Kirjoittaja Aihe: 508 — ohjaus pykältää/takeltelee parkista lähdettäessä  (Luettu 741 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 854
508 2.0 bluehdi 2016 123tkm

Ohjaus on ruvennut hieman takeltelemaan parkista kääntymään lähdettäessä. Missään muussa ajon vaiheessa ei samaa tunnu. Takeltelua ei ole paikallaan rattia käännettäessä, alapallonivelet on vaihdettu 100tkm kohdalla, väljyyttä ei ohjauksessa tunnu. Talvella ongelma lieventynyt kun liukas pinta.

Tämä vaikuttaa klassiselta vetonivelen murroksesta tulevalta voiteluongelmalta. Pyysin tutkimaan asiaa kun auto menossa 125tkm huoltoon. Vastuullisen huoltoliikkeen vastaus oli että tutkitaan ensin ennen kuin avataan suojakumia koska kiristyspantaa ei erikseen Peugeotilta saa ja vaarana sittenkin suojakumin kiinnityksen irtoaminen.

Onko vastaavaa esiintynyt näin uusissa autoissa?
Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 854
Mutta se mikä ei viittaa kuivaan murrokseen on symmetrisyys. Ohjaus pykältää molemmille puolille saman verran, ei ainakaan havaittavaa eroa. Korostan että kaikki eivät välttämättä edes huomaisi ohjauksessa mitään outoa. 508:n ohjaus alkujaankin jäykkä ja tämä ominaisuus vähentää kaupunkiajon jäykkää kokemusta entisestään.
Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 854
Epäilys ohjaustehostimen viasta moutoutui todeksi kun huomasin ohjaustehostinnesteen kadonneen säiliöstä kokonaan. Ei sitä mitenkään osannut näin uudessa autossa ensimmäisenä epäillä — ei oikeastaan edes viimeisenäkään, tehostusta kuitenkin vielä oli jäljellä. Puolitäydellä järjestelmällä ilman osuus suurenee ja ilmisesti aiheuttaa juurikin tuota pykällystä. Mitään outoa tehostimen ylimääräistä ääntä en ole havainnut mutta mietin kyllä onko tämä kuiva säiliö ollut jo keväällä autokaupassa kun ohjaustuntuma muuttui niin totaalisesti parempaan suuntaan. Ja eihän tuo tehostin nesteitään paikallaan juuri tiputtele, ajossa vain, siksi se ei ole siitäkään syystä paljastunut.

Vuoto on todennäköisesti ohjausvaihteen rattiakselin haarassa, siinä kohtaa missä rattiakseli menee ohjausvaihteen sisään. Pyysin sitä tänään 125tkm huollossa samalla tutkimaan.


Korjausvaihtoehdot?

•Vanha irti ja viallisen tiivisteen vaihto?
•Purkuosana?
•Kunnostettu purkuosa?

Uusiuusi ei ole vaihtoehto, Peugeotilta noin 1300€.
Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 047
Kauankos tuo auto on sulla ollut?
Peugeot 3008 hybrid

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 854
Olisiko 7kk / 23tkm.
Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 281
Ostohetkestä yli pual vuat => vaihtoautotakuu ei voimassa?
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 112
Kuluttajansuoja ei pääty 6 kk jälkeen, jos ostettu liikkeestä. Joten vaikka takuu tai muu myyjän tarjoama lisäpalvelu päättyisi niin kuluttajansuoja jatkuu. Ei toki tarkoita että kaikki kulut korvattaisiin, mutta johonkin kompromissiin varmasti pääsee liikkeen kanssa.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’ harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 854
En lähde nillittämään asiasta koska en pysty olemaan 100% varma, eikä ole mitään todisteita, ja vaikka 50/50 sopimukseen päästäisiinkin osuuteni tulisi olemaan noin 700€ eli puolet tuosta kunnostetun hinnasta ja työstä sekä nesteistä. Työn osuus oli 2,6h. Nyt jos teen sen itse niin kustannus on paljon pienempi kuin 700€.

En ala mättämään tähän autoon hintaa, uuden vähemmän ajetun hankinta on edessä joskus 1,5v päästä.
Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 318
Mitäs jos vaihtaisit nesteet eka kunnolla uusiin.
Peugeot 508, Allure (Business pack 2 ja 3) 2016 1.6 e-THP.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 854
Mutta ehkä reklamoin sittenkin. Noissa eilisissä pösöhuollon papereissa lukee että tehostin vuotaa. Ostin kuitenkin merkki huolletun auton ja nyt siitä seuraavassa huollossa kyseinen vika tuli ilmi. Kai sitä nyt voi olettaa että 103tkm ajetussa autossa ohjaustehostin on kaikinpuolin ok ja huolloissa ovat nesteet tarkistaneet normaalisti.
Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 366
Jos oikein muistan, niin mun ex 508 GT:ssä (vm 2011) oli tämä sama vaiva noin 95tkm kohdilla.
Kustannus oli 900 tietämillä. Oli tuolloin kuulemma harvinainen vika.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 771
Ei se ainakaan jokaista yksilöä vaivaa. Edellisellä 508 GT:llä tuli ajettua 165 tkm, eikä mitään ongelmia ohjaustehostimen kanssa, nykyisessä on 120 tkm mittarissa, eikä ongelmaa.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 281
Onkos 508 GT:ssä erilainen ohjaus(tehostin) kuin halvemmissa versioissa?
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 854
Ei ole. Näyttäisi koko mallistossa olevan sama tehostin.
Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 965
Nämä on näköjään näitä vikoja mitä nyt osuu just n. joka sadannelle. Ei yleinen, mutta joitakuita kumminkin.
Juu, en ole tämmöisestä ongelmasta kuullut.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92 ja 2008 1.2 aut. -21