Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 115777 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Tämähän onkin sitten helppoa, 2.0 hdi hakuun Nettiautosta.
Kyllä, diesel ehdottomasti noila kilsoilla.  ;)

Hehe, juu ehdottomasti näillä nykyisillä hinnoilla! Yhtä THP:tä näytetään tarjoavan alta 8k€, mutta jalkovälin karvojen kutina kertoo että jotain on vialla. Lähinnä ajattelin että ensi vuonna saattaisi 11-12k pintaan saada ok peliä ja jos johonkin saa tyrkättyä 407:n kunhan on katsastus hoidettu alta pois.
407 2.0i 16V

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Saahan tuolla hinnalla vaikka mitä. Kun pysyy merkissä. 🦁
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 366
Oon monesti sanonut, että dieselin käyttövoimavero on ihan kohtuullinen vakuutusmaksu siitä, että homma pelaa. Ja on tuo useammalla psa dieselillä tullut todennettuakin. 700 € ei oo kun näyttää jos moottoria ruvetaan remontoimaan. Ajomääräkin sitä puoltaa.

Vanhempien autoon ei taida tulla edes 5 tkm. vuodessa, mutta dieselillä mennään.

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Oon monesti sanonut, että dieselin käyttövoimavero on ihan kohtuullinen vakuutusmaksu siitä, että homma pelaa. Ja on tuo useammalla psa dieselillä tullut todennettuakin. 700 € ei oo kun näyttää jos moottoria ruvetaan remontoimaan. Ajomääräkin sitä puoltaa.

Vanhempien autoon ei taida tulla edes 5 tkm. vuodessa, mutta dieselillä mennään.

Aika yllättävää. Kuvittelin että tässä maailmantilanteessa ja hinnoilla ei kiisseliä pitäisi laittaa, ellei oikeasti aja paljon.
Nykyajan dieselithän vissiin taitaa olla jo melko ympäristöystävällisiäkin.
407 2.0i 16V

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Aika yllättävää. Kuvittelin että tässä maailmantilanteessa ja hinnoilla ei kiisseliä pitäisi laittaa, ellei oikeasti aja paljon.
Nykyajan dieselithän vissiin taitaa olla jo melko ympäristöystävällisiäkin.
Tässähän on ollut puhe käytetyistä autoista, muutaman vuoden vanhoista. Niissä diesel puolustaa paikkaansa kestävyydeltään, eikä jälleenmyynti ole mikään ongelma vielä piiitkään aikaan. Pitkälti juuri siitä syystä että näitä diesel-moottorisia kannattaa vielä korjatakin, eli ostetaan vielä enemmän ajettuinakin.

Mediahan nyt toitottaa mitä toitottaa ja moni pelästyy.
Oikeasti tässä laajassa maassa on vielä pitkään diesel-autojen käyttäjiä ja parhaat, kunkin merkin diisseleistä, tekevät kyllä vielä kauppansa pitkään.
Yli 5 vuotta ei kannata silti ennustaa, mutta sillä ei ole merkitystä. Näiden autojen arvo on siinä vaiheessa jo niin alhaalla että ovat "hintansa haukkuneet"
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Tässähän on ollut puhe käytetyistä autoista, muutaman vuoden vanhoista. Niissä diesel puolustaa paikkaansa kestävyydeltään, eikä jälleenmyynti ole mikään ongelma vielä piiitkään aikaan. Pitkälti juuri siitä syystä että näitä diesel-moottorisia kannattaa vielä korjatakin, eli ostetaan vielä enemmän ajettuinakin.

Mediahan nyt toitottaa mitä toitottaa ja moni pelästyy.
Oikeasti tässä laajassa maassa on vielä pitkään diesel-autojen käyttäjiä ja parhaat, kunkin merkin diisseleistä, tekevät kyllä vielä kauppansa pitkään.
Yli 5 vuotta ei kannata silti ennustaa, mutta sillä ei ole merkitystä. Näiden autojen arvo on siinä vaiheessa jo niin alhaalla että ovat "hintansa haukkuneet"

No nyt kun tässä tsekkailin diesel-laskurilla niin jopa 5000km vuodessa ajettuna kiisseli kannattaa. Eihän siinä toki paljoa ole eroa kun tuossa katselin että rapiat 500 euroa on 508:ssa verot vuodessa ja tämän hetkisessä ruiskussa joku 340 euroa..
407 2.0i 16V