Kirjoittaja Aihe: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 82676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JakeFly

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #30 : 24.07.2014, 09:51:38 »
Koiranluut on nyt vaihdettu ja kolina loppui heti. Huomasin samlla, että jarrupalat on edessä aivan loppu, mutta ei onneksi vielä metallit vasten metallia. (vaihtuu huomenna)

Pissapojan moottorin sulake oli palanut ja vaihdoin uuden sulakkeen. Nyt pesuri toimii moitteettomasti, mutta ajattelin kysäistä onko kenelläkään muulla palanut pesurin sulakkeita, kun itsellä ei ainkaan ole palanut vielä ikinä ennen missään autossa.

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #31 : 30.07.2014, 20:36:09 »
Todennäköisesti neste loppunut joskus, ja käytetty tyhjänä.
Peugeot 3008 Allure130BlueHDi EAT8 -18, Citroen ë-C4 50kWh Shine -21

FormulaMasa

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #32 : 28.03.2015, 23:21:55 »
Tervehdys, uusi foorumisti tiedustelisi käyttökokemuksia Peugeot 207 SW dieselistä. Netistä tuntuu löytyvän suht edullisesti ko. autoja, mutta hieman pisti silmään nuo Peugeot 207 tyyppiviat, joita löytyi listattuna netistä. Siksi ajattelin kysyä täältä, että kuinka todellisia nuo ongelmat ovat olleet ja kuinka paljon Peugeot 207 SW:n käyttö- ja ylläpitokustannukset oikein ovat? Tarkoitus olisi löytää edullisesti ylläpidettävä auto, joka ei kuitenkaan maksa hirvittävästi (käytettynä). Voiko 207:n laskea tähän kategoriaan?

Esim. mitä käytännön korjauksia on seurannut esim. pakokaasupäästöjen hylkäyksistä katsastuksessa?

Kiitos

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : 29.03.2015, 11:11:06 »
1.6 HDi (DV6) dieselin kanssa kannattaa olla tarkkana, että öljyhuollot on tehty riittävän usein ja laadukkaalla, vaatimukset täyttävällä, öljyllä.
Muuten edessä voi olla turbon vaihto. Ei noita missään nimessä kannata kiertää kaukaa, mutta ylipitkillä huoltoväleillä ajettu auto kannattaa jättää muiden riskiksi. Itselläni oli 200tkm ajettu DV6 koneinen 308 ja foorumilla on raportoitu olevan yli 300tkm ajettuja DV6 koneita.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=32514.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72255.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=64737.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=22276.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=71587.msg358582#msg358582
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #34 : 29.03.2015, 13:12:05 »
Eipä ole kyllä tullut yhtään päästöistä hylättyä 207:aa vastaan.
Dieselin "ongelma" tuossa tulikin jo kerrottua. Öjynvaihtoväli max. 15tkm.
Eipä 207:ssa mitään isoja kalliita tyyppivikoja ole. Niveliä etuakselille menee, kuten kaikissa pösöissä. Takaluukun sähköongelmat tyypillisiä (katkaisin ja johtoviat) mutta ovat edullisia korjata.
Mitä tyyppiongelmia netistä olet löytänyt?
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #35 : 29.03.2015, 14:40:53 »
Olikohan meillä päästöt melko korkeat mutta johtui vissin polkaisijasta sekä ajotyylistä (eko-eko). Kun kävi baanalla ajamassa moottorin ensiksi lämpimäksi ja sitten ajoi suurilla kierroksilla ja vauhtia pumpaten, niin päästöt olivat taas kerran vallan mainiot. Tässä yksilössä ei FAP:ia.

FormulaMasa

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #36 : 29.03.2015, 17:01:44 »
Hei, kiitti vastauksista!

Tämä lista vähän pysäytti: http://www.autotie.fi/tyyppivika/Peugeot/207 ja kun en tiedä että miten luotettava se on, ajattelin kysäistä täältä.
Harkinnassa on juuri  HDi 90 turbolla.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #37 : 29.03.2015, 17:18:12 »
"Tyyppivikalistat" joutaa mielestäni viemäriin koska niistä ei todellakaan saa oikeata kuvaa mitkä auton todelliset tyyppiviat ovat. Useimmiten lueteltu kaikki maailman viat mitä autoon voisi tulla. Meidän 207:aa kuvaltiin sanoilla "maailman paras auto" koska oli niin halpa pitää. :)

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #38 : 29.03.2015, 19:28:06 »
Aika ympäri pyöreitä tosiaan nämä HS:n vikalistat. Ja esim. tuo lista "tielle jättävät viat" niin lähes kaikki kohdat koskee bmw sukuista bensa moottoria, joten diesel koneen kanssa ei noita ongelmia. Itsellä on 2008 mallinen 131tkm ajettu bensa SW, ja siinä on vielä alkuperäinen pakoputki, joten ei sekään nyt niin ruosteherkkä ole. Jarruvalojen toimimattomuuden nostaisin ehkä tuolta, jarruvalokytkimen joutuu varmasi uusimaan kerran ainakin. Eli tehtaalla asennettu valokytkin hajoaa. Mutta tuokaan ei merkkihuollossa korjattuna yli 100€ maksa. Tosin yli 5v autoihin kytkin lienee varmasti jo uusittu...
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 01:24:11 kirjoittanut ToniL »
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

FormulaMasa

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #39 : 30.03.2015, 15:38:50 »
Paljon kiitoksia vastauksista!

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #40 : 30.03.2015, 16:40:28 »
Pakoputken kannatin on ruosteherkkä mutta sen voi korjata erikseen (sanoi merkkiliike mitä vain).

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #41 : 30.03.2015, 21:11:32 »
Se panta siellä ruostuukin 3x nopeammin kun putki. Se pitää nimenomaan korjata, kun korjausosia siihen ei saa...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

jansa82

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #42 : 03.01.2016, 19:38:46 »
Pösö 207 1.6 120hv vm:08 128tkm

Eli kyseinen pösö kiinnostaa kovasti, mitä noissa kilometreissä on syytä ottaa huomioon? Ehkä suurin pelko on toi kytkimen toiminta/ kestävyys kun omasta Volkkarista se jouduttiin uusimaan 1038e  >:(  onko kokemusta yllämainitusta peugeotista ja kytkimen kestävyydestä ja toivottavasti ei ole kaksoismassa vauhtipyörällä varustettu? Kuinkas jakopää, onko ketjulla vai hihnalla ja onko ollut ongelmia ketjun kiristimissä? Kiitos etukäteen vastauksista. t: ehkä tuleva pösö kuski

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #43 : 03.01.2016, 21:24:38 »
Ketjukone. Turboversiossa ketjunkanssa enemmän ongelmaa, tässä vaparissa ei niinkään. Vesipumppua jos ei ole vaihdettu voi alkaa vuotamaan noilla kilometreillä. Kytkimestä painelaakeri voi hajota 150tkm jälkeen, mutta kyllä noilla on 200tkm ajettu alkuperäisellä. Kytkinremppa merkkiliikkeessä n.700€.

Jarrut yleensä loppu noilla kilometreillä. Jos en väärin muita niin ihan kiinteä vauhtipyörä siellä on.

Öljyä vievät jotkut yksilöt niin että joutuu lisäämään vaihtovälillä, mutta se lienee tuttua jo VW:sta jos sellainen ennen ollut.

Meillä nyt ajettu 137tkm. Vesipumppu ihan hitusen kostea, mutta ei näy vielä nestetasossa vuodessa mitenkään. Öljyä kulunut 1/2 min-max merkistä 7tkm/vuoden aikana. Termostaatti on meillä uusittu, ei nostanut lämpöjä normiajossa yli 75:n. Varsinaisia teknisiä vikoja ei ole ollut. Toinen alapallonivel on uusittu.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2016, 21:48:43 kirjoittanut ToniL »
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

jansa82

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #44 : 03.01.2016, 22:17:20 »
Kiitos nopeasta ja asiallisesta vastauksesta :) Kuinka janoinen tämä 120hv on moottoritiellä rauhallisella ajotavalla? Itseasiassa ihmetellyt kun vw kestää 15tkm öljynvaihtovälin lisäilemättä öljyä ja kärryllä kohta 400tkm mittarissa. Kunhan vain tekniikka kestää pösössä niin kuluvia osia vaihtaa mielellään, volkkarissa tosiaan tullut kaikki suurimmat remontit joita ei pysty tekemään/ei ehdi.