Kirjoittaja Aihe: 406 - 2.0 bensa, jäykkä kaasupoljin / nopeusmittari ei toimi aina  (Luettu 1864 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Silvouple

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Auto: 406 vm 2002 2.0 bensa

Hei,

tuli hommattua tällainen farkku. Muuten pelittää hyvin, mutta kaksi asiaa vaivaa hieman:

1. Nopeusmittari lakkaa toimimasta välillä ja samalla matkamittari. Lueskelin, että melko tyypillistä. Mistähän lähtisin purkamaan tätä ongelmaa -02 mallissa? Puranko mittariston ja näytän kolvia niihin kylmäjuotoksiin vai mitä pitäisi tehdä?

2. Kaasupoljin on melko jäykkä. Mitä sille voi tehdä? Vaihdanko jonkun vaijerin siihen?


poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Hei,

tuli hommattua tällainen farkku. Muuten pelittää hyvin, mutta kaksi asiaa vaivaa hieman:

1. Nopeusmittari lakkaa toimimasta välillä ja samalla matkamittari. Lueskelin, että melko tyypillistä. Mistähän lähtisin purkamaan tätä ongelmaa -02 mallissa? Puranko mittariston ja näytän kolvia niihin kylmäjuotoksiin vai mitä pitäisi tehdä?


voisiko olla nopeusmittarin anturi vaihdelaatikon kyljessä? Se meni omastani aikanaan.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

antsu

  • Vieras
Nopeusmittarin anturi oli tyyppivika. Ihme vaan, jos niitä vieläkin tulee vastaan, kun omakin lähti viallisena kiertoon jo 2008.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Mulla ykköskoppasen 1.9 tdi:n nopeusmittari pelasi pätkien. Välillä aina lakkasi toimimasta, yleensä kun hetki oltiin ajettu. Nyrkillä kun mätki mittaria niin yleensä lähti toimimaan. Lopulta hakkaaminenkaan ei enää saanut mittariin eloa. Syynä oli kylmäjuotokset. Netistä tai täältä foorumilta löytyi ohjeet mitä liitoksia piti kolvata. Homman korjaamisessa meni muistaakseni tunti.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Anturi vaihtoon. Ykköskorisessa(-98 ja vanhemmat) ollut myös mittaristossa juotosvikoja.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Irrota kaasuvaijeri läpän päästä, jos se ei ole syynä, niin kaasuläppä voi olla paskainen ja kaipaa puhdistusta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Nopeusmittarin anturi oli tyyppivika. Ihme vaan, jos niitä vieläkin tulee vastaan, kun omakin lähti viallisena kiertoon jo 2008.
Tämän takia näitä voi tulla vieläkin vastaan = Kukaan ei ole tehnyt mitään ongelmalle.
Pieni juttu tuo anturin vaihto ja todellakin tyyppivika.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Nopeusmittarin vika voi olla myös vaihdelaatikon puolella. Muoviratas joka pyörittää anturia voi olla viallinen.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

kurkimies

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 282
Irrota kaasuvaijeri läpän päästä, jos se ei ole syynä, niin kaasuläppä voi olla paskainen ja kaipaa puhdistusta.

Ei ole välttämättä ton iän (2002) Peugeotissa normaalia kaasuvaijeria vaan sähköinen kaasupohjin. Itsellä 2002 Peugeot 307 ja tässä jo sähköinen kaasupoljin

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 533
Eiköhän 406 1.8 ja 2.0 ole vaijerilla.

antsu

  • Vieras
XU oli vaijerilla mutta ei kai EW.

16-vuotta aikaa kun viimeksi konehuonetta katsoin, joten enpä ole varma :-[

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 533
Ainakin 1.8 ew on vaijerilla ja melko varmasti on 2.0.

metu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Ja V6 kaasuvaijeri konehuoneeseen ja säätää potikkaa.

Projekti: Peugeot 406 GW (8E/F) 3.0 V6 (XFX) manuaali 2002 Oulu 330Tkm.
Ajoneuvot harrasteena -81 ja ammattina -89 lähtien. Automaalausta, asennusta, sorvausta ja hiekkapuhallus vehkeet löytyy kotoa, työtön ;)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Tämän takia näitä voi tulla vieläkin vastaan = Kukaan ei ole tehnyt mitään ongelmalle.
Pieni juttu tuo anturin vaihto ja todellakin tyyppivika.

Näin on. Muistan juotelleeni kylmäjuotoksia 406:n mittaristosta. Hauska yksityiskohta oli purkaa kehys ennen mittariston purkua, ulottuu keskisuuttimiin asti. Ref. 407, kaksi nipsua taltalla ja on mittari kätösissä.
Me ei epäkuranttia laiteta kiertoon, en tiedä Anstusta, kun kirjoitti noin, mutta PgPetestä ja allekirjoittaneesta ei voi lausua...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Ei ole välttämättä ton iän (2002) Peugeotissa normaalia kaasuvaijeria vaan sähköinen kaasupohjin. Itsellä 2002 Peugeot 307 ja tässä jo sähköinen kaasupoljin

Ei kannata sekoittaa eri malleja, 307ssa vaijerin välitteinen potikka hävisi 2002 mallissa, 2001 1.6 bensassa oli vielä. Mutta 406ssa ainakin vielä 2002 mallisessa 2.0 HDissa oli vaijeri polkimelta potikalle. Samat romut on tullu eri vuosina eri malleihin, toimii nykyäänkin samalla tavalla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.