Kirjoittaja Aihe: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 170178 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 503
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #225 : 17.04.2012, 12:57:50 »
2-litrainen on ainoa vaihtoehto, kun ei sitä 1,8-litraisena saa. Itselle tuolla suorituskyvyllä ei ole mitään merkitystä.
Eestin poikien autoja ei viitsi edes mennä katsomaan, yleensä sinne on raahattu ne Saksan halvimmat ja huonoimmat yksilöt turkkilaisten häkkitarhoista ja vielä ruuvattu mittarista lisää pois.

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 850
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #226 : 17.04.2012, 14:12:18 »
Itse en kyllä pysty tuota allekirjoittamaan ainakaan mitä omani aikanaan sieltä hain. Sulla varmaan on kokemusta sitten enempikin noista kun pystyt noin vahvasti perustelemaan asian? :P

2.0-litrainen on pyhäinhäväistys tuolle korille :-*
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #227 : 17.04.2012, 19:44:09 »
Joo, jos coupe hankitaan, pitää sen olla kolmelitraisella myllyllä ja mieluimmin manuaalivaihteilla 8). Tuo yksi Viron halpa vee kutvonen on pilattu järkyttävällä puskurilla...

Pari ruotsalaista (örebro ja Södermanland) olivat muuten hyvännäköisiä, mutta automaateilla :(. Tukholman pelistä saimme lisää sisäkuvia ja etupenkkien sekä ratin kunto eivät vastanneet mitenkään ilmoitettuja kilometrejä, joten hintapyyntö 45 000 Skr on liikaa. Lisäksi menossa on kuudes omistaja - tsekkasin Vägvärketin sivuilta rekkarin perusteella :(.

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 850
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #228 : 17.04.2012, 21:59:17 »
Btw, aika moni noista "pilattu etupuskurilla" -tapauksista on saanut joskus pienen osuman etupuskuriin ja se on jouduttu vaihtamaan. Tuo puskurimalli on kaikista halvin saatavilla oleva ~350...400e. Orkkispuskuri ei maksa sen enempää kuin 1711e siis pelkkä ulkokuori ilman mitään muuta osaa. ;D

Noita kutosella olevia manuaaleja löytyy kuin sieniä sateella kun vähän jaksaa odotella. Sitten kun laitat vaatimuslistalle kattoluukun niin tiedät, että potentiaalisia vaihtoehtoja ei juurikaan ole ::)

Löytyskös tuolta sopivaa: Klicks! Tosin tuolla kielellä kommunikointi voi tehdä tuskaa ;D
« Viimeksi muokattu: 17.04.2012, 22:04:20 kirjoittanut S_a_m_i »
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #229 : 17.04.2012, 22:14:58 »
On tosiaan sivityksessä aukko, kun tuo ranksa ei oikein avaudu - englanti, ruotsi ja saksa kyllä sujuvat. Ja hieman yllättäen Alankomaidenkin kieltä olin ymmärtävinäni. Siellä meinaten on myynnissä 230 kpl 406 coupeja ;).

DonJFO

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #230 : 09.05.2012, 00:38:39 »
Joo, jos coupe hankitaan, pitää sen olla kolmelitraisella myllyllä ja mieluimmin manuaalivaihteilla 8). Tuo yksi Viron halpa vee kutvonen on pilattu järkyttävällä puskurilla...

Pari ruotsalaista (örebro ja Södermanland) olivat muuten hyvännäköisiä, mutta automaateilla :(. Tukholman pelistä saimme lisää sisäkuvia ja etupenkkien sekä ratin kunto eivät vastanneet mitenkään ilmoitettuja kilometrejä, joten hintapyyntö 45 000 Skr on liikaa. Lisäksi menossa on kuudes omistaja - tsekkasin Vägvärketin sivuilta rekkarin perusteella :(.

Moro, mä kävin koppaamassa ton 45k maksavan kuupin. Sain muutamat tonnit siitä vielä tingattua.
huoltokirja on täydellinen, mutta penkkien kunnosta ja ratin kuluneisuudesta ollaan yhtä mieltä. Huomioitava on, että autoliikkeet ovat laskettu omistajiksi, vaikka varsinaisesti eivät ole autoa kilometriäkään ajaneet. Minä olen auton "neljäs" omistaja. Penkkien fiksaus ja ratin nahat muutaman satasen ja arvo nousi hujahtaen :) Syynä kulumiseen: nahkaverhoilun hoito, jota ei ole viimeiseen 5-vuoteen ainakaan ollut. Ps. Kävin paikan päällä katsomassa. Oikein hyvä peli. Koppasin samantien mukaan. Ruostetta 0 yhtä kohtaa ovenpielessä lukuunottamatta, joka on myös jo fiksattu ja maalaamoon menossa.

Wink: Myöskin uudemmassa konetyypissä kantsii tsekata onko puolat(paukkuvat silloin tälllin), tulpat ja jakopää vaihdettu jos meinaa hommata. Pohja kantsii myöskin katsoa.

En tiedä, tuliko oikeaan osioon, mutta pakko oli mainita  8)

EDIT: Ja käteistä mukaan niin on tinkausvaraa yllättävän paljon.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2012, 00:53:06 kirjoittanut DonJFO »

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 660
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #231 : 29.09.2012, 09:47:16 »
Aivan samat viat tuntuu olevan jokaisessa enemmän ajetussa 406 HDI:ssä

- ilmastointi tyhjä
- moottorin alatukikumi
- pakoputken jousto-osa
- avaimen painonappi
- monitoiminäytössä raitaa

Erik-Zi

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #232 : 10.11.2012, 16:31:50 »
Auto: 2002 406 3,0 V6 SV (automaatti).

Moi...

Olen uusi täällä, eli vastikään pösön ostanut henkilö, eli morjensta vaan kaikille!=) Pari kysymystä autosta, kumpaa kannattaa tankata kyseiseen autoon, 98 vai uutta 95sta?

Onkos auto muuten hyvä ostos, onko jotain jota kannattaa vielä tarkkailla/seurata ennen kuin lopulliset kaupat lyön lukkoon?

Auto siis otsikonmukainen automaatti pösö jolla ajettu 187tkm.. -ja kaikilla herkuilla tietysti.. ;) Vanneasiaakin olisi mutta varmaan lähempänä kesä kelejä sitten palata asiaan sen suhteen mutta kertokaa toki jos mielessä ois joku näyttävä, mutta kuitenkin ajo-ominaisuuksia vähän vievä vanne ja rengaskoko. :) Thänks kaikille!

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 442
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #233 : 10.11.2012, 18:52:10 »
Tervetuloa foorumille..  Ei ole väliä kumpaa autoosi tankkaat. 95E10 on litrahinnaltaan hiukan halvempaa.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

Erik-Zi

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #234 : 10.11.2012, 20:37:08 »
Jep, aiempi autoni.. volvo s40 t4 kun rupesi nakuttamaan melkolailla uutta 95 tankkiin laitettuani joten sillä kysyn.. volvo meni vaihtoon mutta silloin nakutuksesta pääsi jollain puhdistuksella pajalla.. -en halua että ''uusi'' autoni kokee saman..

Erik-Zi

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #235 : 10.11.2012, 20:50:17 »
Hein sen verran vielä.. onko pösöllä 406 useampia eri automaatti laatikko vaihtoehtoja? Moniko pykäläinen se tossa mun tulevassa olikaan? Ja mitä käyännön hyötyä on sport -ja winter napeilla?

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #236 : 10.11.2012, 22:49:23 »
Pienempien ottomoottoreiden yhteydessä on käytetty AL4 ja 3-litraisissa ZF4HP20 vaihteistoa, molemmat ovat nelivaihteisia. Talvi-asennon (*) hyöty - vähäisempi sutimispyrkimys - moottorin vääntömomentin rajoitus ja liikkelelähtö 2.vaihteella. (S)port-asennossa moottoria kierrätetään lähes kierrosluku-alueen loppuun, ennen seuraavalle isommalle vaihteelle vaihtamista.

Erik-Zi

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #237 : 11.11.2012, 04:44:04 »
Kiitos ja kumarrus näistä tiedoista! :) Mitäs mieltä muuten olette tuosta met.punainen väristä, ei hirveesti kuvista eikä liikenteessä ole näkynyt (ainakaan Oulussa) niitä.. Onko se virallisesti met.punainen vai viinin punainen? Siin ois mun tuleva kuljettaja. ;) Miksihän tuossa autossa ei lue varustelu tasoa tossa V6 merkinnän vieressä, kun monesti näkee et siin on joku varustelutaso merkintä.. Tuossa on aikalailla kaikki herkut mitä saa..

Erik-Zi

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #238 : 11.11.2012, 06:28:37 »
harmi kun en hoksi kaikkea samaan viestiin laittaa :-\ no mitta, tolla on ajettu 187tkm, eli tolle koneelle vissii aika vähän vielä? Kaveri ois kans ostamassa samanlaista vuoden uudempaa mut sillä ois ajettu 270tkm, onko kannattava ostos? Maksaa miltei 6000e..

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 169
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #239 : 11.11.2012, 10:33:38 »
Omassa FZ:n 4HP20:ssä talviohjelmalla (*) ajettaessa, lähtee kyllä 3 vaihteella. Hyvä vaihteisto kaiken kaikkiaan.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).