Kirjoittaja Aihe: 308 - Käyntiongelmat, sammuilu ja vikakoodit P1336 ja P1340  (Luettu 15560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

heinuu

  • Vieras
Auto: 2010 308 SW 1,6 VTi (automaatti, 130 000 km).

Röpöttäen käy, sitten sammuu. Ilmoittaa viaksi anti-pollution fault. Uudelleen käynnistäessä toimii ihan ok. Tekee tätä satunnaisesti, yleensä kun auto on seisonut pidempään. Moottorin häiriövalo jää palamaan. Vikakoodit p1336 ja p1340.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Onko tarkistettu kampiakselin sekä nokka-akselin asentotunnistimet, kun niihin vikakoodit liittyvät? Vai olisiko jakoketju venynyt ja nokka-akselin sekä kampiakselin ajoituksen yhteneväisyydessä olisi oikea ongelma, eikä anturivika? Paljonko autolla on ajettu?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

heinuu

  • Vieras
Ei ole vielä mitään tarkastettu. Autolla ajettu 130tkm.

heinuu

  • Vieras
Missähä ne kyseiset anturit sijaitsee?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Harvemmin niissä antureissa vikaa on. Jaon ajoitus tarkistukseen ensimmäisenä.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Harvemmin Vti koneessa jakopäässä ongelmaa.
Peugeot 3008 hybrid

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Auto: 2009 308 SW 1,6 VTi 120 (130 000 km).

Tänään autooni tuli myös tämä Antipollution fault ja käynti tosi huonoa ja jäähdyttimen tuuletin meni täysille päälle ja oli päällä sammuttamisen jälkeenkin.

Kotona Katsoin Elmillä että vikakoodina P1340 ja Torquella nollasin vikakoodin. Koeajo sujui jo paremmin..pientä nykimistä kyllä mutta kun oikein kiusasin niin antoi uudestaan tuon saman ongelman päälle.

Arvauksia missä vika ? Googlaus antoi vihjeen 4s sylinterin sytytysongelmat.

TEMP_ARKISTOON
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Premium

  • Vieras
Pahimmassa tapauksessa moottorin lämpötilantunnistin on siten rikkoutunut, että se päästää jäähdytysnestettä ecu-boksiin. Tällöin ecu-boksi menee osin oikkariin ja moottori "limp"-tilaan. Samat oireet olivat omassa 2008-vuosimallin VTi120 -moottorissani (308-malli), ja lopulta uusiksi meni lämpötilantunnistin, ecu-boksi ja johtosarja. Korjauksen summa oli mahtava, mutta sen maksoi onneksi maahantuoja/valmistaja. Toivotaan että kyse on jostain muusta.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Lämpötila-anturi? Onko jäähdytysnestettä hävinnyt.Jos on, näkyykö/haiseeko neste Ecu-yksikön kotelossa.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
http://obdii.pro/en/code/P1340

Tuon mukaan nokka-akselin asentotunnistimen vika ehkä.
Ajotietokoneen herja taisi muuten sittenkin olla Depollution System faulty.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2016, 09:13:11 kirjoittanut Nemo »
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Henkka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 308 - Käyntiongelmat, sammuilu ja vikakoodit P1336 ja P1340
« Vastaus #10 : 18.10.2016, 19:36:28 »
Auto: 2009 308 SW 1,6 VTi 120 (130 000 km).

Tänään autooni tuli myös tämä Antipollution fault ja käynti tosi huonoa ja jäähdyttimen tuuletin meni täysille päälle ja oli päällä sammuttamisen jälkeenkin.

Kotona Katsoin Elmillä että vikakoodina P1340 ja Torquella nollasin vikakoodin. Koeajo sujui jo paremmin..pientä nykimistä kyllä mutta kun oikein kiusasin niin antoi uudestaan tuon saman ongelman päälle.

Arvauksia missä vika ? Googlaus antoi vihjeen 4s sylinterin sytytysongelmat.

Vaimon Berlingossa jossa Vti kone oli samanlainnen vika ja syy oli yksi viallinen sytytyspuola. Auto kävi nätisti tyhjäkäynnillä mutta kun lähti ajamaan niin kävi vain kolmella pytyllä ja moottorin vikavalo paloi ja jäähdytyspuhallin täysillä.
Nykyinen: 308SW Allure 210 Anniversary Puretech 130 EAT8 -20.
Edelliset aikajärjestyksessä: 204 -69, 304 -72, 104 -76, 304 -77, 305 -80, 205XR -86, 309XR -89, 309GLX -92, 306 -96, 306Wagon -99, 307XS Wagon -02, 307SW 2.0 -05, 307SW Premium Plus hdi110 -07, 308SW Premium Plus vti120 -10, 308SW e-hdi 115 -13, 308SW Active Puretech 130 -18

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 308 - Käyntiongelmat, sammuilu ja vikakoodit P1336 ja P1340
« Vastaus #11 : 20.10.2016, 08:13:31 »
Huollosta soitettiin että vaihtoivat sytytystulpat "tehtaan ohjeen mukaan" ja koeajo oli sujunut hyvin. Saapa nähdä..olen reissussa enkä pääse ajamaan itse kuin vasta ensi viikolla. Enkä nyt muista paljonko tulpilla ajettu..2x ne on kyllä jo vaihdettu noilla kilsoilla
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 308 - Käyntiongelmat, sammuilu ja vikakoodit P1336 ja P1340
« Vastaus #12 : 25.10.2016, 19:03:52 »
2 päivää autolla ajellut ja moottori toimii paremmin kuin ennen eli tulppien vaihto auttoi. Katselin huoltohistoriaa ja tulpat on vaihdettu 2vuotta ja 32000 km sitten. En osannut tulppia epäillä, varsinkaan kun bensan kulutus jopa laskenut viimeisin 10000km keskikulutuksella 6,2 litraa sadalla ajotietsin mukaan.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

heinuu

  • Vieras
Vs: 308 - Käyntiongelmat, sammuilu ja vikakoodit P1336 ja P1340
« Vastaus #13 : 25.10.2016, 19:20:01 »
Käytin minäkin huollossa ja vaihtoivat tulpatkin,vaikuttais toimivan hyvin.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 308 - Käyntiongelmat, sammuilu ja vikakoodit P1336 ja P1340
« Vastaus #14 : 09.06.2017, 18:14:09 »
Auto: 2009 308 SW 1,6 VTi 120 (140 000 km).

Jaahas taas samaa vaivaa eli tuli vikavalo päälle ja p1340 vikakoodi aamulla kun kylmällä koneella vedätin ylämäkeen 2. Vaihteella kierrosten ollessa n. 1500. Muutaman kerran nykäisi ja sitten depollution herja näytölle.

Tuota se on välillä tehnyt ilman vikamoodiakin, yleensä juuri jos moottorijarrutuksesta lähtee vedättämään 2 ta 3 vaihteella ja rpm on 1200-2000. Useimmiten kylmällä koneella mutta myös lämpimällä. Öljyäkin on ylärajaan asti. Vaikka voisi tuo liittyä öljynpaineeseen eli ketjun kiristin ei toimi täysin oikein?

Pystyykö muuten ketjun kiristäjää kiertämään esim. 5 mm sisäänpäin kun kuvan mukaan siinä on pitkät jengat? Kilsoja siis nyt 140 tkm ja tulpat vaihdettu 10 tkm sitten. Koko jakoketjusarja näyttäisi maksavan vain 70€...paljonkohan tuo työtä vaatii sitten korjaamolla?
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04