Kirjoittaja Aihe: 508 - Maali irtoaa etupyöräkoteloiden reunoista ja helmasta  (Luettu 17502 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Millä ootte kiinnittäneet ei-orkkisläppiä. Muistan popniitin mainitun mutta eikös ne vedä läpi jos päältä vain tekee reiän ja yrittää siihen puristaacpop-niitin?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 12/2021 147tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 384
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Onhan noita kiinnikkeitä. Mm. Motonetin hyllystä saattaa löytyä sopivia verhoilu- ja korikiinnikkeitä, valikoimat varmaan vaihtelee myymälöittäin.

Vetoniiteistä on olemassa sellaisia versioita joihin muodostuu vähän niin kuin "jalat" takapinnalle. Esim: https://www.ak24.fi/fi/tavarat/kasityokalut-vasarat-jne-lukkopihdit-niittipihdit-1299/kiinnitystulppa-muoviniitti-63mm-10kpl-ks-tools

tai sitten käyttää ihan normi muoviniittejä mitä autossa on muutenkin käytetty, esim: https://www.motonet.fi/fi/tuote/471742/Muoviniitti-9703-PSA-8kpl. Valitsee vain sopivan kokoisen muoviniitin omaan tarpeeseen. Vastaavilla kiinnikkeillä taitaa sisälokasuojat olla jo alkujaan kiinnitettu 508:iin.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Totta tosiaan, eihän niittien tarvi olla poppaavia. Noita muoviniittejä jäi yli kun ostin ruostesuojareiän tukkeeksi korollaan.
Aikomus oli välttää alkuperäisten, lätkien mukana tulleiden kiinnikkeiden käyttöä. Ne puristavat lätkää kiinni peltiin taitoksen sisäpuolelta pyöräaukoissa. Pelkään että nitkuttaa pellin pinnan rikki ajan kanssa. Eli muoviniitillä kumilätkät kiinni alkuperäiseen sisälokariin, kunhan ruostesuojaus on ensin tehty.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 12/2021 147tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
No niin, nyt on kumiset lätkät kiinnitetty eteen. Puolasta tai sieltä päin tulivat ilman postikuluja, hinta muistaakseni nelisen kymppiä eteen ja taakse, mutta löysin parin kympinkin hintaiset (pienemmät ja toisaalta ehkä yläosalta korkeammat). Laitoin muoviniiteillä sisälokariin, kun alkuperäiset kiinnikkeet näyttivät siltä että saattavat ajan kanssa nakertaa maalin rikki. Muoviniittien paksuus 6.5mm, mutta tein vain 6mm reiät, joten yläpään niitit oli hieman vaikea saada pohjaan asti kun sisälokari antaa painaessa periksi.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 12/2021 147tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

pwr-

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Laita kiveniskumassaa ja maali päälle, pelkkä maali ei tahdo pysyä tossa sinkityssä pellissä.

Hiukan on vuodet vierineet tästä aiheesta  :D
mutta pysyykö kiveniskumassa ilman pohjamaalia korissa?
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 031
Hiukan on vuodet vierineet tästä aiheesta  :D
mutta pysyykö kiveniskumassa ilman pohjamaalia korissa?
Kyllä ennen massaa kannattaa maali vetäistä.
Uskoakseni kaselin on samaa mieltä, vaikka se ei tuosta kaselinia lainaamastasi kommentista ehkä erotu.  :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19

pwr-

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Näin vähän kanssa ajattelin että paremmin pysyy, onko heittää jotain hyvää pohjamaalia mikä pysyis?  ::)
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 381
Happovärihän on kovaa tavaraa tartunnan kannalta, mutta niissä taitaa monesti olla rajoituksia mitä siihen saa suoraan päälle laittaa. Eli saattaa vaatia ennnen röpömassaa jonkun tuotteen vielä väliin. Happomaalilla oon hyvällä menestyksellä saanut pysymään pinnat jopa alumiinissa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 031
Mitä mieltä olette ihan Ferrexin ruosteenestomaalista alustamassan alle?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19