Tuomio tuli typpitestin kautta: järjestelmä tyhjä, ja vuoto lauhduttimessa ("lauhdutin täynnä pieniä vuotoaukkoja") oli diagnoosi. Toisaalta se on positiivista, ettei jäänyt ainakaan epäselväksi onko vuotoa vai ei...
Koko helahoito uusine lauhduttimineen ja kylmäaineineen (tosiaan 1234yf) päälle 700e. Toki voisi kysyä muualtakin tarjouksia, mutta mieli kyllä tekisi tilata Nissensin sopiva lauhdutin, repiä puskuri auki, ja heittää uusi lauhdutin keulille (parkkis/autokatos). Sitten täyttöön, josta kyllä joutuu pulittamaan yli 200e.
Muiden kokemuksia myötäillen PAG-öljyjen kans ei tarvitsisi lotrailla, vaan tuon voisi tehdä suoraviivaisesti ottamalla vanha irti, uudet o-renkaat voiteluun ja uusi kenno paikoilleen? Kuulin jostain, että tuota kannattaisi myös huuhdella, mutta onko siinä mitään järkeä?
Tuossa italialainen video lauhduttimen vaihdosta:
https://www.youtube.com/watch?v=fzVez6c2MpgPitääpä vielä pohdiskella asiaa. Veikkaan että saa jonkin verran tuon puskurin irroituksen kanssa äheltää (tosin samalla saisi heppoisesti tehdyn lohkolämppärin pistokkeenkin kunnolla asennettua),