Lähemmäs 40 vuoden aikana on ollut jos minkälaista kulkinetta mutta yhdessäkään ei ole vielä lämppärin kennot tuolla lailla tukkeutuneet, syylärit on saattanut muurautua umpeen mutta aina on kabiiniin lämpöä tullut, sen mitä nyt jossain joissain vanhoissa ropposissa nyt yleensäkään tuli.
Nytkin tuossa pihassani on aikamiehen ikäinen Volvo joka on tietä ja maailmaa nähnyt, varmasti noihin vuosiin on jo nesteitä vaihdettu, mutta ei taatusti sen takia että hytti olisi kylmä. Lämpöä riittää ja vesi kiertää. Taitaa noissa vanhojen koslien kennoissa olla kanavat sen verran isoja että ei pikku sakat haittaa.
Pösössäni ongelmat alkoivat heti kohta sen jälkeen kun jakoremmin vaihdossa pyysin huoltoa vaihtamaan nesteet kun kerran vesipumppukin vaihdetaan ja niin tekivät kun nesteen värikin vaihtui punaisesta vihreäksi, samoin naama pakkasten tultua siniseksi
En usko että tämän auton kanssa olen päässyt ongelmasta lopullisesti eroon, saattaa tämän talven kukaties pelata mutta ensi talvena epäilen huuhtelun olevan taas edessä. Onneksi se on helppo homma ja teenkin sen sitten kun vaihdan nesteet.
Mutta mutta, minkälainen homma nesteiden vaihto on ja onko mitään erityis jippoja jotka on otettava huomioon?