Kirjoittaja Aihe: 207 - Virheilmoitus turvatyynyistä ja turvavyönkiristimistä  (Luettu 3699 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Honiij

  • Vieras
Auto: 2007 207 1,6 Leather Sport.

207 herjaa jatkuvasti "C602 - Level 2 driver air bag fault. Open circuit." virheilmoitusta. Onko ideoita mistä etsiä vikaa? Alkuun vika tuli vain jyrkästi oikealle kääntäessä tai sopivan kostealla kelillä. Nyt viimeiset viikon on ollut päällä heti käynnistyksestä.

Nyt tehtyä:
- Testattu signaali viiksipaketeilta saapuvista johdoista airbagin liittimille.
- Uusi airbag vaihdettu.

Muita ideoita otetaan mielellään vastaan, jotta saadaan auto leimalle

Kale

  • Vieras
Jos ratin kellojousen rakenne on samanlainen kuin 307:ssa niin kellojousen sisällä oleva spiraali ajautuu vanhuuttaan "väärille raiteille" ja kuluu puhki. Aluksi oireilee satunnaisesti ja lopuksi vika pukkaa heti käynnistäessä. Virtapiiri pätkii ja lopuksi katkeaa kokonaan.

Tiedoksi muuten että ainakin peugeot 307 viiksipaketin luona olevan airbag liittimen irroitus vapauttaa käpälät jotka oikosulkevat airbagille menevät piuhat joka haittaa tuota ratin ja viiksipaketin välisen johdotuksen mittaamista.

Airbag vika kannattaa antaa ammattilaiselle, mikäli kuitenkin tiedät mitä teet niin seuraavalla tavalla selvitin omassa 307 pösössä kellojousen kunnon (tarvitset vikakoodin luku/poistolaitteen).

Omalla vastuulla!!

Poista vikakoodit, virta pois, irroita ratin airbag, irroita airbag level 2 liitin ja yhdistä hyppyjohdolla toisiinsa, (level 1 saa olla bagissa kiinni) virta päälle ja pitäisi tulla vikakoodi oikosulusta level 2 puolella jos kellojousi vielä kunnossa. Mikäli rattia käännettäessä tuo C602 vikakoodi tulee myös niin vika mielestäni kellojousessa. Jos vikakoodia oikosulusta ei tule niin yhdistä ratin alla, viiksipaketille tuleva level 2 piuhat. Vikakoodin ilmaantuessa tiedät että vika on jossain liittimen ja ratin välissä (kellojousi), jos ei vieläkään vikakoodia oikosulusta tule niin silloin vika ohjausyksikön ja liittimen välissä tai ohjausyksikössä.

Puhelimella kirjoitettu joten sori kirotus virheistä.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
En itse mittaisi bäki paikoillaan olevaa virtapiiriä, suattaapi kuulua "TÖMPS". Nimittäin jotkut  mittarit antavat sen verran  kusoo, että voip aktivoitua!

Kale

  • Vieras
Juu, ei missään tapauksessa tyynyssä paikallaan olevaa piiriä mitata, on niillä liittimen irroituksen jälkeen piirin sulkevilla käpälöillä ihan tarkoituskin. Aina jos mittarilla leikitään niin liittimet tyynystä irti.

Jarmo

  • Vieras
Auto: 2008 207 1,6 HDi.

Moi. Auto on lievä kolari auto ja vaihdoin siihen lauenneet airbagit + eteen turvavyöt kun oli lauennut turvavyön kiristimet :/ noh sen jälkeen piti nollauttaa vielä airbagin ohjainyksikkö, jotta alkaa jekkaseen mut ongelmana vielä tuo D698 vikakoodi. Valittaa liian pientä resistanssia ja kertoo myös että kiristimet on vikatilassa.

Jarmo

  • Vieras
Tämmöisiä

Jarmo

  • Vieras
Voiko johtua tästä liittimestä ? Alhaalla FB:ssa käydyssä keskustelussa selvisi itselle tälläinen

Muuten en kyllä oikein osaa auttaa, mutta juutuubea penkomalla näyttäisi löytyvän, että ainakin joissain kiristimissä on sellainen tuo sähköliitin, että kun se liitos ei ole kunnollinen, niin siellä on oikosulkuliuskat ja tällöin varmasti herjaa liian pientä resistanssia.

sapejen

  • Vieras
Auto: 2006 207 1,4 (16-ventt., 88 hv).

Moro. Kaarassa ollut parin vuoden sisällä airbag -vikavalo-ongelmaa satunnaisesti. Aluksi vikavalo tuli vain talvisin ilmi ja lämpiminä päivinä se lähti pois. Nytten tosin ko. vikavalo on jäänyt täksi kesäksi kokoaikaiseksi, joten se pitäisi hoitaa ennen katsastusta. Kävin tutulla kattomassa asiaa ja virhekoodiksi tuli E601. Kyselisinkin, että mistähän tätä kannattaisi ekana alkaa tutkimaan, töötti toimii joten ratin viritelmät luultavasti ok. Onko muilla tullut vastaavaa? Mistä olette lähteneet tutkimaan ongelman aiheuttajaa tai olisiko teillä vinkkejä mistä tätä lähteä katsomaan ekana? Kiitos vastauksista.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2020, 15:52:28 kirjoittanut sapejen »

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Penkin alla olevat johtoliitokset ja viiksipaketin ongelmat lienee yleisimmät vikakohteet. Meillä 206: sessa bagin valo sammui viiksipaketin vaihdolla.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...