohon liikkeeseen sinun tapauksessasi. :)
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Legge

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #71 : 21.08.2012, 12:12:35 »
^Jos virhe ilmenee alle 6 kuukauden jälkeen, sen oletetaan yleensä olleen autossa jo myyntihetkellä. Mikäli myyjä väittää toista, hänen täytyy se todistaa tavalla tai toisella. Toki noin vanhassa autossa sinulle lankeaa todennäköisesti osa kuluista, mutta älä anna myyjän luikerrella kokonaan vastuusta, kun noin tuoreesta ostoksesta on kyse. Täältä voi sivistää itseään lisää:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/virhe-autossa/

Oikeasta reunasta löytyy riitatilanteiden ratkaisuja, joista voi vilkuilla, miten kulut ovat jakaantuneet.

vekku

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #72 : 26.10.2012, 00:12:22 »
Olen hankkimassa PEUGEOT 407 SW EXECUTIVE 3,0 V 6 TIPTRONIC vm 2006 autoa, jolla on ajattu 97 000 km. Merkkiliikkeessä huolettu vuosittain, siististi pidetty hieno Pösö. Kenellä on kokemusta samanlaisesta autosta? Jään odottamaan mielipiteitä, kommentteja huolto-ja korjauskustannuksista, panoraamakattoikkunan luukun toimivuudesta, kulutuksesta yms.
Voit myös soittaa tai meilata puh. 050-595 9697 veli-esko.ronkko@elisanet.fi

martymcfly

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #73 : 26.10.2012, 13:33:27 »
Näyttää kyllä siltä, että ei kannata vaihtaa tätä mun 307 66kw 2.0HDi:ta tuohon 407 2,2HDi:hin. On niin pahuksen hyvin toiminut ja vähillä vioilla, että menee hyvin vielä toiset 5 vuotta.

Sen verran yksilöjä kaikki autot kuitenkin ovat että ei varmasti kannattane sulkea 407:aa vaihtoehtona pois vain yhden käyttäjän kommenttien perusteella. Käsittääkseni suuri osa käyttäjistä on kuitenkin melko tyytyväisiä autoon, ja käytettyjen hinnat ovat hyvinkin järkevillä tasoilla auton ominaisuuksiin nähden, etenkin kun vertaa sitä samankokoisiiin samoilla varusteilla olevia muihin merkkeihin. Rohkenen väittää ja yleistää (ilman omistuskokemusta kummastakaan) että 407 ei ole sen "laaduttomampi" kuin 307:kaan, on meinaan tälläkin palstalla muutamalla ollut samaan tapaan murheita 307:n kanssa kuin mitä lainaamasi henkilöllä 407:n kanssa.

Voisi myöskin veikata että jos sinun 307 on toiminut hyvin ja suuremmitta murheitta jo 5 vuotta, niin jossain vaiheessa niitä isompia remppoja alkaa joka tapauksessa tulemaan (kuten kaikkiin autoihin) ja nyt saattaisi olla aika hankkiutua siitä ns. hyvän sään aikana eroon, ja korvata se kenties uudemmalla 407:lla jossa on huoltohistoria ja tausta kunnossa (eli esim. jakopää ja muutama muukin kuluva osa jo kertaalleen vaihdettu ja tyyppivaivatkin jo korjattu).

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #74 : 14.11.2012, 15:06:42 »
Ok.

Näyttää kyllä siltä, että ei kannata vaihtaa tätä mun 307 66kw 2.0HDi:ta tuohon 407 2,2HDi:hin. On niin pahuksen hyvin toiminut ja vähillä vioilla, että menee hyvin vielä toiset 5 vuotta.

Moikka. Jos et koe saavasi järkevää hyvityshintaa nykyisestä 307 2.0HDi diiselistäsi, niin älä anna autoasi pois.
Omassa 407 -06 wagonissani on vaihdettu 130tkm mennessä 3 kpl pyöränlaakereita + vasen ja oikea alapallonivel. 407 Alustan osat ovat heikko laatuisia. Jos 307 on sinulla toiminut pahuksen hyvin, ni ei muuta ku kovaa ajoa sillä vastaisuudessakin :)
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06