Kirjoittaja Aihe: 208 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2019-)  (Luettu 5755 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kokemukset uudesta 2019- mallista tähän aiheeseen.

Lue myös: Käyttökokemukset - 208 (2019-)

Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

garyrock

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Nyt alkaa olemaan myynnissä jo jonkin verran vähän käytettyä e-208 ja samalla huomasin, että niitä myös tuodaan suomeen muualta euroopasta.
Onko noissa muualla euroopassa myytävissä muuta eroa Suomessa uutena ostettuun kuin puuttuva 11kw latauslaite?

Miten paljon 2022 malleihin tulleet lämpöpumput vaikuttaa käytännössä matkustusmukavuuteen tai rangeen? Yksi lämpöpumppuhan autossa jo on jos oikein olen ymmärtänyt.

Mitä muuta tuontimalleista ja yleensäkkin käytetyistä sähköisistä 208 pitää huomioida?

garyrock

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vastaampa itselleni.

Ainakin vanhemmissa euroopan malleissa on vain 7.4kw laturi ja yksivaiheinen, eli se on se maksimi mitä type2:lla saa tuollaiseen. Vaatii kotiin 32A sulakkeen ;D
Nopeampaan lataukseen saa kahdesta 16A vaiheesta yhden 32A vaiheen tekeviä latausasemia ja maksavat noin 1500e.

garyrock

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Käytetyissä kannattaa ottaa huomioon muualta tuotujen mahdollisesti lyhyempi takuu. Suomessa maahantuojan tuomissa 3v ja monissa muissa maissa 2v.