Kirjoittaja Aihe: 508 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 41063 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 213
  • Peugeot 508 SW GT -12
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #60 : 03.03.2020, 10:01:28 »
Mistä tietää mitä autoon on valittu

Diagboxilla pitäisi kyllä näkyä kumpi olosuhde laitettu. Näissä ei takuunalaisissa laitteissa huollot tehdään ihan oman tunnon mukaan. Jos ilmaisin aiheuttaa harmaita hiuksia niin pyydä seuraavassa huollossa säätämään tuo huoltoilmaisin (vaativa olosuhde) kuntoon .

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 898
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #61 : 03.03.2020, 11:38:01 »
Minä en kyllä täällä vperan kanssa samoilla nurkilla löydä täältä mitään muuta vaikeaa olosuhdetta kuin korkean verotuksen, riistohintaisen merkkiorganisaation ja pitkään jatkuneen marraskuun. Näistä yksikään ei kuitenkaan puolla auton huolto-ohjelman suhteen vaativien olosuhteiden valintaa.

Näkyy tuonne vperan auton mittariin ilmestyvän kilometrejä sellaista tahtia, ettei ihan muutaman kilometrin nurkkapyöritystä olla ajamassa. Jos nyt siltä tuntuu, niin voihan sinne väliöljynvaihdon tehdä ja muuten antaa mennä sillä huoltovälillä mitä auto itse kertoo. Minulla ei ainakaan ole mitään ongelmaa omallani ajella 30 tkm/1 vuosi huoltovälillä.

Huolto-ohjelmasta kopioitua:

*Vaativat käyttöolosuhteet :
Vaativien olosuhteiden huolto-ohjelmaa on noudatettava alla olevissa tapauksissa:
  • Jatkuva jakeluajo
  • Jatkuva kaupunkiajo (taksi, ambulanssi, autokoulu, keskinopeus alle 20 km/h).
  • Jatkuvat lyhyet ajot (alle 10 km) kylmällä moottorilla (yli tunnin pysäköinnin jälkeen).
  • Jatkuva käyttö
    • pölyisessä ympäristössä,
    • alueella jossa polttoaine ei vastaa valmistajan vaatimuksia.
  • Tilpäinenkin B20 tai B30 biopolttoaineen käyttö Dieselissä tai yli 3% metanolia sisältävän polttoaineen käyttö bensiinimoottorissa.


fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 665
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #62 : 04.03.2020, 18:32:23 »
Minä en kyllä täällä vperan kanssa samoilla nurkilla löydä täältä mitään muuta vaikeaa olosuhdetta kuin korkean verotuksen,

Ei olosuhteet olekaan perimmäinen syy vaan tehtaan vedätetty huolto-ohjelma. Itse vaihtaisin 10000-15000km välein öljyt jos ostaisin uuden tai käytetyn. Yksi murhe vanhoista öljyistä voi olla hydrauliset venttiilinnostimet jos ne saa partikkeleja öljytiehyeisiin, sitten alkaa naputus. Muutenkin uusi öljy voitelee paremmin. Toni'sTakeoverin Jenni sanoi että yhden autoinsinöörin DV6 oli kestänyt yli 500 000km kun oli vaihtanut tiheästi öljyt.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 548
  • Motion&Emotion
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #63 : 05.03.2020, 16:53:54 »
Mulla on dv6 407 keulalla jossa on 420tkm. Enkä ole insinööri  ;D
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 330tkm

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 246
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #64 : 05.03.2020, 18:47:58 »
Melkein 100 000 000 metriä puuttuu 8)

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 515
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #65 : 06.03.2020, 01:12:25 »
Mitähän mahtaa normihuollon sisältöön kuulua kun eolys- ja adBlue-lisäykset/tarkistukset, diesel-suodattimen vaihto, jarrunesteiden vaihto, raitisilmasuodattimen vaihto ja pakkasnesteen pakkaskestävyyden tarkistus ovat lisähintaisia lisätöitä. Normihuollon hinta 300€.
Vai mahtaako öljy maksaa satasen?

Aika reilusti öljystä, filtteristä ja öljynvaihtotyöstä? Renkaiden ilmanpaineet, valojen kunto ja silmämääräiset tarkistukset sujuvat toivottavasti itseltäkin vähällä vaivalla.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2020, 01:22:21 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 898
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #66 : 06.03.2020, 01:29:54 »
Ei ole ainakaan pääkaupunkiseudulla satanen riittänyt öljyihin marmorin hinnoilla.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 040
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #67 : 06.03.2020, 08:17:21 »
Mitähän mahtaa normihuollon sisältöön kuulua kun eolys- ja adBlue-lisäykset/tarkistukset, diesel-suodattimen vaihto, jarrunesteiden vaihto, raitisilmasuodattimen vaihto ja pakkasnesteen pakkaskestävyyden tarkistus ovat lisähintaisia lisätöitä. Normihuollon hinta 300€.
Vai mahtaako öljy maksaa satasen?

Aika reilusti öljystä, filtteristä ja öljynvaihtotyöstä? Renkaiden ilmanpaineet, valojen kunto ja silmämääräiset tarkistukset sujuvat toivottavasti itseltäkin vähällä vaivalla.
Eikös noin "vanhaan" saa jo economy-hinnalla, putoaa lähes puolet hinnasta pois.
Sen maksaa mielellään marmorin leimasta. Ainakin itse.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Aakku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 475
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #68 : 06.03.2020, 08:27:41 »
Minä olen aina ihmetellyt tuota "economy" hintaa. Onko se niin, että vanhat autot huolletaan huonommin, vai onko uudemman auton huoltolaskussa ilmaa?

Mulla perushuolto takuuajan jälkeen on öljyn ja suodattimen vaihto. Ajan perusteella sitten muut suodattimet ja nesteet. Kaikki muut korjaukset vasta sitten, kun joku paikka oireilee.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 515
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #69 : 06.03.2020, 08:37:29 »
Tuota eco-hintaa itsekin mietin. Ehkä käyttävät halvempia (=huonompia?) öljyjä ja suodattimia yms osia? Saattaa olla että uudempien lisähinnalla maksetaan kampanjoita. Mutta asiakkaalle vaikea perustella noilla syillä. Täytyyköhän olla 5v jo täyttänyt että saa eco-hintaa. Mulla tulee vasta toukokuussa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 213
  • Peugeot 508 SW GT -12
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #70 : 06.03.2020, 09:15:03 »
Itse tehden tuo viimeisin huolto 180tkm maksoi vajaa 110e (sis. kaikki suodattimet + totalin öljy). Laatikon öljyt olen vaihtanut jo aiemmin ja jäähdytinnesteet vaihettu jakopää / kansirempan jälkeen 170tkm minkä liikket teki (ei merkki). Nuo liikkeiden tekemät rempat maksoikin sitten yli 3000e..
« Viimeksi muokattu: 06.03.2020, 09:18:09 kirjoittanut MarkusR »

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 040
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #71 : 06.03.2020, 09:53:50 »
Tuota eco-hintaa itsekin mietin. Ehkä käyttävät halvempia (=huonompia?) öljyjä ja suodattimia yms osia? Saattaa olla että uudempien lisähinnalla maksetaan kampanjoita. Mutta asiakkaalle vaikea perustella noilla syillä. Täytyyköhän olla 5v jo täyttänyt että saa eco-hintaa. Mulla tulee vasta toukokuussa.

Tämä vahventamani voi olla syynä ja sitten ihan yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laki. Saadaan vanhempienkin kiesien omistajat asiakkaaksi.
Käytettävät materiaalit ovat ihan samoja kuin uudemmissa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 898
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #72 : 02.10.2020, 02:06:48 »
Jokos jostain löytyisi tieto siitä mikä on 508 PSE.n huoltoväli?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 783
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #73 : 15.10.2020, 08:55:09 »
Jokos jostain löytyisi tieto siitä mikä on 508 PSE.n huoltoväli?

Arvaan melko varmaan, että 30 000 km.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 898
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #74 : 15.10.2020, 18:21:44 »
Joo, löysin jo tämän tiedon eli 30 tkm / 1 vuosi. Siedettävämpää kuin RCZ R Bimotassa ollut 5 tkm.