Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 143618 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Kovasti harkinnassa paluu Peugeotin talliin monen vuoden tauon jälkeen ja olen pyöritellyt mielessä GT bensa-automaattia (facelift). Pros and cons?

Otsikon auto eli vuosimallien 2010-2018 508 on GT varustettu aina diesel-moottorilla eli mitään GT bensa-automaattia ei ole olemassakaan.

Mr Beginning

  • Vieras
Niin tietysti, epähuomiossa jäi Line kirjoittamatta. Ei siis taida olla kuin varustelutasossa tavalliseen eroa, mutta edelleen se alkuperäinen kysymys: onko 2Tronic vai joku muu tässä (vm 2017) laatikkona?
« Viimeksi muokattu: 29.05.2020, 08:39:14 kirjoittanut Mr Beginning »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Jos bensakone on jotain muuta kuin VTi 120, niin automaatti on kuusipykäläinen momentinmuunninlaatikko.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Tarkoittaako kysyjä GT line mallia. Niissä koneena 1.6 THP 165 ja vaihteistona oikea automaattiloota. 2tronic laatikko oli 1.6 vti 120 ja 1.6 hdi 112 malleissa. 2 tronic jäi jossain välissä pois olikohan faceliftin yhteydessä ja tilalle tuli ETG automaattivaihteisto, joka oli 2 tronic lootasta paranneltu versio, jossa mm. Ryömintätoiminto ja hiukan paremmin vaihdot tapahtuu. 120hv hdi dieseliin tuli oikea automaatti.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2020, 01:32:53 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
GT Line on ollut myynnissä myös kaikenlaisilla tuhnukoneilla, ei se aina ole THP 165.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 773
GT Fake... :P Nojoo, tuotahan useat auton valmistajat harrastaa. Sallitaan se Pösöllekkin...mutta en tykkää.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
GT Linen alkuperäisvanteet on sentään eri kuin GT:ssä ja maavarassa hiuksen hieno ero ainakin 2,2-litraiseen GT:hen. GT:n vanteen on 1,0 kg/kpl kevyemmät kuin GT Linen vakiot.

jalkkis

  • Vieras
Jotta ei sotketa bensamoottorikeskustelua, niin laitan tänne.

Alkoi houkuttelemaan 2015 vuoden SW GT BlueHDI 180 koneella. Mitähän tuosta pitäisi tajuta selvittää ennen kauppoja? Tuossa taitaa olla parhaat penkit mitä pösöön saa? Mutta onkohan ne miten tyköistuvat? Itse kun en ole niin innoissani sporttipenkeistä... Ja onko tuo miten kivireki ajaa?

Penguinilla taisi olla tuollainen sedani?

EDIT: Jaa, kuinkas matala tää onkaan? Pääseekö tällä mökille sellaista normaalia yhden auton ajettavaa tietä, jossa on heinät keskellä?
« Viimeksi muokattu: 24.06.2020, 14:45:47 kirjoittanut jalkkis »

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 458
Ei ne 508GT:n penkit mitkään kuppipenkit ole. Suht jämäkät, mutta ei purista kylkiä isommallakaan keholla. Parhaat penkit ovat varustettu muistipaikoilla. Nahkapenkeissä on muistit, tämän sw GT:n puolinahkapenkeissa ei ole kahta muistipaikkaa. Muuten gt-penkeissä ei ole eroja. Mökille pääsin aina ilman "pohjakosketusta", joten normaalin rajoilla ollaan maavaran suhteen. Viime talvena kävin kaverille autoa tutkimassa, enkä huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Ei pahoja kiveniskemiä, ei vaikuttanut olevan pesty pilalle pikapesuissa. Renkaat ois joutunut uusimaan, mutta en muista kummat (kesä/talvi). Kaveri itse kävi pitkällä koeajollakin, mutta päätyi kuitenkin BMW 520 farkkuun. Peugeot myyjän kanssa oli kuulemma jäänyt n. 300€ näkemysero.  BMW-liike sitten tajusi tulla enemmän vastaan, kun kaveri osti suoralla kaupalla entisen bemarin mentyä lunastukseen. 508:n rengasmelu kasvaa kuluneilla renkailla aika reippaasti (18" vanteet). Kivireeksi ei voi 508 GT:ä väittää. Makuasioita.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2020, 15:40:11 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

jalkkis

  • Vieras
Kiitos, hyvä että ko. yksilöstä on kokemusta. Saako pelkääjän puolen turvatyynyn pois päältä? Ja meneeköhän turvaistuin tarvittaessa eteenkin vai haraako toppaukset liikaa vastaan?

EDIT: Tuossa Kouvolan yksilössä ei ole mitään lisälämmitintä. Jostain luin, että 2,2HDI olisi kylmä talvella mutta kuis tää 180hodari?
« Viimeksi muokattu: 24.06.2020, 19:39:21 kirjoittanut jalkkis »

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 458
TM-lehdessa isot farkut oli vertailussa. 508, passat...
508 oli allure ,mutta samalla koneella kuin GT. Kannattaa kaivaa esiin TM arkistosta.
Ei ole kylmiä autoja talvella.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
2,2 hdi ei todellakaan ole kylmä talvella. Siinä on Webasto, joka esilämmittää sekä moottorin että matkustamon ja joka puskee ajon aikanakin tarvittaessa lämmintä lisää, jos ei koneesta tarpeeksi hukkalämpöä irtoa. 2015 on rekisteröity viimeiset 2,2 hdi:t ja jos sellainen tulee vastaan, niin suosittelen. Euro 5-koneena yksinkertaisempi kokonaisuus kuin BlueHDI 180, joka on Euro 6.

Suomesta on vaan 2,2-litraisia facelift 508:ja vaikea löytää, kun Trafin rekistereissä on vain 9 farkkua ja 4 sedania. Tuossa BlueHDI 180:ssa on kyllä sellainen etu että sen viralliset kulutuslukemat ja siten päästöpohjaiset verot huomattavasti pienemmät. Auto on tuolla koneella myös kevyempi.

Gt:ssä pitäisi olla tehdastummat lasit.
...
Sedanissa hieno harmaa täysnahka sisusta. Molemmissa autoissa kuitenkin siis sähköpenkit vas ja oik. Ero normi 508 penkkiin on aika merkittävä.

Tummat lasit vain jos ne on tehdastilaukseen ruksittu. Nahat on kyllä nimellisesti mustat, eikä faceliftiin mitään muuta nahkaverhoilun väriä ole saanutkaan. Pre-faceliftissä oli myös ruskea. Itse pidin enemmän tuosta ruskeasta, mutta tämä mustakin on menetellyt paremman värin puutteessa.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2020, 23:55:57 kirjoittanut Penguin »

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 458
Peugeot siis nimennyt harmaan värin mustaksi?
Erikoista. Luonnossa väri on todellakin harmaa, hieman jopa siniseen taittuva.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Petri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Kummallakaan moottorilla varustetun ei pitäisi olla kylmä talvella, mutta näissä on tyyppivikana lämmityslaitteen kennon tukkeutuminen, joten tämä voisi olla syy, jos joku tätä valittaa.

Penkeissä istuu isompikin ihminen, eikä ne purista koska sivutuet ei ole tuettu raudalla, tai muulla kovalla, kuten saksalaisissa. Itsellä ainakin pitkäjalkaisena ehdoton tuo säädettävä reisituki.

Maavara vakiona on vähintäänkin riittävä. Todella huono tie saa olla, ettei pääse perille. Oma on reilusti madallettu ja sillä on tänäkesänä muutamat lapin mökkireissut heitetty ilman pohjakosketuksia, vaikka välillä on menty todella huonokuntoisia mökkiteitä.

Itse myös katselisin ennemmin tuota euro5 2.2 konetta. Ei tarvitse tuskailla Adblue ongelmien kanssa ja tuo moottori+vaihteisto on osoittautunut erittäin hyväksi, näin merkkiliikkeen asentajan silmin.

jalkkis

  • Vieras
Kait tuo bluehdi on sentään e-thp165:sta luotettavampi? Että bluehdi:ssa (adblue) ongelmia voi tulla mutta e-thp:ssä tulee?