Kirjoittaja Aihe: 508 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 42658 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #45 : 20.09.2018, 12:50:53 »
Silloinhan se tuppaa sanomaan sitä, että vaihtoväliä ei ole määritetty. Luultavammin apulaitehihna tarkistetaan huollon yhteydessä ja vaihdetaan tarvittaessa. Service boksista voi myös katsella tehtaan määrittelemää huolto-ohjelmaa, mutta se voi joiltain osin poiketa maahantuojan määritelmästä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

popmka

  • Vieras
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #46 : 21.09.2018, 22:39:04 »
Täyttä paskaa koko huollot nippa nappa vihtavat öljyt ja muu lisälaskutuksesta jos pitää korjata näin se kulkee

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #47 : 07.12.2018, 21:14:59 »
Varaosahinnoista, mutta samalta tiskiltä ne irtoaa Autoverkkokaupassa, mitä huoltojen hinnatkin.

Kaikki pitäisi tehdä itse. Kävin hakemassa lasinpyyhkijöitä 508:iin ja Autoverkkokaupan tiskillä minulle tuotiin ensin tarjolle 3008/5008:n pyyhkijöitä, jotka eivät minulle kelvanneet. Sitten pitkän etsimisen jälkeen löytyi kaksi eri pakkausta, joihin oli jo saatu kirjoitettua 508, mutta niissä luki myös 208, 2008, Partner, Boxer ja RCZ. Totesin että niistä on ainakin toisen oltava väärin, koska tuossa pitää pyyhkijöiden olla toistensa peilikuvia. Taas jatkettiin penkimista ja lopulta löytyi se toinenkin oikein.

Ihmettelin jo siinä vaiheessa kun niitä tuotiin kahdessa eri pakkauksessa, että pitäisi kyllä olla tuo pari samassa paketissa. Sain vaan vastauksen, että täällä on uusi varaosanumero ja kummallekin sulalle on oma numero. Ajattelin siinä, että joku on taas optimoinut jotain ja manailin myös aiempaa verrattuna tuplahintaa.

Kotona sitten pääsin katsomaan serviceboxista ja onhan se tuplasulkapakkaus edelleen olemassa ja sen hinta on vain 4 € enemmän kuin yhden sulan. Nyt kyllä ylittyi raja osaamattomuudessa.

Niin se yhden sulan hinta on 34,80 € ja tuplapakkaus 38,80 €. Positiivista tässä on se, että Autoverkkokaupalla on Serviceboxin hinnat, eikä korkeammat, kuten esim. Länsiautossa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #48 : 07.12.2018, 22:20:56 »
Treen Veholla vaihtoivat -11 mallin 508:iin Peugeot-pyyhkimet reilu 30€, sis materiaalit huollon yhteydessä viime vuonna. Tänä vuonna en muistanut tuota tinkaista mukaan huolto-ohjelmaan.
Voin vielä tarkistaa kuitista kunhan kerkiän.
Halpaa ja hyvää on ollut palvelu.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #49 : 11.12.2018, 20:54:28 »
Kävin tänään autoverkkiksen huoltotiskillä pitämässä ”koulutusta”. Otin mukaan yksittäispattujen sulkien pakkaukset ja parina pakattujen sulkien pakkauksen. Serviceboxista tulostin kuvan näkymästä, jossa nämä kaikki on listattu osanumeroineen ja lisäksi serviceboxin hinnat kaikille.

Pikkaisen piti rautalankaa taivuttaa huoltoneuvojalle, joka kävi sitten keskustelemassa asiasta korjaamopäällikön kanssa. Lopputuloksena palauttavat toisen sulan hinnan minulle ja kiittivät informaatiosta ja lupasivat tilata jatkossa sulkia pareittain.

Hetken jo luulin, että tästä tulee pitkä vääntö, mutta joku selvästi muisti, että autoverkkokaupan tavoitteena on tyytyväinen asiakas. Hienoa! Jatketaan koulutusta seuraavalla kerralla jollain toisella aiheella.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #50 : 11.12.2018, 22:50:18 »
Loistavaa toimintaa molemmilta tahoilta.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #51 : 24.09.2019, 23:18:38 »
Auto: 2015 508 Sedan 2,2 HDi GT.

Kävin lisää testaamassa Autoverkkokaupan palveluita ja tällä kertaa kyseessä oli huolto. Mittarilukema huoltoon viedessä 82406 km ja edellisestä huollosta matkaa oli taitettu 29 973 km. Vähän etuajassa siis huolto, mutta mielestä tuollainen vajaan promillin heitto ei ole ihan mahdoton. Sopiva huoltoaika löytyi varsin pikaisesti ja asiakasystävällisesti huollolleni oli varattu aika tänään klo 21:00. Menin mestoille jo 1,5 h aiemmin, kun en voinut asiakkaallakaan roikkua odottelemassa ja yllätykseksi homma oli valmis jo 21:17. Huolto siis tapahtui siinä odotellessa.

Ohjelmassa oli tällä kertaa ihan normaali 150 tkm/5 v huolto, tässähän mennän 30 tkm/vuosi huolto-ohjelmalla. Netistä aikaa varatessa "apteekin hinta" huollolle oli 301,20 €, mutta soittelin perään ja kysyin mitä se olisi, kun tuon omat öljyt. Meni vähän ohi se vastaus, mutta en viitsinyt kysyä uudelleen, kun se on oli sata ja jotain. Siis ainakin sata euroa alle sen netissä ilmoitetun hinnan.

Lopulta suodattimineen ja tarvikkeineen hintaa tuli 136,48 € ja siihen päälle 5,25 l öljyä teki varsin tasan 29,50 €. Kokonaishinnaksi siis tuli 165.98 €, joka on aika tarkkaan 100 euroa vähemmän kuin koskaan on ollut Länsiautossa halvin huoltolle tuollaiselle 2,2-litran GT:lle. Öljyt olisi siis maksanut 164,72 €, jos olisin ne huollosta ottanut. Siinä on litrahinta suurempi kuin minulle maksoi tuo 5,25 l.

Näin iltahommina ei tuosta huollosta kyllä paljon Autoverkkokaupalle jäänyt, mutta ainakaan toistaiseksi en valita.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #52 : 28.09.2019, 13:03:02 »
Auto: 2015 508 SW 2,0 BlueHDi 180 Allure (automaatti).

Mistä selvitän auton huoltovälin ja sisällön yms? Löytyykö luotettavasti esim serviceboxista jollain perusteella tai tiskiltä käymällä tai puhelimella.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #53 : 29.09.2019, 02:52:58 »
Autoverkkokaupan nettiajanvaraus ainakin tunnisti oman autoni huoltovälin aivan oikein. Serviceboxista tuo löytyy ja itselläni tuo on myös huoltokirjassa merkittynä.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #54 : 02.03.2020, 20:33:50 »
Auto: 2015 508 SW Allure 2,0 BlueHDi 180 (automaatti).

Katselin huoltokirjaa ja siellä oli edellinen huolto tehty 5.7. lukemassa noin 76000km ja samassa yhteydessä merkattu huoltokirjaan seuraavan huollon ajankohdaksi  96000km ja 5.7. tänä vuonna. Nyt on ajettu juurikin tuo 96000km (edellisestä huollosta 20000km)  ja huoltovälinäyttö näyttää seuraavaan huoltoon noin 10000km.

Service-boxin huolto-ohjelmassa normaaliolosuhteissa sanotaan ”Tarkastukset: säännölliset toimenpiteet 30000km / vuosi ja vaativissa olosuhteissa 20000km. Huolto-ohjelman listasta näyttäisi että olosuhteet ovat normaalit.

Onko huoltoväli siis 30tkm/1vuosi ja edellisessä huollossa tehty seuraavan huollon merkintä (1vuosi/20tkm) väärin ?
Takuuhan tuossa 2015 vm autossa ei ole enää voimassa joten pieni ylitys ei maailmaa kaada.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #55 : 02.03.2020, 22:49:33 »
Vaihda öljyt 1v/20tkm kumpi ensin tulee täyteen.
Peugeot 3008 hybrid

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #56 : 02.03.2020, 23:21:09 »
Onko tuo kommentti periaatteella ”parempi useammin kuin harvoin”, vai edustaako sun näkemystä virallisesta öljynvaihtovälistä? Jos virallinen on 30 tkm, voisin jatkossa vaihtaa 15 tkm välein. Jos virallinen on 20tkm, voisin noudattaa sitä. Tai 1 vuosi.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #57 : 03.03.2020, 06:19:18 »
Tuon ikäisessä ensimmäinen omistaja on tainnut saada valita noudatetaanko normaalia vai vaativaa huolto-ohjelmaa. Oman näkemyksen mukaan Suomessa tulisi noudattaa vaativaa huolto-ohjelmaa, mutta tosiaan tuo on ollut valintakysymys. Tuossa omassa RXH:ssa on sama juttu, ja siinä on valittu vaativa huolto-ohjelma eli öljynvaihdot 20 tkm / 1 v.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #58 : 03.03.2020, 09:15:57 »
Itse olen pitänyt näissä ahdetuissa laitteissa tuota 10 tkm hyvänä ölpän vaihto välinä. 20 tkm vaihdellaan jo raitisilma ja ilmansuodatinta. Omasta mielestä tuo 30 tkm on aivan liian pitkä vaihtoväli jos ei öljyä kulutella jo vähän isommin.  ::)

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #59 : 03.03.2020, 09:39:09 »
Mistä tietää mitä autoon on valittu jos kyseessä entinen liisari eikä mukana tullut huolto-ohjelmaa. Onkohan sillä edes väliä mitä ohjelmaa aiemmat omistajat ovat noudattaneet kunhan ovat noudattaneet oman käyttötapansa mukaista ohjelmaa? Tuota valittua huoltoväliä voi toki arvailla aiempien huoltojen perusteella riippuen vuosittaisista ajokilometreistä, mutta tässä tapauksessa on tainnut olla alle 20tkm, eli 77000km/4 vuotta.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2020, 09:45:41 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207