Kirjoittaja Aihe: 508 - Takajousitus  (Luettu 4567 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 031
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #15 : 20.09.2019, 10:19:11 »
Ei. Vain pilkun tarkkoja toiveita alustasta käyttäjällä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 736
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #16 : 20.09.2019, 10:24:52 »
Minä kyllä tykkään siitä, että pyöreälinjaisen hidastustöyssyn yli voi ajaa hidastamatta, eikä helmat raavi katua.

Saat ajaa Konin FSD:llä, mutta töyssyihin silti toivon jarrua... vperan vertailu on hauskoja, 406,407 ja liki huippumalli 508. Ehkä fllään on laitettu muutama pistehitsi tai liimapisara lisää.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 924
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #17 : 20.09.2019, 14:27:20 »
On siihen jotain laitettu. PreFL:ää kun nosti tunkilla etupyörän takaa nostopisteestä, niin ei mulla missään tunkissa riittänyt nostovarat että samalla olisi saanut takapyörän ilmaan. Tässä FL:ssä nousee ihan kevyesti. Konkreettinen hyöty on nopeampi renkaiden kausivaihto, mutta muuten tuo on enemmän vain havainto korin jäykkyydestä ja erosta preFL vs FL.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 031
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #18 : 20.09.2019, 15:05:28 »
Mutta suht jäykkä kori on Pre:ssäkin kun ovet kuitenkin toimii vaikka mikä kulma tahansa on ilmassa. Näin ei ole aina ennen ollut asian laita. Mutta joo, sori OT:n jatkamiseni aiheessa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19

petriky

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #19 : 12.04.2020, 18:06:52 »
Auto: 2013 508 2,0 HDi 163 RXH HYbrid4.

Kuoppaan tai hidastetöyssyyn ajaessa niin takapään jousitus tuntuu aika kovalta. Etenkin kun tulee töyssystä alas, niin vähänkin kovemmalla nopeudella ihan kolahtaa. Auto siis RXH ja onkohan muilla omistajilla samaa vikaa, vai onko auton ominaisuus. Vai voiko iskareissa tai takapään puslissa olla syy tähän ?

WiSaFIN

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #20 : 12.04.2020, 18:45:51 »
Mulla ollut sama ongelma RXH:n kanssa. Puslat vaihdettu. Olen käyttänyt autoa useamman kerran huollossa, mutta mikään ei kuulemma ole irti eikä missään ei ole väljää. En tiedä miten selvitellä asiaa enempää
Peugeot 508 RXH HYbrid4 2,0 HDi 163 -13

Ex. Citroen C5 HDi 136, 2009, Dynamique Business Tourer autom.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 196
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #21 : 12.04.2020, 19:21:33 »
Iskunvaimentimessa mahdollisesti vikaa vaikka iskaritesti näyttäisi ok lukemia.
Peugeot 3008 hybrid

petriky

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #22 : 12.04.2020, 19:47:53 »
Jos vaikka ensin koittaisi vaihtaa ne iskarit niin mikäköhän voisi olla hyvä merkki ja tai malli ?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 645
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #23 : 13.04.2020, 00:25:27 »
Kannattaa kuunnella tuleeko molemmilta puolilta kolahdus. Jos tulee, tuskin molemmat iskarit olisi rikki, eikö yleensä vain toinen hajoa vaikkapa pahasta kuopasta?

Eikö töyssyssä perä nouse äkkinäisesti ja ylityksen jälkeen perä vielä jatkaa nousuaan mutta pyörät putoaa "tyhjän päälle". Näin iskari stoppaa rajottimeen ja varmaan siitä tulee ääni.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 856
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #24 : 26.05.2021, 19:52:19 »
100tkm ajetussa SW:ssä takapää tuntuu toimivan ihan ok vielä mutta merkillepantavaa on miten se on jo hieman eri linjassa etupään kanssa. Puhumattakaan siitä että kyydissä on ihmislihaa tai tavaraa.
Kumpi nostaa perää eniten, uudet jouset vai iskarit?

Ei näytä olevan kallista lystiä uusia takapään vaimennusta. Katsoin että esim KYB:t ja lesjöforsit saa noin 100€/puoli. Mutta jos kokemusta asiasta niin sormet näppikselle vaan.
Audi A4 Tdi Q

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 210
  • Peugeot 508 SW GT -12
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #25 : 27.05.2021, 12:26:44 »
100tkm ajetussa SW:ssä takapää tuntuu toimivan ihan ok vielä mutta merkillepantavaa on miten se on jo hieman eri linjassa etupään kanssa. Puhumattakaan siitä että kyydissä on ihmislihaa tai tavaraa.
Kumpi nostaa perää eniten, uudet jouset vai iskarit?

Ei näytä olevan kallista lystiä uusia takapään vaimennusta. Katsoin että esim KYB:t ja lesjöforsit saa noin 100€/puoli. Mutta jos kokemusta asiasta niin sormet näppikselle vaan.

Eiköhän se ole tuo jousi mikä kannattelee tuon painon. Eikös näissä SW malleissa ole muutenkin ongelmana tuo perän "roikkuminen"? Tuossa GT:ssä ainakin on tuo perä silmin nähden alempana, mutta kuormaa kyllä kannattelee ihan kiitettävästi.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 736
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Takajousitus
« Vastaus #26 : 27.05.2021, 14:03:42 »
Ei ole pistänyt silmään 508in perän lasku, mutta vastaava on V90, jossa perä roikkuuja jokin fixi tehtykin.

Britit osaa, mutta liian järeä.

https://www.rtecshop.co.uk/airrex-suspension-kit-for-peugeot-508-2011-2017/prod_232705.html

Tuohon voisi olla ratkaisuna jousifirma Vallilan Takomo.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -