Kirjoittaja Aihe: 407 - HDi, kierrokset jää lämpimänä 2000 rpm pintaan, vikakoodi P0339  (Luettu 716 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peugeuser

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
407 1.6hdi  2008 vikakoodia  P0339  pukkaa.

Autoon tuli "käynti häiriö" kylmänä nostaa kierrokset ihan ok. Mutta kun lämpenee nii alkaa nykimään.  Eli kierrokset jää tonne 2000 rpm, tuntumaan  ja alle sen kun noin yli 70 astetta mottorin läpötila. Vikakoodi P0339 ilmestyy Diagboxin vikakoodeihin.  Diagboxin mittauksissa tulee synkronisation status tila "no"
Onko kellään ollu vastavaa. Voiko kampiakselin hihnapyörillä olla erilaisuutta, jotain valmistaja kohtaisia eroja.  Ja jos niin pitääkö jotenkin kalibroida kampiakselin ja nokka-akselin suhde?

Se miten tuohon tilaan on päädytty, on pikä tarina, mutta öljypumpun vaihdon yhteydessä, kolmisakaraisella ulosvetimellä rikoin alkuperäisen kampiakselinhihnapyörän magneetikehän. (kiitos hienojen youtube videoiden, olis pitäny olla sitä medialukutaitoa)

peugeuser

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Lisäystä vikatilan selvitykseen.  Sparetolta tilasin uuden Maxgearin  Kampiakselihammaspyörän ja uuden anturin. Näillä yhdistelmällä en saanut käyntiin.
Vanhalla anturilla, joka oli kiinnityksiin väljä, sain kuitenkin välillä auton käyntii, ja se kävi välillä ok tyhjäkäyntiä ja välillä rytkättäen. Ei kuitenkaan antanut ottaa kierroksia.
Eli tuossa välissä purin ja kasasin jakopään hinapyörän setuppia.

Nyt on Toinen kampiakselinhammaspyörä käytössä, Metalcaucho Autodocilta. Ja auto lämpösenä tekee tuon et kierrokset jää tonne 2000 rpm tuntumaan.

Viimeksi sain käymään kunnolla, kun se Vanhan anturin, vähän viilasin ohjuria väljemäksi ja vänkäsin kaiken liikkumis varan toiseen laitaan. Eli ajoitusta oikeaan suuntaan.
Nyt ottaa kierrokset ja toimii. Mutta jää vaivaamaan voiko noissa  Kampiakseli Hammaspyörissä olla eroa?
Pitääkö tilata vielä orgis ja yrittää kinuta varaosakaupoista rahat takas. Aikamoinen homma todistaa mutta en tykkää että myydään toimimattomia.     


EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 750
Tommosilla Maxgeareilla ja Metalcauchoilla voi heittää vesilintua, aina kannattaa ostaa mieluummin se kallein anturi kuin halvin.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Onko jako varmasti kohdillaan? Onko käytetty ajoitustappeja hihnapyörien lukitsemiseen? Onko tuossa väljä kiilaura kampiakselin hihnapyörässä vai säädettävä nokkapyörä? Onhan hihnan jännitys tasattu kiristyksen aikana joko kampiakselilla tai nokka-akselilla tehtaan ohjeen mukaan?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

peugeuser

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Ajoitus tappeja käytetty ( poran teriä kun niistä löytyy lähin nafti koko ). Ja valokuvia otin niin että rattaan ja rungon kohditusreiät kohittain. Iihan todistellekseni itselleni et varmasti oli kohdilla ja muille epäilijöille. Ja tätä tehty kun pyöritetty käsin konetta kiristin paikoillaan, ja riittävästi kierroksia et menee kaikki, pumppu  ja nokka-akselikin kohdillee.

Kiilaura tiukka, ei liikkumis varaa, et ei silläkään voi säätää.

Anturit on Bosch ja Helllaa. Mut noi rattaat oli Maxgeareilla ja Metalcaucho. 
Luulis että mekaanise osan tekeminen ei niin vaikeaa, ja tuo magneeti kehä antaa ihan ok pulssia skoopin ruudulle.
Mutta voi tosiaan olla että magneetikehän kohditus on liian suurilla toleransseilla.

Viisaintahan se olis hakee vaan marmoritiskiltä orgis kamaa, tosin en muista millon viimeksi siellä kävin osia ostaa.