Kirjoittaja Aihe: 508 - Takaiskunvaimentimet (RXH)  (Luettu 1633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

petriky

  • Vieras
508 - Takaiskunvaimentimet (RXH)
« : 29.05.2020, 21:27:32 »
Auto: 2013 508 2,0 HDi 163 RXH HYbrid4.

Onko kukaan tilannut ja mistä ko. malliin iskareita ainakin taakse, kun minulla tuntuu ikään kuin olisi jumissa, ovat liiankin kovat kuopissa ja töyssyissä, kolahtaa. Olen nettiä selannut , mutta kun ei oikein tahdo löytyä kyseiseen malliin ja onkohan mitään valinnan varaa, vai ainoastaan alkuperäistä mallia? Vai löytyykö koko pakettia jousien kanssa? Ei taida tavallisen 508 sw:n iskarit sopia ?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Takaiskunvaimentimet (RXH)
« Vastaus #1 : 30.05.2020, 09:39:27 »
Jäykähkö on. Jouset kovat ja vakaaja paksuhko. Ominaisuus. Kolahdusherkkä systeemi. Akselipainoja verraten voisi olla hodarista sopivat. Konin FSD netista, samat sopii C5 III rautajousiseen. Akselisto on sama, paitsi ne vetoakselit menevät napoihin. C6 Citikassakin sama, paitsi kaasunestejouset.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Takaiskunvaimentimet (RXH)
« Vastaus #2 : 01.06.2020, 01:52:42 »
RXH:ssä on kuitenkin suurempi raideleveys eli kuorma on pidemmän vipuvarren päässä ja taitaa olla pari sataa kiloa enemmän painoakin kuin vastaavan tehoisessa SW:ssä. Jouset noissa ainakin on eri mallia, iskareista en osaa sanoa.

petriky

  • Vieras
Vs: 508 - Takaiskunvaimentimet (RXH)
« Vastaus #3 : 03.06.2020, 05:59:49 »
Jäykähkö on. Jouset kovat ja vakaaja paksuhko. Ominaisuus. Kolahdusherkkä systeemi. Akselipainoja verraten voisi olla hodarista sopivat. Konin FSD netista, samat sopii C5 III rautajousiseen. Akselisto on sama, paitsi ne vetoakselit menevät napoihin. C6 Citikassakin sama, paitsi kaasunestejouset.

Auttaisikohan noi konin fsd iskarit tohon pintakovuuteen takapäässä ettei tarvisi jousia vaihtaa kun en edes tiedä mitkä jouset sopivat ja olisi vähän pehmeämmät. Jousien vaihdossa homma voi helposti mennä vituralleen ja perä ei enää kanna kuormaa. Jos vain löytäisi jostain noi konit niin voisi kokeilla. Ainut iskari minkä olen löytänyt tohon malliin on joku Magnum, hinta alle 60€. En usko että homma sillä paranee. Citikka C5 lll  2,0hdi sw löytyy iskareita enemmän ,mutta en tiedä sopiiko. Ja koneja en siihenkään vielä löytänyt. Jos joku tietää apua tohon pintakovuuteen tai löytyykö jostain koneja kuuntelisin mielelläni ja vielä "selko suomen kielellä".

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 508 - Takaiskunvaimentimet (RXH)
« Vastaus #4 : 03.06.2020, 07:51:25 »
Jäykähkö on. Jouset kovat ja vakaaja paksuhko. Ominaisuus. Kolahdusherkkä systeemi. Akselipainoja verraten voisi olla hodarista sopivat. Konin FSD netista, samat sopii C5 III rautajousiseen. Akselisto on sama, paitsi ne vetoakselit menevät napoihin. C6 Citikassakin sama, paitsi kaasunestejouset.

Eikös Koni FSD -iskareiden tuotanto ole lopetettu ja niiden tekniikka siirretty Koni Special Active -vaimentimiin.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.