Auto: 2001 607 3,0 V6 (ES9J4S).
Moi, nostan nyt tämän vanhan triidin kun itselleni tuli täsmälleen sama vika.
Siirsin autoa eilen kahteen otteeseen n. 10 metrin matkan, enkä käyttänyt tyhjäkäynnillä kovinkaan kauaa. Noh, tänään piti lähteä töihin ja startatessa moottori lähti käyntiin, mutta muutaman sekunnin jälkeen sammui heti. Yritin startata uudestaan, mutta startti vaan pyöritti ja pyöritti ihan kuin vanha kaasarikone olisi kastellut tulpat. Noh, odottelin jokusen minuutin mutta sama homma toistui. Luin täältä forumilta ohjeita että joskus tuo lyhyen matkan ajaminen tekee tuota että moottori saa liikaa bensaa tai moottorinohjaus sekoaa. Noh, töistä tullessa(kävin siis vaimokkeen autolla töissä ja pösö jäi pihaan) ensin tarkistin vikakoodit mitä ei löytynyt, ja kokeilin sitä temppua että starttasin varmaan parikymmentä sekuntia, mutta auto ei lähtenyt siitä huolimatta. Tämän jälkeen kun laitoin virrat pois ja takaisin päälle, tulee tuo "Changing to power save mode" herja radionäyttöön. Akku on nyt latauksessa, ja toivotaan että akku vaan sippasi tai tyhjeni liikaa kun starttasin sitä. Voiko tuo aiheuttaa ajoneston päälle menon, tai olisiko ajonesto ollut alkuperäinen syy siihen ettei auto aamulla lähtenyt käyntiin? Mitään vikakoodeja tosiaan ei löytynyt ainakaan tuolla Elmin 327:lla, eikä itse autossa tullut mitään ajonestoon viittaavia merkkejä ruutuun aamulla. En tiedä sitten sainko jotain rikki sillä että yritin käynnistää autoa, vai sekosiko joku elektroniikka. Täytyy tarkistella sulakkeet kunnolla, ja mitata jännitteitä sen verran mitä osaan kun huomenna on valoisampaa. Sisävalot ja keskuslukko toimii normaalisti. MInkälainen homma tuo BSI on korjauttaa/vaihtaa itse, ja paljonko sille tulee hintaa mikäli vika löytyy siitä? Entä pitäisikö BSI:n aiheuttaa vikakoodeja luettaessa?
-Mika