« Vastaus #26 : 05.06.2020, 15:52:31 »
Jos luekeskelee autovertailuja, niin ne autojen väliset erot tehdään aina äärimmäisissä tilanteissa. Kuka esimerkiksi väistelee päivittäin moosetestin kaltaisesti ohitettavia autoja, tai pysähtyy liikenne valoihin abs vilkkuen? Näin ne kuitenkin meille testataan, ja täällä testituloksista sitten väitellään. Siksi toivoin vertailua, jossa haetaan "äärimmäisen rankkaa" ajosuoritusta myös pistokeautoille (kulutusta ajatellen). Ei pelkästään dieselille, tai bensiinille. Pisaralla pisimmälle testissä plukarit jää toiseksi vrt. sama auto ilman lisäakkuja.
Täytyy myös muistaa, että Suomessakin asuu autoilevia ihmisiä, joiden ajosuoritus vaihtelee. Paljon ajava saastuttaa enemmän, kuin vähän ajava. Siksi paljon ajaville pitäisi myös kehittää vähän saastuttavia ajoneuvoja, eikä näille 10000km vuodessa ajaville. Onneksi siis on olemassa BLUE HDI!
Kirjattu
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.