Kirjoittaja Aihe: 508 — ohjaus pykältää/takeltelee parkista lähdettäessä  (Luettu 749 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 318
  • 79000km / elokuu 2019
Itsellä 2015 mallinen ilmeisesti aika samanlainen kulkine kuin Jannella, ajettu noin 145000km, Allure. Ainoa ohjauksesta kerrottu on että viimeisessä merkkihuollossa kun yrittivät kuulema tonkia kaikki viat esille niin sanoivat että hammastangossa väljää, mutta itse en huomaa mitään ajossa enkä muutenkaan auton ollessa käynnissä. Sammuksissa kolisee kyllä kun vinksuttaa rattia edestakaisin pyörät vinossa.

Kertoivat myös että kesärankaat ihan loppu (totta) ja jarrupalat ja -levyt loppu (en ole ihan samaa mieltä sen perusteella mitä renkaita vaihtaessa katsoin ja yritin mitata, mutta varmastikin alle puolet kuitenkin kulutuspintaa).
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 12/2021 147tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 034
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Coupessa pitää nestepinta olla täyttöputken puolessa välissä, niin ei takkua. Täyttöputki on vähän kuin masinol pullossa.
Pari krt. lisännyt nestettä 6 vuoden aikana joitain senttilitroja. Kai se hikoilee jostain silloin.
Mutta en siis tunne 508 systeemiä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 789
jarrupalat ja -levyt loppu (en ole ihan samaa mieltä sen perusteella mitä renkaita vaihtaessa katsoin ja yritin mitata, mutta varmastikin alle puolet kuitenkin kulutuspintaa).

Eli kestää vielä 100 tkm. Pitääpä maanantaina renkaita vaihtaessa katsoa omasta mikä on tilanne, niin tietää tiistaina huollossa mikä siellä on todellinen tilanne.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 586
  • 407 3.0 V6 Sport
Peukkua JanneLlän ohjausremonttiin. Jos takuuna ei mene, niin uuden tangon voisi saada briteistä halvalla, jossa on sisemmät ja ulommat raidetangon päät mukana. Muistaakseni firma on Steering rack, joka myy EU-osia. Vaihto vaatii melko varmasti etukelkan pudottamista hieman alaspäin, että saa irti. 508 GT:ssä on sama konstruktio, kuin 407:ssa, paitsi ei ole Servotronic-ohjausvaihdetta, kuten on 407 V6:ssa.Vaihdettu on, kolina oli tosin muualla.Bildelsbasenista myös löytyy tankoja.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Lagunaharraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Ohjaus alkaa nytkytellä kun öljyä on liian vähän.
Omassa vuotopaikka oli tehostimen säiliössä paluuletkun klemmarissa ja näin ollen kundit helppo korjata.
Eli tsiigaa myös konehuoneesta se tehostinpumppu härdellin alusta et onko märkää vai ei.
Hyvää joulua myös kaikille.