Jos ratin kellojousen rakenne on samanlainen kuin 307:ssa niin kellojousen sisällä oleva spiraali ajautuu vanhuuttaan "väärille raiteille" ja kuluu puhki. Aluksi oireilee satunnaisesti ja lopuksi vika pukkaa heti käynnistäessä. Virtapiiri pätkii ja lopuksi katkeaa kokonaan.
Tiedoksi muuten että ainakin peugeot 307 viiksipaketin luona olevan airbag liittimen irroitus vapauttaa käpälät jotka oikosulkevat airbagille menevät piuhat joka haittaa tuota ratin ja viiksipaketin välisen johdotuksen mittaamista.
Airbag vika kannattaa antaa ammattilaiselle, mikäli kuitenkin tiedät mitä teet niin seuraavalla tavalla selvitin omassa 307 pösössä kellojousen kunnon (tarvitset vikakoodin luku/poistolaitteen).
Omalla vastuulla!!
Poista vikakoodit, virta pois, irroita ratin airbag, irroita airbag level 2 liitin ja yhdistä hyppyjohdolla toisiinsa, (level 1 saa olla bagissa kiinni) virta päälle ja pitäisi tulla vikakoodi oikosulusta level 2 puolella jos kellojousi vielä kunnossa. Mikäli rattia käännettäessä tuo C602 vikakoodi tulee myös niin vika mielestäni kellojousessa. Jos vikakoodia oikosulusta ei tule niin yhdistä ratin alla, viiksipaketille tuleva level 2 piuhat. Vikakoodin ilmaantuessa tiedät että vika on jossain liittimen ja ratin välissä (kellojousi), jos ei vieläkään vikakoodia oikosulusta tule niin silloin vika ohjausyksikön ja liittimen välissä tai ohjausyksikössä.
Puhelimella kirjoitettu joten sori kirotus virheistä.