Kirjoittaja Aihe: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa  (Luettu 17013 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #45 : 31.10.2019, 21:48:16 »
PSA is the buyer in FCA 50-50 merger


Fiat Chrysler Automobiles and PSA Group went out of their way to make their combination as equal as possible, shedding assets, paying special dividends and distributing board seats. It did not take long for investors to figure out who the buyer is.

Shares of Fiat Chrysler jumped 10 percent Thursday after the two sides announced the deal, billed as a 50-50 merger. PSA fell by about the same amount, taking the typical acquirer's hit.

The math bears it out. FCA shareholders will get a premium of almost 5 billion euros ($5.6 billion), based on closing prices Tuesday, before reports of the talks, as both sides shed assets before throwing their remaining equity into the pot.

Adjusting for the differences in market values and a 5.5 billion-euro dividend being paid out to Fiat Chrysler shareholders, "achieving a 50/50 shareholding suggests PSA is paying a 32 percent premium to assume control of FCA," Jefferies analyst Philippe Houchois said in a note.

"PSA shareholders are assuming more market risk," he said.

Representatives of Fiat and PSA declined to comment.

As of Tuesday, PSA had a market value of 22.6 billion euros. Before it merges with FCA, it will hand shareholders its almost 3 billion-euro stake in French parts maker Faurecia, leaving about 19.6 billion euros to be contributed to the new company.

FCA shareholders will throw in at least 5 billion euros less. The Italian-American company had a market value of 20 billion euros as of Tuesday. But before the deal closes, the automaker will jettison about 5.75 billion euros: Along with the dividend, it will give shareholders its robotics arm Comau, with an estimated value of about 250 million euros.
Agnelli clout

Of the 5.75 billion euros in payouts before the deal closes, Fiat's founding Agnelli family will reap almost $1 billion in value.

The family's holding company, Exor, is Fiat Chrysler's largest shareholder and will receive about 1.65 billion euros of the total. The family owns just over half of Exor, so its share of the windfall would be just under 900 million euros, or almost $1 billion.

Fiat Chrysler's Chairman, Agnelli family scion John Elkann, will still have a lot of clout. He will be chairman of the merged company, and Exor will be its largest shareholder with about a 14 percent stake.

The 11-member board of the new Netherlands-based group will have six members from PSA including Chief Executive Officer Carlos Tavares, who will remain CEO for five years, and five from Fiat Chrysler.
Peugeot RCZ HDI FAP

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #46 : 01.11.2019, 08:55:36 »
3.7 miljardin säästöt. Hyvä juttu ja eikä tässä kaikki, Pate liputti osakkeistaan...Uusi Nokia vai Apple tapahtuu PSA-Paten salkussa?

Miten osakkeiden arvolle käykään? Kun Nokia osti Ranskasta Alcatelin, niin piti olla hyvä kauppa, oliko? Ferrari unohtui nyt tästä PSA-FCA kaupasta. Opelia ei kukaan miellä vielä PSAksi ja näin voi käydä FCA:kin kanssa. Elop olisi voinut onnistuakin, varsinkin nyt jos Huawei olisi ollut Google boikotissa. Lumia 950 on ollut vieläkin paras puhelimeni. Saas nähdä Teslan kohtalon vielä. Hollanti on varma voittaja tässä ja myös Brexit firmat kotiutuvat Hollantiin. Volvo 300 ja 400 olivat tuolta...Volvohan osti DAFin :).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #47 : 01.11.2019, 08:58:02 »
Ehkä saadaan vielä joskus robottisähköauto jonka akut on valmistettu ympäristöä kunnioittaen, jonka toimintasäde on 800km ja ne latautuu 15minuutissa sekä hinta on alle 20,000€. Ehkä.

Hinnasta nyt en sano mitään, mutta teknisesti tuo on kyllä jo varsin lähellä, automaation aste nousee koko ajan ja tulee entistä "fiksumpia" autoja, mutta myös akkutekniikassa esim. grafeeni on osoittautumassa melkoiseksi ihmeaineeksi ja mm. Samsung on jo lupaillut kenties jo 2020, mutta viimeistään 2021 tulee heiltä tuotantoon ensimmäinen puhelin grafeeni-akulla. Ja kun ajatellaan miten Samsung esitteli jo 2016 taittuvanäytöllisisä puhelimia, jotka nyt tänä päivänä ovat ihan todellisuutta, niin kenties tuossa akku-lupauksessakin tosiaan on sitä potkua takana ja tuo lupaus on ihan realistinen heidän jopa lunastaa. We'll see ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Alfissimo

  • Vieras
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #48 : 01.11.2019, 09:17:04 »
Ferrari unohtui nyt tästä...
Ferrari ei ole osa FCA:ta

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #49 : 01.11.2019, 09:30:08 »
Saas nähdä Teslan kohtalon vielä.

Itse olen ollut todella skeptinen Teslan suhteen, mutta hyvin tuo tuntuu pysyvän pinnalla. Monet mieltävät Teslan edelleen ainoaksi oikeaksi sähköautoksi ja suunnannäyttäjäksi sähköautojen kehityksen suhteen. Käytetyt Teslat pitävät hyvin arvonsa ja Teslan omistajien keskuudessa vallitsee uskonnon kaltainen hypetys omistamiensa autojen ylivertaisuudesta.     
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #50 : 01.11.2019, 09:50:11 »
Analyytikkojen laskelmien mukaan säästöt voivat olla mitä tahansa väliltä 3 - 6,6 miljardia dollaria kun päällekkäisiä tuotekehityksiä yms. karsitaan.
Peugeot RCZ HDI FAP

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #51 : 01.11.2019, 10:21:12 »
Tässä lukuja, jotka hyvä katsoa 2021. Kaverilta lainattua:

http://carsalesbase.com. Alla viime vuodet:

Vuosi       DS         Alfa        Lancia
2018     45.251     83.438      48.609
2017     45.863     86.805      60.620
2016     65.456     66.155      67.059
2015     75.163     56.688      61.652
2014     85.093     58.976      69.835

USAn ja Kiinan markkinadata tuolta löytyy ja ainoat mainittavat lukemat ovat Alfalta USA:sta, jossa sitä myytiin viime vuonna reilu 20 000kpl ja DS:ltä Kiinasta, jossa sitä on myyty muutama tuhat muutamana viime vuotena.
(https://www.motor1.com/news/361654/lancia-outselling-alfa-romeo-europe/), jonka mukaan Alfan 2019/H1 myynti on 27 700kpl, kun taas Lancia Ypsilonia on myyty sen ainoalla markkina-alueella Italiassa 34 700kpl, eli kuten Nemoskin jo totesi niin vaikka Lancia on henkitoreissaan niin Alfakin kyllä kyntää todella syvällä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #52 : 01.11.2019, 11:08:54 »
No nyt vaan Leijona-logo keulaan ja eurooppaankin myyntiin ;D

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/516a7680-65fe-4a89-9855-3c4fbe797dc2

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #53 : 02.11.2019, 09:11:27 »
Olihan Fiat Tipo ylivoimaisella erolla viattomin GTU:n
katsastustilastossa Golf-luokassa.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6327eb2b-533f-40ae-9bd5-d24a8347f29d
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

matias123

  • Vieras
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #54 : 02.11.2019, 10:50:36 »
Fiat on mainio automerkki, mutta se on jäänyt Suomessa marginaaliseksi huonon maahantuonnin ja myyntiverkoston vuoksi. Osansa myös mielikuvilla. Fiat tarjoaa hintaluokassaan paljon enemmän kuin monet muut automerkit, mutta sitäpä ei Suomessa ole huomattu.

Fiatit ovat oikeasti oikein hienoja autoja. Niissä on tekniikka ja huollettavuus kohdillaan, toisin kuin ranskalaisissa. Toivottavasti perustekniikka pysyy erillään ja Fiat kuorii vain rusinat pullasta mitä nyt ranskalaisista autoista voi ottaa oppia.

Sitä kun kerran italialaiseen vaihtaa, niin kyllä nuo ranskalaiset autot muistuttavat lähinnä katiskoja.  ;D Ihan vaan mielikuvista kysymys. Kaikkeen sitä osaakin näppinsä iskeä, kyllä pysyn ranskalaisista autoista vastaisuudessa erossa.  ;D

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #55 : 02.11.2019, 11:11:37 »
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6327eb2b-533f-40ae-9bd5-d24a8347f29d
Katsastukset eivät kerro autojen laadusta mitään, joskus enemmän omistajista. Vasta kun robotit tutkivat automme, saamme jotain tiedoksi luokiteltavaa katsastuksen kautta. Ihmismieli on aina yhtä mätä ja vaikutteille altis (ne mielikuvat...).
Tuossa yllä myös kirjoitellaan "ranskalaisista" autoista sillä tavalla kun, että niissä olisi jotain yhteisiä tekijöitä. Ei ole, eikä tule. Tilastojen mukaan huonoimmin tehdyt autot tulevat saksalaisten käsistä. Tämäkin, että totean näin, on vastoin minun periaatteitani, mutta on huomattavan paljon enemmän totta kuin kommentit ranskalaisista ja italialaisista autoista kaikista huonompina (kun oikeasti on toisinpäin).

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #56 : 02.11.2019, 11:56:01 »
Noissa katsastus tilastoissa ei näy esim se aika mitä auto viettää moottorin vaihdossa, ne on yleensä kalliimpia kuin joku nivel tai jarruvika korjata.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #57 : 02.11.2019, 11:57:46 »
kyllä pysyn ranskalaisista autoista vastaisuudessa erossa.  ;D

Sittenhän sinä olet ihan oikealla palstalla. 😁
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #58 : 02.11.2019, 11:58:11 »
Noissa katsastus tilastoissa ei näy esim se aika mitä auto viettää moottorin vaihdossa, ne on yleensä kalliimpia kuin joku nivel tai jarruvika korjata.

Aamen.
Peugeot RCZ HDI FAP

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #59 : 02.11.2019, 12:30:34 »
Aamen.
Pyhäinpäivään sopiva!

Offtopic: matias123, on aika hyvä nickname lähtölaskentaan, eli tuonne suosittelen kohteliaimmin siirtymään jos ei ole asiaa.http://www.fiatforum.fi/ Epäkohtelista nillittää väärää tietoa Peugeoteista trollipeikko kainalossa. Eli siis 123  ;).

Teemun signeerauksella varustettu Fiat 500e on hyvä juttu ja tuttavalleni suosittelinkin, kun on akkuautofani.

Aiheeseen: Hienoa, että voimia yhdistellään ja järjetön kilpailu toisiaan vastaan päättyy.
Kiinalaisen sanalaskun mukaan kannattaa mennä toisen puolelle ja kulkea eteenpäin, myös kiinalaisille autoille  on tilaa.

PSA-FCA:lle: "Vaikka tavoite on kaukana, niin kauan kuin jatkat eteenpäin, tulet tavoittamaan sitä".
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -