Kirjoittaja Aihe: 508 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low" (HDi)  (Luettu 16380 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Isoantti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Moro! Edellä mainittu ilmoitus tuli tauluun toissa viikolla (2011 508sw 2,0hdi 163 allure aj.189tkm.). Ja huolto olisi huomenna. Eilen auto tiputti kuitenkin tehonsa eikä vakkari toimi. Onko teillä muilla myös tippunut tehot kyseisen ilmoituksen vuoksi vai onkohan kyse jostain muusta vaivasta?

Ystävällisin terveisin Antti

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Tuli täytettyä tuo säiliö. Helppo ja nopea homma, ei tarvitse välttämättä autoakaan nostaa ilmaan. Itse raotin vaan hieman sisälokasuojaa, josta pääsi säiliön liittimeen käsiksi. Kaikki 3 litraa meni, eikä yhtään valunut ulos.

Laskurikin tuli nollattua, mutta jossain on nähtävästi oletusasetus kuinka paljon ainetta kerralla täytetään. Ja se taitaa olla aikalailla 1 litra. Nyt Diagbox nimittäin tulkitsee, että säiliössä on ainetta 1220 ml. En onnistunut löytämään mistä saisi määritettyä täytetyn lisäaineen määrän, mutta jossain tällainen varmasti on.

Löytyisiköhän vinkkiä mistä se asetus löytyisi?
Aika tasan 160 tkm tuli mittariin ja tämä otsikon mukainen ilmoitus allekirjoituksen Pösöön.
Millä tavalla liitin irtoaa, pyörittämällä, vetämällä, miten?
Nyt raotin vähän sisälokaria ja löysin tuon liitoksen. Väriä tuosta ei nyt oikein erota mitä laitetaan...likainen.
Täytyy levänneimmillä silmillä huomenna palata asiaan jos kerkiäisi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 972
Kyllä se muistaakseni ihan painamalla ja vetämällä irtosi: https://youtu.be/IyEpmE5MfWs?t=134
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Kiitos.
Vihreältä näyttää. Liitintä en vain saanut irti. Yritin painaa vihreistä kohdista ja vetää, ei onnistunut.???
Kuvatiedosto liian iso, en pysty pienentämään.

Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Liitin vielä kiinni, täytyy vielä jumpata sen kanssa kun taas tulee rako...
Mutta Motonetissa kävin, sopiva aine meni tilaukseen; Walker 80618.
Ti-ke vasta tulee, toivottavasti auto pysyy siihen asti ajokunnossa ettei hermostu hiukkaspolttojen keskeytymisestä. Tämänkin kun olisi ennakoinnut jotenkin...
Mutta onneksi läheltä löytyi tyyppi joka pystyy koodaamaan täytön ja myös lisäämään aineen jos en onnistu.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 382
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Onko jotain epidemiaa liikkeellä. Meidänkin autoon tuli n. viikko sitten sama ilmoitus. No, tietokoneen mukaan säiliössä on vielä 1/3 jäljellä, eli ilmoitus tuntui tulevan kun laskettu aineen määrä meni alle 400ml.
Eli tuskin ne hiukkaspoltot ihan heti keskeytyy. Ja ainakin meidän kulkineessa tuota ainetta annostellaan niin vähän tankkauskertaa kohdin, että tuon puolesta ei ole kyllä mitään kiirettä säiliön täyttöön.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Pikkusen lohduttaa... :)
Joo, sen ikäluokan kulkineita, että alkaa olla keskimääräisen ajosuoritteen mukaan nyt tämän nesteen lisäysvaihe. Eipä tule kuin kerran, kaksi per auto tämä huolto kohdalle. Eli helposti vain yhdelle, max kahdelle omistajalle koko ketjusta.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

Wilma191

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Ehkä myös hyvä”valehdella”fappi vaihdetuksi..Koska ei kait ymmärrä muuten polttovälejä pidentää..??Mulla meni poltot alta 200km,ja täytön jälkeen liki sama..Kerroin fapin vaihdetuksi,niin nyt polttoväli yli 400km..Tiedä sitten,mutta mitään ei varmaan voi hävitä! 8)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
"Koodaajani" ei löydä polkua mistä laskuri nollataan. Käytössä Pösön Diagbox. Apua?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Tämän parissa jatketaan ensiviikolla, nyt Juhannuksen viettoon.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Liitin vielä kiinni, täytyy vielä jumpata sen kanssa kun taas tulee rako...
Mutta Motonetissa kävin, sopiva aine meni tilaukseen; Walker 80618.
Ti-ke vasta tulee, toivottavasti auto pysyy siihen asti ajokunnossa ettei hermostu hiukkaspolttojen keskeytymisestä. Tämänkin kun olisi ennakoinnut jotenkin...
Mutta onneksi läheltä löytyi tyyppi joka pystyy koodaamaan täytön ja myös lisäämään aineen jos en onnistu.
Loppuraportin aika.
Motonetista tuli 2pvssä ilmoitus että aine noudettavissa, ja heti perään toinen ilmoitus; pahoittelut, ei olekaan. Ilmoittavat kun tulee.
Meni reilu viikko, paljon ajoa välissä. Pitäköön Motonet aineensa, hain Metro Autosta, löytyi hyllystä ja järkevään hintaan 163€/3L.
Sain aineen itse lisättyä, niistä liittimen väreistä kun molemmin puolin tarpeeksi syvään painaa, lähtee vetämällä irti.
Kanisterin hanan ilmaventtiilistä hieman lirusi myös letkun ulkopuolelle mutta vinkki tehdä valuttaessa pieni reikä kanisterin pohjaan auttoi asiaan.

Juhannusaatonaatto tuli ja sain koodaajalta ajan, yllättäen ei antanut hänen Peugeot Diagboxillaan nollata laskuria, herjasi pumppuvikaa. Menin tuttuun korjaamooni, siis toiseen, lähes sulkemisaikaan vielä, pyysivät käymään naapurin "autodiagnoosipajalla", sieltä olivat kaikki lähteneet. Soitin vielä tuttuun korjaamoon, missä siis kävin aiemmin, he pyysivät vielä käymään, mekaanikot olivat lähteneet mutta työpäällikkö vei auton halliin ja sanoi että kohta kunnossa... Boschin testeri herjasi jotain vikaa eikä antanut nollata laskuria. Korjaamosta sanoivat ettei uskaltaisi lähteä juhannusreissuun nyt tällä autolla, voi mennä limp modeen...
Kotiin siipi maassa, siellä kaikki suunnilleen eteisessä odottavat milloin lähdetään!?
Viimein muistin että keskeytysvakuutus! Sen turvin lähdimme seuraavana aamuna vuokra-autolla matkaan. Autohan oli vikatilassa ja näin ajokelvoton...

Maanantaina alkoi soittelu korjaamoihin ja merkkiliikkeessä, Metro Auto Tre tärppäsi, kehoittivat tuomaan auton ti-aamuksi huoltoon. Jännityksellä odotin soittoa että minkä ongelman löytävät, jos löytävät...

Mitä vielä, tunnin päästä tuli ilmoitus että 508 noudettavissa.

Siis huh huh mikä soppa. Yksinkertaisesta huoltotoimenpiteestä tuli hermoja kiristävä ongelma...
Opetus: Vie aina heti merkkikorjaamoon, säästyy hermot ja jopa rahat pitemmän päälle.

Jännä, minä oon aina täällä ollut muita neuvomassa että menkää merkki liikkeeseen, ei tarvi arpoa...No oli hetkellinen likviditeettiongelma ja ajattelin kokeilla hankkia materiaalit Motonetistä, tehdä itse mielenkiintoiselta vaikuttavan homman ja käyttää paikallista sinänsä hyvämaineista koodaajaa apuna.

Tuli aika proosaa...mutta ongelma ratkaistu ja kilometrejä tulee taas pösön tauluun vinhaa vauhtia!

Mainittakoon että additive level low -ilmoituksen jälkeen ehti tulla 2270km, ennen kuin tason määrä nollattiin. Mutta mitään ihmeellistä ei siis tuona aikana tapahtunut.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 634
    • CitiX Oy
Mainittakoon että additive level low -ilmoituksen jälkeen ehti tulla 2270km, ennen kuin tason määrä nollattiin. Mutta mitään ihmeellistä ei siis tuona aikana tapahtunut.


Tuo ilmoitus kun tulee niin siellä on noin 10% ainetta jäljellä. Toki se on laskennallinen arvo, mutta periaatteessa voisi vielä sen 10tkm ajaa melkein.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 206 GTI -00 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Juhis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Mulla tuli tuo ilmoitus yli vuosi sitten, en edelleenkään ole lisännyt nestettä ja kilometrejä on tullut 25 tuhatta. Nyt alkaa olla jo niin pitkä aika ilmoituksesta, ettei enää viitsi nestettä lisätä ennen kuin ilmoitus tulee uudestaan (en tiedä tuleeko).


PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
No tuo kuulostaa jo aika hurjalta.
Voisiko olla ollut jokin muu partikkelisuodattimeen liittyvä ilmoitus? Meillä jäi kerrasta tauluun tuo ilmoitus, eikä poistunut ennen kuin tosiaan merkkihuollossa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

Rock3

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
508 -> Eolys EXTEND, en kovin monesta paikasta ole löytänyt ? Amazoni tai Ebaystä meinaan tilata...
508 SW Allure BlueHDi 120