Ongelma:
Auto: 1998 306 2,0 S16 (XU10J4RS, Magneti Marelli).
Ongelma on se, että koneremontin jälkeen ei tule enää kipinää yhdestäkään puolasta. Bensapumppu pyörii, mutta ruiskusuuttimet eivät aukea (ei ainakaan kastele tulppia).
Nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet on vaihdettu ja niille tulee herätevirta. Toiminnasta ei ole varmuutta, mutta tuskin toimivasta autosta otettu on omia aikojaankaan hajonnut. Koestuslamppua en saanut reagoimaan autossa enkä pöydällä magneettia anturille näyttämällä.
Kysymyksiä: Miten tuollaisen Hall-anturin toiminnan saa varmistettua? Mitäs muita antureita sytytykseen vaikuttaa? Mistä anturi saa signaalin vauhtipyörässä? ECU pimeä? Muita hyviä ajatuksia?
OBD2 lukija ei saanut yhteyttä.
Ratkaisu:
Ratkesi: ECU oli pimeänä. Nyt on Tatechin boksi ja Audin puolat.