Kirjoittaja Aihe: 406 - Konepellin ruoste  (Luettu 44649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miihhali

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #165 : 14.08.2019, 21:11:28 »
99,9% varmuudella sanoisin että on sama sedanissa ja farkussa. Etuovetkin on samat, takaovetkin varmaan muuten mutta ikkunalinja on eri. Mutta kyllä noissa keula on ihan samoista osista tehty.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
muutama purkuauto (407sw + 2x307sw + 3x605)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 736
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #166 : 14.08.2019, 21:28:45 »
Se on jämpti niin. Konepelti on sama. Jopa vanhemman 406:n faceliftikin on pulttaamista, eli konepellin lisäksi lokasuojat, etupuskuri ja nokkapelti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #167 : 23.06.2021, 23:58:57 »
Moro!Kevyen Peura Kolarin jäljiltä olisi konepellin vaihto 406:een ajankohtainen.Mistähän löytyisi hyväkuntoinen konepelti.Tekeekö noilla klokkerholmin valmistamilla tarvikepelleillä mitään vai kysyykö suosiolla purkaamolta?https://www.carkone.fi/tuote/peugeot-406-konepelti-1999-2004/
Tommosen löysin nettiä selatessa
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 484
  • "The drive of your life"
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #168 : 24.06.2021, 16:41:59 »
Kannattaa ehdottomasti laittaa romppareille kyselyä alkuperäisestä pellistä. Jos perusväri niin hyvin todennäköisesti löytyy vielä oikean värinenkin. Muutenkin suosittelen metsästämään laakista oikean värisen niin säästyy paljolta vaivalta ja rahaa ei mene maalautukseen.
Foorumin kauppapaikalle kannattaa laittaa ehkä myös osto-ilmoitusta. Noita 406 on monella nyt purussa ja varaosavehkeinä nurkissa.
Audi A6

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #169 : 24.06.2021, 17:03:47 »
No vakuutusyhtiö todennäköisesti maksaa maalauksen että sen puoleen ei ole ongelmaa.Suurin osa noista purkuautojen konepelleistä on etureunasta mätiä ja muutenkin se kaksoispellitys irvistää,yhtään ehjää peltiä ei ole tullut vastaan.Sillä tuota asiaa kyselinkin kun alkuperäiset konepellin tuntuu ruostuvan yhtä lailla ja kyseessä on käyttöharraste millä ajetaan vain kesäisin...
« Viimeksi muokattu: 24.06.2021, 17:11:19 kirjoittanut nautiskelija »
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #170 : 27.06.2021, 23:03:56 »
Mahtaako omatoimiset Peugeot harrastajat olla katoavaa kansanperinnettä,sen verran nukkuvalta tämä foorumi nykyään tuntuu? 🤔☹️
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 236
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #171 : 28.06.2021, 05:18:03 »
Mahtaako omatoimiset Peugeot harrastajat olla katoavaa kansanperinnettä,sen verran nukkuvalta tämä foorumi nykyään tuntuu? 🤔☹️

Kyllä asia on niin että ikääntyminen vaikuttaa näihin aktiivisuusasioihin syystä että fyysinen kunto asettaa omat rajoituksensa ja
 yleensäkin autot nuorenevat ja tekniikka sitä myöden. Vanhat harrastajat joutuvat vähitellen luopumaan jo fyysisistäkin syistä autoharrastuksesta eikä nuoret ole ilmeisesti enää niin kiinnostuneita autojen tekniikasta kuten vanhempi sukupolvi on ollut. Vaikuttaa asioihin myös se että tekniikka on muuttunut uudemmissa jo sellaiseksi että tarvitaan jo erikoistyökaluja enenevässä määrin ja myös tietämystä uudempaan tekniikkaan.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010, vaimolla Peugeot 206 SW X LINE 1,4 vm.2003

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 031
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #172 : 28.06.2021, 09:38:44 »
Kyllä asia on niin että ikääntyminen vaikuttaa näihin aktiivisuusasioihin syystä että fyysinen kunto asettaa omat rajoituksensa ja
 yleensäkin autot nuorenevat ja tekniikka sitä myöden. Vanhat harrastajat joutuvat vähitellen luopumaan jo fyysisistäkin syistä autoharrastuksesta eikä nuoret ole ilmeisesti enää niin kiinnostuneita autojen tekniikasta kuten vanhempi sukupolvi on ollut. Vaikuttaa asioihin myös se että tekniikka on muuttunut uudemmissa jo sellaiseksi että tarvitaan jo erikoistyökaluja enenevässä määrin ja myös tietämystä uudempaan tekniikkaan.
Näin.
Ja nuorempi polvi ei välitä foorumeista niinkään. Käyttävät fasebookin autoryhmiä.

Mahtaako omatoimiset Peugeot harrastajat olla katoavaa kansanperinnettä,sen verran nukkuvalta tämä foorumi nykyään tuntuu? 🤔☹️
Juu, onhan tämä foorumi kovin hiljainen nykyään.
Mutta onneksi vielä kuitenkin elossa ja vastauksen tai kaksi useimmiten saa, se on hyvä.
Rönsyilevät keskustelut aiheista ovat kyllä jääneet pois, eikä siinä mitään.

Jatketaan näillä!
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 736
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #173 : 28.06.2021, 13:01:34 »
Mahtaako omatoimiset Peugeot harrastajat olla katoavaa kansanperinnettä,sen verran nukkuvalta tämä foorumi nykyään tuntuu? 🤔☹️

Eipäs hoppuilla, aina on autettu ja autetaan jatkossakin siihen saakka, kun on jellona keulalla, ehkä ilman sitäkin.

Jos löydät viimeisimmän tekeleen vuodelta 2004, eli 17-vuotta vanhan hyväkuntoisen, niin osta. Muuten kannattaa ostaa uusi ja ruostesuojata pelti. Eiköhän tuo auto muuten liukene alta pois, kuin konepelti antaisi kukkaa. Näkemättä autoa ei uskalla enempää lausua, mutta hyvästä 406:sta kannattaa pitää kiinni, vaikka konepellin korjaus saattaa nostaa auton arvoa puolella  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #174 : 28.06.2021, 17:40:35 »
Juu tämän auton tapauksessa raha ei ole este millekään.2003 vuoden farkku 2.2 litrasella bensakoneella ja ajettu n.140 tkm.Missään nimessä ei ole tarkoitus hävittää minnekään.Tosin talven pahimmat suolakelit säästän tältä autolta kokonaan,talvisin ajetaan expertillä pelkästään..😀
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 280
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #175 : 28.06.2021, 17:58:30 »
Suomessa ei ollut myynnissä uutena bensiinimoottorista 406 2.2:sta v. 2003. Ilmeisesti kyseessä tuontiauto.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #176 : 28.06.2021, 18:00:08 »
Juu ruotsista tuotu Suomeen pari vuotta sitten...
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 721
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #177 : 28.06.2021, 21:15:12 »
Tuota, miten muuten kulkee tuolla koneella. Minulla on tuo 607 mutta se on paljon raskaampi auto. Mitä kuluttaa. Onko se VTC hammaspyörällä?

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #178 : 28.06.2021, 22:25:21 »
Tuota, miten muuten kulkee tuolla koneella. Minulla on tuo 607 mutta se on paljon raskaampi auto. Mitä kuluttaa. Onko se VTC hammaspyörällä?

Kyllä 406:n koppaan tuo moottori on juuri Passeli.Alavääntöä on sopivasti Ja tarvittaessa menohaluja löytyy,tosin täytyy myöntää että auto kulkee melko vaivattomasti moottoritienopeuksilla mistä syystä toisinaan tahtoo nopeus salakavan huomaamattomasti nousta jos ei aja vakkari päällä..😉Taloudellisempana pidän tätä 2.2 litrasta moottoria kuin noilla pienemmillä bensakoneilla varustettuja 406:sia.7 litran tuntumassa mennään.

Niin tuo vtc hammaspyörä meinaa ilmeisesti muuttuvaa venttiilien ajoitusta.Sehän ilmeisesti on kaikissa näissä 2.2 litraisissa koneissa?
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #179 : 02.07.2021, 21:48:12 »
Niin siinä vaan kävi että vakuutusyhtiö suostui vauriokorjaukseen korjaamolla eli puskuri,maski ja konepelti vaihtoon +maalaus päälle ja kaikki.Kustannusarvio oli 1500 euroa ja vakuutusyhtiö oli valmis maksamaan korjauksia jopa 2500 euroon asti..Minun mielestä ei ollenkaan huono diili..😁
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03