Kirjoittaja Aihe: 5008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 35481 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko5008

  • Vieras
Terve,


meillä Webasto ollut uudesta lähtien, mallia en osaa sanoa. Ei ole kaukosäätöä yms,  perusmalli kellollisella käyttöpaneelilla. En osaa sanoa asennushintaa (en muista). Ei ole tarvinnut huoltaa/tehdä toimenpiteitä (olen kesällä käynnistänyt välillä). Ei sulata tuulilasia jäästä (sisäilman kierto säädetty Webaston ohjelman kautta suht pienelle? Tästä on huollossa ollut puhetta). Auto ja webari samanaikaisesti päällä ja puhallus tuulilasille sulattaa tuulilasin suht nopeasti. Suht harvoin joudun ikkunan raavintaan, kun auto seisoo kotona ja töissä katoksessa.

Suosittelen ylläpitolaturia tms. webaston kylkeen. Itselläni ei ole. Pakkasen huidellessa yli -30 C webasto syö nopeasti akun tyhjäksi ja auto ei lähde käyntiin (webasto imee akun tyhjiin, myös uudella akulla. Tämä on tapahtunut kahdesti itselle eli harvoin...). Olen laittanut kovilla pakkasilla akkuun kiinni tarvike akkulaturin, joten virta on riittänyt.

jullikka

  • Vieras
Kertoisiko joku tietävä mikä se THP-moottori on? Onko se vain bensamalli? Ovatko Oulun Pörhön 5008:t ongelma-autoja moottoriltaan? Onkohan tulevassa 5008:ssa sama tekniikka?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 347
THP 156 on se mitä et halua. Uudesta THP 165 on liian aikaista sanoa mitään vielä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 043
Kertoisiko joku tietävä mikä se THP-moottori on? Onko se vain bensamalli? Ovatko Oulun Pörhön 5008:t ongelma-autoja moottoriltaan? Onkohan tulevassa 5008:ssa sama tekniikka?

THP on bensiinimoottori.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Blankko

  • Vieras
5008 viat kiinnostaisivat kovasti. Lähinnä siksi että uskaltaako pösöä pitää takuuajan jälkeen.

Itsellä 5008 1.6 bluehdi 120 automaatilla. (2016)
Noin 5000 km kohdalla urealetkut vuosivat ja vaihdettiin.
10000 km kohdalla molemmat vetoakselit vaihtoon. <- miten prkele mahdollista?

Nyt mittarissa alle 23000 km. Vetoakselit taas vaihdettava. Oikealle jyrkästi kääntyessä jostain vasemman eturenkaan kohdilta kolinaa. Moottorin ohjausyksikköön päivitettiin softa maaliskuussa. Huoltomies sanoi että jotain ongelmaa päivityksessa, ei ehkä mene katsastuksesta läpi päästöjen johdosta. Sanoi että ottavat asiasta selvää eli kyselevät Ranskasta. Soittavat kun saavat asian selville. Vaan eivät soittaneet. Soitin itse kesäkuussa ja kysyin asiasta. Puhelimeen vastannut sanoi ettei päivitys vaadi toimenpiteitä?

Nyt alkaa usko loppumaan ja tämä vaihtoon.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 550
Minkä takia vetoakselit kahdesti vaihdettu ? Onko suojakumit hajonneet/irronneet ?

Dunppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Tila-auton metsästys on käynnissä. Tämä vanhempi 5008 (tai sitten C4 picasso) on varteenotettava vaihtoehto, mutta miten tuo tekniikkapuoli? Ajosta paljon pätkäajoa, jonkin verran pidempiä matkoja.

THP-moottoria osaan jo välttää.
Onko VTI 120 moottori luotettavampi, vai koskeeko sitä samanlaiset tyyppiviat?

Dieselit ilmeisesti luotettavampia, mutta tuleekohan hiukkaussuodattimen tai muuten dieselmoottorin kanssa ongelmia, kun on paljon muutaman kilometrin pätkäajoa (päiväkoti, kauppa ym), ja harvoin motarille asiaa.

Kilometrejä tulee suunnilleen 15 tkm vuodessa, kun on toinenkin, pienempi auto käytössä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 815
  • 407 3.0 V6 Sport
VTI 120 pienempi harminen kuin THP ja kukkarollekin kevyempi korjata.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Dunppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Tarkoittaako pienempiharminen samaa, kuin pieniharminen?

C4 picassosta tai 5008:sta olisi tarkoitus löytää reilu 100tkm ajettu yksilö.

Vaihtoehtona S-Max, tai Touran tsi-koneella. TSI:tkin huonossa maineessa, mutta ilmeisesti vm 2013--> tyyppiviat korjattu...

le crossover

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Itselläni on vuosimallin 2011 mallin 3008 tuolla 1,6 Vti-koneella. Kilometrejä nyt 125 000, josta omassa omistuksessa 90 000.

Moottorimallin mahdolliset tyyppiongelmat ovat suuri öljynkulutus sekä jakopään ketjun venyminen. Liiallista öljynkulutusta on lähinnä vanhemmissa malleissa noin vuoteen 2010 asti, jonka jälkeen männänrenkaita parannettiin. Moottorimallista riippumatta ne voivat pikeytyä paikalleen, mutta silloin öljynkulutukseen voi auttaa lisäainekäsittely, eikä moottoria tarvitse avata.

Itselläni öljyä kuluu tällä hetkellä noin 1,5 desiä per 1 000 km, joka on normaalia. Kilometrien kertyessä tämä määrä on kasvanut hitaasti.

Jakopään ketjua ei tarvitse vaihtaa, mutta sitä on ilmeisesti uusittu myös 1,6 Vti-koneissa. Ketjun venyminen oireilee käyntihäiriöinä. Vaikka rakenne on sama kuin THP:ssä, kestävyys on pienempitehoisessa paljon parempi.

5008 on hieman raskaampi kuin 3008, mutta uskon moottorin olevan riittävä. Vääntöä löytyy myös pieniltä kierroksilta ja toisaalta kierroksia käytettäessä tehoakin. Sanoisin, että ominaisuuksiltaan vapaastihengittävien moottorien paremmistoa. Kulutuskin on kohtuullinen, vaikkei tässä pärjää pikkuturboille.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 900
Itselläni öljyä kuluu tällä hetkellä noin 1,5 desiä per 1 000 km, joka on normaalia. Kilometrien kertyessä tämä määrä on kasvanut hitaasti.

Mielestäni ei ole normaalia noin suuri öljynkulutus. Tai ehkä tuolle VTI-koneelle ja volkkareille, mutta onhan tuo ihan posketonta, että öljyä kuluu vaihtovälillä enemmän kuin moottorin öljytilavuus on. THP150 vei tuon verran ajettuna öljyä n. puoli litraa 30 tkm:llä. Tuo 1,5 dl/1000 km tekisi 4,5 litraa.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 250
Ei kyllä ole normaalia, että 1,5dl/1000km kuluu öljyä, ei missään tapauksessa. Moottori toimii mutta ei ole kunnossa. :(
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010, vaimolla Peugeot 206 SW X LINE 1,4 vm.2003

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

le crossover

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
No, öljynkulutusmäärä ei juuri eroa siitä, mitä se oli aiemmissa eurooppalaisissa 1,6 litran bensamoottoriautoissani (VAG ja GM). En tiedä, mikä PSA:lla on öljyn normaalikulutuksen raja, mutta Opelilla se oli 7 dl/1 000 km.

Pidän vuoden huoltoväliä, jonka aikana kertyy noin 15 000 km. Silloin riittää, kun täyttää öljytason ollessa alarajassa kerran toppiin. Pomppaa varmaan päästötestissä, jos kuluva määrä kohoaa valtavaksi.

Öljynä minulla on ollut Mobil Super 3000. Mobilia käytän se takia, että aikanaan tämä merkki oli testeissä kylmässäkin hyvin pumppautuva, mutta ehken myös helpommin kuluva.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 425
 Vajaan 200tkm ajetun 3008 1,6 HDi:n tikussa ei kunnolla huomaa öljynkulutusta 15tkm vaihtovälillä.
Peugeot driver since 1995,
Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.
Uusin hankinta Fiat Ducato Matkaaja

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 026
  • Kuolema kuittaa univelat...
Mitä mulla on näitä ollut, riippumatta käyttövoimasta yhdessäkään vuoden 2000 jälkeen valmistetun pösön moottori ei ole kuluttanut niin paljon öljyä että sitä olisi tarvinnut lisätä. Moottoreina ollut DW10 2.0 ja DV6 1.6 diesel sekä TU3 1,4, TU5 1,6 ja EB2 1,2 bensa, yhteensä eri yksilöitä ollut yli 10 kpl
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.