Eihän auton ilmastointijärjestelmä koskaan ole 100% tiivis, ajan kanssa aina liitoksista, kumiletkuista ja jopa kompressorin akselin tiivisteestä tulee kylmäaine läpi. Siksi suositellaan säännöllistä täyttöhuoltoa muutaman vuoden välein jottei pääsisi tyhjäksi, ja vaihtuuhan tuossa samalla myös voiteluöljykin. Voihan tuo kestää huoltamatta jopa 10v, mutta yleensä sitten kerralla isompi huolto jos ei ole säännöllisesti huollettu, kun esimerkiksi kompressorin vaihto tulee eteen mahdollisesti huonosta voitelusta johtuen. Alhainen kylmäainemäärä myös kuormittaa kompressoria enemmän, vaikka matkustamoon kylmää riittäisikin niin kompressori tekee kuitenkin enemmän töitä jos on vajausta kylmäaineessa. Omassa 607:ssa nyt 600 tkm mittarissa ja ikää 17v, säännöllinen ilmastoinnin täyttöhuolto tehty noin 2-3 vuoden välein ja aina vain pelittää hienosti ilman isompia murheita, kenno on keulalle kerran vaihdettu kun siihen tuli reikä mutta muuta ei ole tarvinnut tehdä.