Kirjoittaja Aihe: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)  (Luettu 16122 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vaari1960

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #15 : 05.09.2020, 07:05:20 »
Ok,ehkä tulossa omistukseen 607 2.2 -02 on jo 406 2.2  -01,näissähän on samat moottorit.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #16 : 05.09.2020, 07:54:13 »
En ole vielä kerennyt kattomaan konetta mutta kyllä se on venttiilivaurio. Siinä meni eilen leijoneletka keskustassa. Upea moottori. Siinä on hyvä veto, kun vapari on ja se ei varmasti paina niin paljon kuin kutoskone ja menee vähällä. Kerkesin kattoa että Hollannissa olis vaihtokansi kolmesataa. Uuudet venttiilit ovat noin 120 koko 16 kasa ja kansipaperi neljäkymppiä. Mietin vain että pitääkö laittaa vielä männänrenkaat. Kansi näyttää samalta kuin XU vastaava päälleppäin. Mutta siinä on se ajoituksen mötikkä toisessa päässä. Tämähän on asentajalle helpompi kun tilaa on koneen ymprärillä. Erittäin mielenkiintoinen pikku rojekti tulossa. Sitähän ei tiiä jos siitä jonkun kaakin vielä sais lisää. Ne nostajat on vain  niin kalliita että niitä ei tahdo saada järkevään hintaan mistään. Seetit saa laitettua täällä roissa että ko itte tekkee kannen niin saataa tulla parempi kuin vaihtokansi.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #17 : 05.09.2020, 09:06:13 »
Harmi, mutta 380 000 km on autolle hyvä saavutus. Hyvä tieto tuo foto kaasuläppäkotelosta muille. Uutta osaa peliin tai romikselta.

Kaasuläppää https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Peugeot/PEUGEOT-607/All/Br%C3%A4nsle/Spj%C3%A4llhus/Alla/ID-43040535/

Moottorikin, samalla hieman suurempi, sorry tämä on tuubaa  ;)
https://www.bildelsbasen.se/?link=item&company_id=159&post_id=36490882
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #18 : 07.09.2020, 17:52:23 »
.Joo, kaikki venttiilit taittuneet. Ovat tarttuneet ohjareihin kiinni. Ja joku remmin retale on alahammaspyörälle kiertyneenä. Siinä oli joku räpätys siinä liikennevaloissa, mutta mikä oli outoa että jako oli kohdallaan. Tai sitten se oli hypännyt juuri puoli kierrosta. Muuta en keksi kyllä.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2020, 17:56:25 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #19 : 07.09.2020, 20:39:37 »
Selvä peli, tuosta eteenpäin mottia skopaten.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #20 : 11.09.2020, 17:22:36 »
Tuota, niin saako tässä koneessa vaihettua männänrenkaat jos nostaa sylinteriputket. Ja onko pakosarjan pinnaputlit erityistä mallia kun on peltisarja?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #21 : 12.09.2020, 09:05:38 »
Oliko jollakin mittoja nostimeen. Kinassa on yleimallisia muutamalla eurolla. Pitää laittaa venttiilit kuustoista kappaletta ja pinnapultit Pösöltä ja tiivisteet. Venttiilivarren pako- ja imu ja pari kannen päähän ja kansipahvi. Sitten ohjarit pitää kattoa tänään. Nekkään ei ole ku muutaman euron. Ja renkaat. Öljypohjaan ei tiivistettä saa. Pitääkö se itte tehä seki. Mitä listasta puttuu?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #22 : 13.09.2020, 13:29:37 »
Että oliko jollankin tietoa, että oliko ne nyt pronssiset venttiilinohjaimet alkuperäisenä ja käykö samat pako ja imupuolelle? Tilasin uudet ohjurit ko oli vain toista euroa mutta ovat pronssiset. En ole vielä kerennyt kunnolla kattomaan, mutta tuntuisi että tässä on leikannut juurikin venttiilin varret kiinni. Ajelin Etanolilla ja se käy vähän kuumempana ja karsta ja jos seetit ei istu niin se riittää kiinnileikkaamiseen. Kun se metalli on karhea niin se ei paljon tarvi kun se leikkaa. Mutta se selviää tuonnempana kun pääsee oiekin kunnolla kattomaan.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #23 : 14.09.2020, 09:37:09 »
Noniin, minä raataan sitten yksin täällä. Joo kävin tuolla konsultaatiossa kansalaisella, jolla 23 vuoden relevantti, kompetenssi, ja kyllä syy on tuo remminretale hammashihnan välissä. Eilen sain vähän purettua ja laitoin venttilit Saksasta tilaukseen vitosen kappale ja ohjarit vähän toista euroa. Jokksiautossa kuulemma pikku kivi hihnan välissä riittä venttiilien osumiseen. Venttiilin leikkaminen varteen on tosi harvinaista ja yliöljynpaine ei riitä nostimella siihen että venttiili kantaa. Venttiilinvarsi voi leikata vain niissä rautakansissa joissa ei ole erillistä ohjaria. Tässä on pronssihela vakiona. Lisäksi konsultaatiossa murenivat minun haaveet Neway seetityökalun ostamisesta. Se ohjari on kulunut soikoksi ja oleellista seetissä on että se on keskellä lautasta. Käsikairalla ei tämä onnistu. Ja minä elättelin haavetta että rupean niitä urakalla kairamaan. Tämmöset eväät sain pajalta. Onneksi ei sentään ulos naurettu.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2020, 09:40:24 kirjoittanut PeugeotDriver »

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #24 : 14.09.2020, 12:00:45 »
Ei kai ne venttiilit ole leikanneet, jos ovat vääntyneet jumiin mäntäosumasta?

Mitä tuossa nyt siis on tapahtunut? Apulaitehihna katkennut ja mennyt jakohihnan väliin?

Mulla ilmeisesti oli tuuria, kun pian jakohihnan vaihdon jälkeen apulaitehihna rispaantui ja melkein meni poikki. Syynä ohjainrullan laakeri, joka vietti hihnaa pois paikoiltaan. Tuosta tuli mielenkiintoisia ääniä ja sotkua, kun hihnanriekaleet osuivat konepellin äänieristykseen.

Tuosta Lancia Betasta meni aikoinaan ensin venttiili poikki (oli tyyppivika tuossa Fiat TC-koneen jäähdytetyissä venttiileissä) ja kannen vaihdon jälkeen myöhemmin hihnasta hampaat, josta selvittiin yhdellä vääntyneellä venttiilillä. Sammui vaan liikennevaloihin ja tyhmänä yritin vetääkin käyntiin ennen kuin tutkin tarkemmin. Tuolloin en edes tiennyt, että hihna pitää vaihtaa. Olin ajanut varmaan 100 tkm + edellisen omistajan ajot.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #25 : 14.09.2020, 12:50:59 »
Hauskoja tarinoita, mutta reagoiko 607 pian kaasuun?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #26 : 14.09.2020, 18:43:24 »
Joo, mutta tässä oli jako kohillaan ja kaikki venttiilit vääntyneet. Sitä minä taivastelin, että miten se voi olla mahdollista. Kun luulis että jako pitää siirtyä. Mutta pelkää kivi siis riittää jakohihnan välissä. Miten se on oikein mahdollista. Ja vastaa kaasuun sitten kansirempan jälkeen. Onko se nyt ihan asiallista sellaisesta laittaa. Laita perkele uus otsikko jos olet moderaattori vai onko siellä joku pikkupoika mikä viisastelee.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #27 : 14.09.2020, 18:58:06 »
Joo, mutta tässä oli jako kohillaan ja kaikki venttiilit vääntyneet. Sitä minä taivastelin, että miten se voi olla mahdollista. Kun luulis että jako pitää siirtyä. Mutta pelkää kivi siis riittää jakohihnan välissä. Miten se on oikein mahdollista.

Onko oikeasti niin tarkalla mäntiin osuminen? Siis jotain välissä, mikä ei sekoita jakoa, mutta kuitenkin aiheuttaa osumisen. Sehän tarkoittaa, että hihna kiristyy ylenmäärin sen ajan kun jotain on välissä. Se tietysti siirtää jakoa sen aikaa, mutta paljoa ei voi olla välissä, jotta hihna ei hyppää hammasta.

Toisin ajatellen montako pykälää voi jako olla pielessä ennen osumaa?
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #28 : 14.09.2020, 20:49:34 »
Kyllä minäkin sitä ihmettelin. Näin se meinasi kansipajalla. Tai sitten on hypännyt puoli kierrosta. Minä tarkistin ja jako oli kohallaan ja hihna ehejä. Siinä välissä oli apulaitehihnan retale kelattuna sinne. Mutta ei minun järkeen kyllä mahu, että miten? Siinä oli semmoinen räpätys liikeenvaloissa, kun se apuhihna pyöri siellä. Olen siihen törmännyt, että pari hammasta pielessä niin hiljaa pyörittäessä tökkää kun tekee sitä tarkistuskierrosta. Semmonen tuli vielä mieleen, että imuventtiilin ajoitus, siis se muuttuva ajoitus. Mutta ei sekään oikein. Ihan kaikki venttiilit taipuneet. Tosin tämä kansi oli huollon tarpeessa. Venttiilinohjarit pitää vaihtaa. Sain vain sieltä Saksasta kaheksan varaston loppuja, mutta niillä kuulemma saa kannen kuntoon.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #29 : 27.09.2020, 19:11:28 »
Sain vähän hommaa eteenpäin. Otin männät pois ja näyttivät hyvältä. Mutta miten se tuota ajoitetaan se tasapainoakseli. Ja miten ohjarit saa kanteen. Vanhat lähti pois ja uudet pitäisi saaha takaisin. Ajattelin että sorvauttaisin suulta ahtaan lyöntityökalun asentamissen. Niin että se ehkäisisi tyssääntymisen. Olisko hyvä idea?