Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102192 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #285 : 16.03.2019, 15:35:03 »
Pösö taas pelittää niinkuin ennenkin.
Oli jako hypänny pari hammasta pieleen. Uus remmi tilalle ja eikun menoksi.
No tulipahan vaihdettua myös tulpat :)

Bulkki83

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #286 : 12.06.2019, 19:54:58 »
Auto: xxxx 307 2,0 (EW10).

Lisäillääs tänne omat kokemukset samasta viasta jos auttaisi muitakin asiasta googlettavia.

Antipollutin faultia ilmoitellut silloin tällöin ilman sen suurempia ongelmia. Selkeästi kuitenkin enemmän kostealla säällä ja parina aikaisempana vuonna ajon aikana iskenyt "catalytic converter fault" ja ajo on tällöin todella tahmaista. Kuitenkaan mitään isompaa ongelmaa ei ole ollut ennen viikon takaista episodia. Antipollution alkoi olemaan viimeisen puolen vuoden aikana jatkuvaa ja tosiaan viikko sitten iski kotimatkalla catalytic converter faultin ja sen jälkeen huomasi selkeästi, että kone käy vajailla pytyillä. Liikkeelle ei enää autolla viitsinyt lähteä.
Kaverilta lainasin testerin ja vikakoodit:

-P0204 Injector Circuit open Cylinder 4
-P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
-P1340
-0410 Secondary Air injection system malfunction

Tulpat olin vaihtanut vuosi sitten, joten en uskonut niissä mitään vikaa olevan. Vaihdoin siis puolan, kuten täällä monella korjannut. Samalla vaihdoin silti vielä tulpat, ettei ainakaan niistä jää kiinni. Ei apua. Pelko perseessä mielessä kävi, josko on kansiremppa tiedossa.. Ajanpuutteen ja hermojen vuoksi vein auton paikalliselle pajalle, josta sitten tuli vapauttava tieto, että vikana olikin 4 sylinterin bensasuutin, jonka olisin seuraavaksi vaihtanut. Auto pelaa nyt huomattavasti paremmin, kuin aikoihin. Tuo nelossuuttimen hajoaminen on kuulemma jonkinlainen tyyppivika näissä 307 pököteissä.

Marko1314

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #287 : 15.11.2019, 21:51:32 »
Auto: xxxx 307 1,6.

Eli antipollution faulttia herjaa ja vikakoodi P0135 mihinka vikaan viittaa.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #288 : 15.11.2019, 22:56:18 »
Nopeasti googlettamalla tulee syyksi etummaisen lambda-anturin lämmityspiirin toimintahäiriö. Eli vikaa siis joko lambdassa, sulake palanut tai vikaa johdoissa...
Ja tarkennuksena vielä kysyttäköön, että millä/ missä koodit on luettu? Jos koodit otettu yleislukijalla niin tämä on täysin arvailua ja siinä tapauksessa kannattaisi vielä lukea vikakoodit jollain paremmalla laitteella, samalla voisi katsoa anturien mitta-arvoja niin saisi ehkä paremman ymmärryksen vian syystä.

jaeaetee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #289 : 16.02.2021, 20:14:27 »
Tässä talvella on muutaman kerran tuo oma 307 EW10 koneella heittänyt antipöllöä sekä "engine management system faulty" ilmoitusta. Toimii kuitenkin normaalisti ja ilmoitus poistuu 5. starttikerran jälkeen.

Outo homma oli nyt, että mitään vikakoodeja ei tullut missään vaiheessa (Bilteman lukija). Aikaisemmin on aina joku koodi löytynyt.

Valohoidon antaminen pihalla taskulampulla oli hyödyllinen, koska totesin että kesällä vaihtamani puolapaketti oli avannut ruuvinsa itsekseen. Veikkaan ettei paketti maadoittunut kunnolla kanteen niiden pulttien kautta (siinähän on ne metalliset holkit). Olen tuota puolapakettia edellisessä 307:ssa ja tässä availlut ja kiristänyt moneen kertaan ja aina ne on kiinni pysyneet, mutta nyt ei. 100% varma olen että kiinni ne laitoin  ;D Paketti oli merkiltään Delphi.


325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #290 : 22.06.2022, 09:21:30 »
Auto: xxxx 307 2,0 (EW10).


-P0204 Injector Circuit open Cylinder 4

Täällä sama, satunnainen P0201, joskus veto loppuu ja käy kolmella. Joskus taasen ei mitään havaittavaa vaikutusta. Onko suuttimen vaihdossa jotain erikoista, mikä pitäisi tietää/huomioida? Ja ilmeisesti ykkönen on moottorissa hihnan puoleisessa päässä? Kun ei näiden kanssa näköjään voi olla mistään varma...
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #291 : 23.06.2022, 05:14:27 »
Ykkössylinteri on vaihteiston puoleisessa päässä.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Keijo90

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #292 : 22.09.2022, 17:05:37 »
Autona 307 vm. 2003 bensa.
Antipollution Fault ruudussa.
Motonetin motomaatissa luettu vikakoodit ja antoi tälläistä viestiä:
"Autostasi löytyi yksi päästöihin viittaava vikakoodi: U1118"
Mikähän voisi olla vikana? Olen yrittänyt googletella vikaakoodia mutta selvää vastausta en ole löytänyt.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #293 : 23.09.2022, 08:54:39 »
Jännite saattaa notkahtaa liikaa käynnistyksessä, onko akku kunnossa ? Usein akun vaihto auttaa väylävioissa.

Jalopeura

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #294 : 15.04.2023, 09:55:04 »
Antipollution fault ja vikana oli loppuun kuluneet tulpat.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 968
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #295 : 15.04.2023, 13:42:20 »
Paljonko oli vanhojen tulppien kärkiväli, oliko yli 2mm?