Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 127522 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Tämähän onkin sitten helppoa, 2.0 hdi hakuun Nettiautosta.
Kyllä, diesel ehdottomasti noila kilsoilla.  ;)

Hehe, juu ehdottomasti näillä nykyisillä hinnoilla! Yhtä THP:tä näytetään tarjoavan alta 8k€, mutta jalkovälin karvojen kutina kertoo että jotain on vialla. Lähinnä ajattelin että ensi vuonna saattaisi 11-12k pintaan saada ok peliä ja jos johonkin saa tyrkättyä 407:n kunhan on katsastus hoidettu alta pois.
308 SW Allure '15

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 040
Saahan tuolla hinnalla vaikka mitä. Kun pysyy merkissä. 🦁
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 398
Oon monesti sanonut, että dieselin käyttövoimavero on ihan kohtuullinen vakuutusmaksu siitä, että homma pelaa. Ja on tuo useammalla psa dieselillä tullut todennettuakin. 700 € ei oo kun näyttää jos moottoria ruvetaan remontoimaan. Ajomääräkin sitä puoltaa.

Vanhempien autoon ei taida tulla edes 5 tkm. vuodessa, mutta dieselillä mennään.

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Oon monesti sanonut, että dieselin käyttövoimavero on ihan kohtuullinen vakuutusmaksu siitä, että homma pelaa. Ja on tuo useammalla psa dieselillä tullut todennettuakin. 700 € ei oo kun näyttää jos moottoria ruvetaan remontoimaan. Ajomääräkin sitä puoltaa.

Vanhempien autoon ei taida tulla edes 5 tkm. vuodessa, mutta dieselillä mennään.

Aika yllättävää. Kuvittelin että tässä maailmantilanteessa ja hinnoilla ei kiisseliä pitäisi laittaa, ellei oikeasti aja paljon.
Nykyajan dieselithän vissiin taitaa olla jo melko ympäristöystävällisiäkin.
308 SW Allure '15

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 040
Aika yllättävää. Kuvittelin että tässä maailmantilanteessa ja hinnoilla ei kiisseliä pitäisi laittaa, ellei oikeasti aja paljon.
Nykyajan dieselithän vissiin taitaa olla jo melko ympäristöystävällisiäkin.
Tässähän on ollut puhe käytetyistä autoista, muutaman vuoden vanhoista. Niissä diesel puolustaa paikkaansa kestävyydeltään, eikä jälleenmyynti ole mikään ongelma vielä piiitkään aikaan. Pitkälti juuri siitä syystä että näitä diesel-moottorisia kannattaa vielä korjatakin, eli ostetaan vielä enemmän ajettuinakin.

Mediahan nyt toitottaa mitä toitottaa ja moni pelästyy.
Oikeasti tässä laajassa maassa on vielä pitkään diesel-autojen käyttäjiä ja parhaat, kunkin merkin diisseleistä, tekevät kyllä vielä kauppansa pitkään.
Yli 5 vuotta ei kannata silti ennustaa, mutta sillä ei ole merkitystä. Näiden autojen arvo on siinä vaiheessa jo niin alhaalla että ovat "hintansa haukkuneet"
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

ranskanleipaeae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Tässähän on ollut puhe käytetyistä autoista, muutaman vuoden vanhoista. Niissä diesel puolustaa paikkaansa kestävyydeltään, eikä jälleenmyynti ole mikään ongelma vielä piiitkään aikaan. Pitkälti juuri siitä syystä että näitä diesel-moottorisia kannattaa vielä korjatakin, eli ostetaan vielä enemmän ajettuinakin.

Mediahan nyt toitottaa mitä toitottaa ja moni pelästyy.
Oikeasti tässä laajassa maassa on vielä pitkään diesel-autojen käyttäjiä ja parhaat, kunkin merkin diisseleistä, tekevät kyllä vielä kauppansa pitkään.
Yli 5 vuotta ei kannata silti ennustaa, mutta sillä ei ole merkitystä. Näiden autojen arvo on siinä vaiheessa jo niin alhaalla että ovat "hintansa haukkuneet"

No nyt kun tässä tsekkailin diesel-laskurilla niin jopa 5000km vuodessa ajettuna kiisseli kannattaa. Eihän siinä toki paljoa ole eroa kun tuossa katselin että rapiat 500 euroa on 508:ssa verot vuodessa ja tämän hetkisessä ruiskussa joku 340 euroa..
308 SW Allure '15

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 273
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13

Hei.

Olen miettinyt jo kuuhun asti (noin 350 000km) ajetun 508 SW:n päivittämistä. Tavallaan tekisi mieli ostaa melkein uusi, mutta tekniikan murros (diesel, kaasu, töpselihybridi, sähkö) on juuri nyt tosi iso ja ajattelinkin vain etsiä "samanlaisen" jolla on ajettu 200 000 km vähemmän niin, että muutama vuosi näyttää mihin markkina kääntyy. Juu, en ole varhainen omaksuja markkinointi-ihmisille.

Katselin netistä ja esimerkiksi bytbil.se:ssä on muutama 508 RXH hybridi.  Ajattelin sellaisen omistavilta kysyä onko tuo RXH:n hybriditekniikka vähävikaista vielä, kun autolla on ajettu pian jo kymmenen vuotta? Tavallaan tiedän, että vanhassa autossa vähemmän rikki meneviä osia on parempi, mutta toisaalta tuo hybridi toisi nelivedon ja muutaman hevosen lisää.

Tuosta hybridistä piti kysymäni sen akun lataantuminen.  Normaalisti, kun dieselissä painaa kaasua, niin hetkellisessä kulutuksessa näkee tehon tarpeen lisäämän kulutuksen.  Miten tuo ajoakun lataaminen näkyy polttoaineen kulutuksessa?  Kokonaiskulutuksessahan tuo hybridi on hiukan nuukempi, kuin perusmallinen 163 HDi, joka sekään ei kuluta juuri mitään.

Olisi kiva, jos joku, jolla tuollainen RXH Hybridi on ollut, ehtisi kertoa kokemuksista :)

Jukka P.