Auto: 2014 508 1,6 e-HDi 115 FAP 2tronic (78 000 km).
Eli tuli otsikon mukainen pösö ostettua pari kuukautta sitten, nyt huomasin että parkkiruutuun on alkanut ilmestyä about kolikon kokoisia öljyläiskiä, heitin pahvin alle ja niin synkkä oli sävy että moottoriöljyähän se. Tiputtaa niin vähän että 6000km ja 2kk jälkeen en huomannut mittatikusta öljyn vähenevän, muutama tippa yön aikana.
No tänään käytin auton jokatapauksessa öljynvaihdossa ja pyysin samalla katsomaan mistä vuotaa, eivät saaneet selvää kun oli koko pohja sotkussa. Sanoi kuitenkin öljynvaihtaja että laatikon ja moottorin välistä oli märkä, itsellä tuli ensimmäisenä mieleen että olisiko kampiakselin stefa?
Ihan mielenkiinnosta kyselen onko muilla stefat vuotaaneet jo 78000 kilometrin kohdalla vai onko todennäköisempää etsiä vuotoa muualta? Jos nyt sattuu stefa olemaan niin millainen operaatio vaihdattaa liikkeessä? Lähinnä kustannuksia mietin.
Autossa muuten 2tronic robottivaihteisto jos sillä nyt merkitystä on.
Hämmästytti myös että öljyä oli edellisessä vaihdossa laitettu yli maksimirajan ja niin laittoivat nytkin, onko toi pösön tikku vaan suuntaa-antava vai onko ylitäytetty?