Auto: 2013 508 2,0 HDi 163 RXH Hybrid4 (185 000 km).
Terve vaan kaikille. 508 RXH on ollut nyt tammikuusta asti käytössä ja auto on kulkenut melko ongelmitta tähän asti. Omatoimisen etupyörän laakeriremontin yhteydessä pääsi kuskin puolen vetoakseli kuitenkin lumpsahtamaan ulos vaihdelaatikosta (tai jakolaatikosta, kumpi nyt onkaan). Vaihteistoöjyä tuli ulos noin 5,5 dl ennen kuin sain painettua akselin takaisin paikoilleen. Nyt pitäisi keksiä, että mistä tuonne vaihdelaatikkoon lisätään öljyä, mitä öljyä sinne laitetaan ja kuinka paljon. Poistin eilen pohjapanssarin ja löysin todennäköisen tyhjennyspropun ainakin (taisi olla kolmionmuotoinen kanta), mutta en löytänyt vielä mitään korkkia tms., mistä öljyä pääsisi lisäämään. Mitään lisäyskorkkia ei näkynyt konepellin allakaan. Vaihteistohan tuossa on robotisoitu manuaali.
Harmillisen vähän tuntuu löytyvän mitään huolto-ohjeita tai muuta tee-se-itse huoltomateriaalia 508:iin ja vielä vähemmän RXH-malleihin liittyen foorumeilta, Youtubesta yms. netin syövereistä. Lisäksi vaikuttaa myös siltä, että RXH varaosat (varsinkin iskarit ja jouset yms.) ovat tarvikkeena kiven alla. Vinkit hyvistä varaosakaupoista otetaan vastaan, samoin kuin vinkit hyvistä huoltopaikoista Turun alueella.