Kirjoittaja Aihe: 508 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low" (HDi)  (Luettu 16379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 382
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Itse hain tuon nesteen merkkiliikkeestä, takuulla sopivaa eikä hintakaan ollut kovin paha verrattuna nettitarjontaan nähden.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Komppaan. Ei kovin iso kustannus kilometrille tule kuitenkaan. N. 160€/160000km
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 522
Auto: 2013 508 2,0 HDi RXH Hybrid4 (160 000 km).

Kyseinen ilmoitus ilmestyi näytölle. Ilmeisesti lisäaineen täyttö ja koodaus huollossa kustantaa jotain 200€-300€?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Noin suunnilleen kyllä. Aika täsmällisesti tulee tuo nesteen täyttö 160tkm:ssa. ;) Ei muuta kuin huoltoon ja taas mennään. Seuraavan kerran 320 000km ajettuna sitten.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 522
Kiitos PgPete :) 320tkm sitten seuraavan kerran,  otetaan haaste vastaan ;)   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 522
Ilmeisesti lisäaineen täyttö ja koodaus huollossa kustantaa jotain 200€-300€?

Jyväskylän Peugeot merkkihuollossa kustansi 3 l pussi ja koodaus 335e. Asentajan mukaan olisi riittänyt vielä muutamaksi tankilliseksi.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Keiske

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Auto: 2011 508 2,2 HDi GT (156 000 km).

Omassakin gt:ssä alkoi piipittämään nesteen vähyydestä ja auto ylös ja nesteet sisälle. Yritin diagboxilla kuitata pois mutta ei antanut ja samalla yritettiin bossin huoltokapistuksella myös, mutta ei antanut, piti viedä merkkihuoltoon, 5min ja homma valmis ja maksoi nollaus 50€

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Minulla oli ihan sama polku toissa kesänä. Diagbox herjasi jopa vikaa ja Bosch ei löytänyt koko systeemiä.

Merkkiliikkeessä Treen Metroautossa kaikki ok.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

MarkusR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 194
  • Peugeot 508 SW GT -12
Eräältä foorumilta lainattu ja toimi minulla..

Once Diagbox is loaded:
Step 1- Select Repair and test by ECU
Step 2 - Select the Engine Management ECU
Step 3 - Select Repair
Step 4 - Select Pack Repair
Step 5 - Replacement Parts
Step 6 - Select Filling of the Additive Reservoir
Step 7 - Enter Mileage (in kilometers)

... and then follow on screen prompts. It will ask you switch off the ignition and then on..

Thats job done !

Fedu2

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Moi! Motonettiin on tullut Eolys-ainetta ja jos oikein käsitin listatuista oe-numeroista niin sillä voi korvata mitä tahansa kolmesta eolys-tyypistä. Onko näin?

Vastaa PSA OE-numeroita 9736A1, 9736A0, 973686, 973685, 997995 ja 973665

https://m.motonet.fi/fi/tuote/605905/EOLYS-neste-3l-tayttosarja?gclid=Cj0KCQjw0emHBhC1ARIsAL1QGNdo-UcMnf1vGnDEtOfxaleV7FiwKmeh-BfEBYfaIdkSTxTOl9eSzBoaAkMVEALw_wcB

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 216
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Hei pitkästä aikaa.

Tuohan on hyvä liemi ja tuota näyttää olevan melkein kaikissa Motoneteissä hyllyssä. Sen sijaan sitä Walkerin valkokorkkista ei näytä löytyvän myymälöistä ja tietysti tuo Fenno on 40 euroa kalliimpi paketti, kuin walker.  Toisaalta lisäys tehdään nyt, kun 345tkm on mittarissa .... ei varmaan tarvitsisi edes laittaa täyteen saakka niin ei jäisi aikanaan paaliin mennessä hyvää lientä ongelmajätteeksi :)

Liittimet ovat minulla hiukan juuttuneet, mitenköhän kovaa niitä uskaltaa tempoa auki ja auttaisiko lämpö, vesi tms....?

Terkut,

Jukka P.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Paina niistä liittimen reunoissa olevista painikkeista tosi syvälle, sitten irtoaa.
Itse painin irroituksen kanssa tovin aikanaan, mutta lopulta lähti kun keskittyi liittimen kyljestä painamiseen kunnolla ensin. Niistä värillisistä kohdista.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 216
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Kiitos.

Siellä oli hiekan muruja - putsasin, ja puristin vakavasti .... irtosi.  Nyt muistinkin, että tähän lisättiin lientä suunnilleen 160tkm kohdalla .... olin näköjään aloittanut tämän ketjun aikanaan.

Ompahan vaan perhanan hyvä auto ... aion ajaa paaliin asti.

Terveisin, Jukka P.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
 🦁👍
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 583
  • 407 3.0 V6 Sport
Hyvä juttu. Saattaa olla tarttuvaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -