Kirjoittaja Aihe: 508 - Sammui ajosta, ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (THP)  (Luettu 2703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vauhtiveikko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Motion & emotion
Auto: xxxx 508 1,6 THP.

Ajossa hyytyi ilman merkkivaloja ja ei lähde käyntiin. Startti pyörii, vaan ei yritäkkään käynnistyä. Aikaisempia oireita on ollut nykiminen, kiihdyttäessä ylämäkeen tehojen puutumista ja metallista ääntä koneesta. Nyt 200 kilometriä meni hyvin kunnes nytkähti ja hyytyi. Ei missään vaiheessa ole merkkivaloja sytyttänyt, eikä obd-lukija kertonut vikakoodeista.
Peugeot: 406 1.8 -00, 508 sw 1.6 hdi allure -12
Citroen c4 grand picasso 1.6hdi .08 , c5 2.0 -05

vauhtiveikko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Motion & emotion
Eli, korjaamon diagnoosi koneesta jakopää pompannut tai katkennut, ei puristuksia.
Hienoja vehkeitä, nykiminen ei kerro tai laukaise vikakoodeja ja kun kone on sökö niin ei vieläkään minkäänlaista merkkivaloa.
Peugeot: 406 1.8 -00, 508 sw 1.6 hdi allure -12
Citroen c4 grand picasso 1.6hdi .08 , c5 2.0 -05

ace

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Todella harmi homma  :( THP-koneissa ketjun venyminen ei ole tietääkseni mitenkään harvinainen vaiva, mutta ei ne kai ihan tuohon pisteeseen ole useinkaan menneet. En mitenkään halua olla jälkiviisas tms., mutta ehkä se metallinen ääni olisi pitänyt tulkita jakoketjusta tulevaksi.

Ajattelitko vaihtokonetta vai korjauttaa vai..?

vauhtiveikko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Motion & emotion
Merkkiliikkeen huoltoneuvojan kanssa keskustelin tästä nykimisestä ja kyllä hänellä oli selkeä käsitys että jakoketju tai koneen karstottuminen on vian aiheuttajana ja tähän ohjeeksi että korkeilla kierroksilla pitäisi mennä vikatilaan tai moottorin häiriövalo.
kyllä kone korjataan ja sen jälkeen myyntiin.
Peugeot: 406 1.8 -00, 508 sw 1.6 hdi allure -12
Citroen c4 grand picasso 1.6hdi .08 , c5 2.0 -05

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
1.6thp kone, ajossa hyytyi ilman merkkivaloja ja ei lähde käyntiin startti pyörii vaan ei yritäkkään käynnistyä. Aikaisempia oireita on ollut nykiminen, kiihdyttäessä ylämäkeen tehojen puutumista ja metallista ääntä koneesta.
nyt 200 kilometriä meni hyvin kunnes nytkähti ja hyytyi. ei missään vaiheessa ole merkkivaloja sytyttänyt eikä obd-lukija kertonut vikakoodeista.

Eli kone meni vikatilaan, jossa tehoja rajoitettiin, mutta sehän ei suomalaista pysäytä niin kauan kun auto kulkee vaikka työntämällä. Se on kyllä näissä totta, että moottorinvikavalo syttyy aivan liian myöhään, jos ehtii syttyä ollenkaan ennen täystuhoa. Mitään vaikeutta ei kuitenkaan pitäisi olla sen havaitsemisessa, että jotain on vialla, kun se tosiaan ilmenee mm. tehottomuutena.

Laittaisitko auton tiedot foorumin ohjeen mukaisesti.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Eikö näitä alkupään THP-moottorilla varustettuja Pösöjä saa mitenkään pois liikenteestä. Mikään ei ole tullut Peugeotille niin kalliiksi kuin tämä saksalaisyhteistyö.
Peugeot RCZ HDI FAP

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Eli kone meni vikatilaan, jossa tehoja rajoitettiin, mutta sehän ei suomalaista pysäytä niin kauan kun auto kulkee vaikka työntämällä.

Kuinkakohan paljon tekniikkaa on tälläkin tavalla tässä maassa jo tuhottu, ei tiedetä/välitetä/... ja mennään vaan ihan niin kauan kun ylipäätään liikkuu. Vekkulimmat yrittää vielä tässä vaiheessa eri tavoin piilottaa nämä viat ja ei kun pokkana pommi kiertoon joskos joku onneton ostaisi koko pa...n pois :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Kukas pönttö näitä sit ostaa VAiKKA tiatoo noista on tuuttien täydeltä?
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

ace

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Itse sain käsityksen, että huollosta on neuvottu kokeilemaan ajaa korkeilla kierroksilla vian esille kaivamiseksi, vaikka epäilynä on ollut venynyt jakoketju. Eikös tuo nyt ole ihan pöhkö ohje ja johtaa pahimmillaan juuri ketjun hyppäämiseen..?

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Kukas pönttö näitä sit ostaa VAiKKA tiatoo noista on tuuttien täydeltä?

Toiset ajaa veneelläkin huolettomasti kovaa vauhtia väylän ulkopuolella, täysin välittämättä mahdollisista pinnan alla väijyvistä kivistä tai kareista...

Sepä se, kaikki (iso osa) vaan ei roiku netissä autopalstoilla juttuja lukien. Toimivat sitten tietämättään.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Megaman puhuu asiaa.
Turha vääntää veistä haavassa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Niin moni on enemmän kiinnostunut jostain naamakirjasta tai twitteristä tai jonkun muka julkkiksen tekemisistä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Kieltämättä jopa nuo ovat kivempia asioita kuin thp-ongelmat, mutta minkäs teet, thp tuli ja sen kanssa nyt eletään täällä foorumilla ja itse ainakin toivotan tsemppiä, ja onnea seuraavaan auton valintaan.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04