Auto: 206 TU5 1.4 bensakoneella, vm 2006.
Ollut korjaamolla kohta kaksi kuukautta, tilatut työt : kansipahvin vaihto, kytkimen vaihto sekä satunnaisen käyntihäiriön selvitys.
Kaksi ensimmäistä onnistui hyvin ja oli epäislys että kansipahvin vuoto aiheutti käyntiongelmia sillä hetken käyttämisen jälkeen se alkoi käymään nätisti.
Poika on armeijassa eikä onneksi tarvitse autoa kuin lomilla niin ei ole hirveä hätä (korjaamollekin sanottiin että saa tehdä rauhassa kun ei ole käyttöä koko aikaa)
Nyt se selvästi ei käy kaikilla pytyillä koko aikaa, ruiskutuksessa on vikaa, aina välillä joku ruisku ei toimi kunnolla mutta vika vaihtelee ruiskusta toiseen.
Kävin autoa katsomassa ja varmistin että ecu:n liitokset on kunnossa eikä niissä ole hapettumaa. Samalla heiluttelin kaikki mahdolisia johtoa josko niistä paljastuisi joku huono johto tai liitos; ei vaikutusta. Myös sulakekotelon otin ylös ja tarkastelin sen alapuolenkin, kaikki näytti siistille eikä hapettumia näkynyt.
Mistä saisi ecu:n ja bsi:n testiin niin voisi varmistaa onko vika niissä tai sitten johtosarjassa ? Vai onko joku vakiopaikka mikä kannatta vielä tutkia ?
Akun, koneen ja rungon väliset maadoitukset on varmasti kunnossa, niissä on ylimääräiset maadoitusjohdot ( laoitoin joskus kun akku oireili ihann kuin olisi ollut maavika, olikin huono akku).
Korjaamolla on vaihdettu tulpat, puolapaketti sekä ruiskut vikaa etsittäessä. Vian etsinä olisi helppoa jos se olisi yksi suutin miöä ei toimi mutta kun vika vaihtelee suuttimesta toiseen koko ajan.
Auton tarkka tieto :
PEUGEOT 206 Viistoperä (2A/C) 1.4 i 2006 75hv , VIN : VF32AKFWF44846545